Evolution connector 2.02 geen connectie naar Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 11:00
Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb me al zo'n twee dagen rot gezocht maar ik kom er niet achter waarom ik evolution 2 niet kan laten praten met exchange 2003.

De exchange server = server.whatever.com
owa pat = mail.whatever.com
mailbox = robert doeleman

Tsja toch volgens de helpt de schermen ingevuld maar komt met een netwerk error " could not connect" of "Could not connect to Evolution Exchange backend process: No such file or directory" blablabal...

Linux zonder mijn mail vanuit exchange wordt niks...dus gaarne help.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Post je netwerk setting e.d. eens? Want we weten nu echt niet waar we moeten zoeken. Daarnaast ga ik er even van uit dat de huidige evolution de connector er standaard in heeft zitten, is dit niet zo heb je die dan zelf gedownload? Wat zegt de exchange server in zijn logs? Met andere woorden meer info plz

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 12:13
Je owa path is verkeerd

(heb je zelf enig idee wat er met owa bedoeld wordt?)

Nu doet de evolution dit:

http://server.whatever.com/mail.whatever.com/robert doeleman

[ Voor 102% gewijzigd door TAMW op 01-11-2004 22:12 ]

• RD
owa path = outlook web access, dat is in het geval via een browser intern mail.whatever.com of via default settings als ik deze aanzet server.whatever.com/exchange. Dan wordt owa /exchange, maar dan blijft het verhaal hetzelfde.

Evolution met connector zit in de ubuntu distro.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 12:13
"http://server.whatever.com/exchange/robert doeleman"

als je dit in een browser doet werk je owa dan??

Gebruik je SSL voor je owa????
Wat staat er bij je username: domain/gebruiker ????

[ Voor 38% gewijzigd door TAMW op 01-11-2004 22:58 ]

• RD
geen ssl
username in evolution ? = robert doeleman

• RD
tis laat... volgens mij klopt er ook iets niet in mijn exchange server... ga maffen. Morgen weer een dag... ideeen zijn welkom.....truste :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

haal je account weg en draai dan even ximian-connector-setup. Dan weet je tenminste zeker dat alles goed opgezet word. Zo niet dan meld ie dat netjes.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• RD
YO! thanks..... dat werkt! RAAR!!! maar waar... nu duik ik echt mijn nest in... hihi :Z :Z

• RD
Alles werkt, maar ik had er toch meer van verwacht dan dit. Ik heb een aanvullende vraag. Het is nu zo dat als ik mails verstuurd deze niet in de sent box komen, maar in de sent box op de computer. Uiteraard wil ik sent items juist terug in exchange hebben en niet lokaal op linux.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Ik heb Evolution nog nooit gebruikt, maar in de meeste programma's kun je gewoon aangeven wat de 'Sent mail' folder moet zijn. Dus zoek eens naar zo'n instelling...

Verwijderd

In combinatie met een IMAP server kun je bij evolution elke willekeurige map lokaal of op de server zetten. Evolution is daar erg flexibel in. Kan mij niet voorstellen dat zoiets ook niet kan met de exchange connector.

• RD
Sorry heb het gevonden .... zit een beetje te slapen achter de pc..... korte en slechte nacht....

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Met de tip van Shuriken heb ik voor het eerste mijn exchange account onder linux werkend gezien. De wizard vroeg om de Global Catalog server. Waarom? Ik heb begrepen dat je die nodig hebt voor het adresboek, maar het schijnt dat je die bij outlook niet expliciet hoeft te specificeren. Mijn netadmin was wat huiverig voor het geven van deze informatie. Hij zei dat hij me meteen zou afsluiten als hij iets van schrijfacties merkte. Ik neem aan dat evolution dat niet doet. Lijkt me trouwens dat je een server daar wel tegen moet kunnen beveiligen.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Ik kwam er een tijdje geleden achter dat als je netjes het domeinnaam voor je windows accountnaam zet, hij niet meer om de Global Catalog Server vraagt.

Dus: Username: mijndomein\mijnnaam

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• RD
Ok alles werkte goed. Exchange blijft goed werken maar nu nokt pop3 retrieval ermee... soms... -zucht-
Pagina: 1