Toon posts:

project: versterker modden

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
he ik ben nu met mn project bezig.(mijn eerste hier op got)
hier al wat foto's
Afbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/2883/ty2.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/3022/spuitbus.th.jpg
update:
Afbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/5307/hhhhh3.th.jpg

op de foto kun je al zien welke kleur dat ik mn versterker ga spuiten (zilver)
wat ga ik er nog aan doen?

-een ledje erindoen zodat ik kan zien wanneer de versterker aan staat.(gebeurt als het goed is morgen)
-leds in de versterker doen.
-spuiten in zilver (gebeurt morgen als het goed is)
-fan's inbouwen (of een koelblok als ik daar nog aan kan komen)

Ik wou vandaag nog de versterker gaan spuiten maar dat doe ik morgen maar wand dan is het tenminste licht en dan heb ik alle tijd om hem te spuiten.Die letters en het logo van ID-T is de bedoeling dat die zwart blijven.Zoals je kunt zien is het wel nodig om hem te spuiten 8)7

Reageer maar tips zijn ook altijd welkom

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 23:28 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

w031, amp-modding :D Ziet er leuk uit :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Idd wel lache :) Weer eens heel wat anders

Succes in ieder geval! Je gaat eigenlijk dus gewoon voor de fun een koelblok of fan in de amp bouwen, zonder echte functie :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 01 november 2004 @ 22:10:
Idd wel lache :) Weer eens heel wat anders

Succes in ieder geval! Je gaat eigenlijk dus gewoon voor de fun een koelblok of fan in de amp bouwen, zonder echte functie :?
nee ik vind dat mijn versterker veel te warm word dus wil ik er het liefst een koelblok op bijzetten en het koelmetaal in U vorm die er nu in zit stuk afzagen en een goed (mooi) koelblok in doen.En als ik niet aan een koelblok kan komen word het toch maar 2fans.Als iemand weet hoe ik aan een low budget koelblok kan komen (omg. bergen op zoom) zou ik het graag willen weten
http://members.lycos.nl/zjfo/fotos/P1011361.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 22:47 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 22:39:
[...]

nee ik vind dat mijn versterker veel te warm word dus wil ik er het liefst een koelblok op bijzetten en het koelmetaal in U vorm die er nu in zit stuk afzagen en een goed (mooi) koelblok in doen.En als ik niet aan een koelblok kan komen word het toch maar 2fans.Als iemand weet hoe ik aan een low budget koelblok kan komen (omg. bergen op zoom) zou ik het graag willen weten
Goede koelblokken zijn nooit goedkoop (zelfde prijs als een paar goede fans). Kijk eens bij conrad. Let wel ff erop dat ze flink wat warte kwijt kunnen (specs amp :? ).

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 15:28

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: http://bonzz.hopto.org/erik/gear.jpg
Mijn eindversterker is een groot koelblok ;) Die in het kastje. mmm quad 405

sorry voor het pats gehalte. Ik blijf het modden leuk vinden. Eigenlijk moet alles in huis worden gemod

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Ik heb nog ergens een Groot koelblok liggen.

Is iets van 40 cm lang, 15 cm hoog, Telt een stuk of 10 ribben.

Deze koelblok heeft een koelvermogen van 2,2 Kw. @ 57 Graden.
Mail me @ Mail . Xtremer @ Planet Dot Nl (Omgeving Etten-Leur (Tussen breda & Roosendaal)

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 01 november 2004 @ 22:45:
[...]
Goede koelblokken zijn nooit goedkoop (zelfde prijs als een paar goede fans). Kijk eens bij conrad. Let wel ff erop dat ze flink wat warte kwijt kunnen (specs amp :? ).
mijn versterker is een oud beestje een pioneer stereo amplifier sa-530
het hoeft voor mij niet te passen een beetje modden zit bij mij in het bloed.
Ik krijg zelf op school elektro dus misschien heeft iemand nog wel wat liggen.

Voor het aanbod hierboven helaas zal dat nooit in mijn versterker passen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE :
ik heb nu al heel wat gedaan ik heb het id-t teken in verftape gedaan
een ledje eringedaan (om te zien of hij aan is als ik muziek luister(anders staat hij soms de hele nacht aan)
foto's
Afbeeldingslocatie: http://img84.exs.cx/img84/2944/dgdfgd.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img84.exs.cx/img84/1825/id-t.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img84.exs.cx/img84/9034/ledvoorkant.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img84.exs.cx/img84/1382/voorkant1.th.jpg
misschien lijkt het ofdat hij wit is gespoten maar hij is zilver glitter

Ik heb al een idee hoe dat ik mijn koelblok ga maken ik ga daarmee maandag aan de slag.Derest ga ik morgen spuiten de zijkanten versterker,boven/zij/onder kant van frontje spuiten.Ik vind zelf dat het is-t logo heel goed gelukt is 8) Ik had zelf eigenlijk verwacht dat dat niks zou worden en dat ik hem helemaal zilver moest gaan spuiten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 23:24 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

pas je op als je de tape wegtrekt.. als de verf is opgedroogd en je trekt de tape weg kan de verf meekomen. oh t was al klaar he

Waarom vindt je trouwens dat je versterker te heet is. Het is doodnormaal dat die dingen warm worden en hij is zo uit de fabriek gekomen. Aan de andere kant, als je alleen maar ID&T luistert zullen de fans je ook niet storen :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 02-11-2004 19:57 ]

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 19:17

BLN

Voorfront?

heb jij een achterfront? of zijn je voor en achterkant niet uit elkaar te houden? :P

sorry k zit maar te nierenneuken hoor, maar je front is altijd je voorkant.

Je koeling modden dmv fans is btje jammer, doe dan passieve waterkoeling of nix:P
want het is eigenlijk niet nodig.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op 02 november 2004 @ 19:55:
Waarom vindt je trouwens dat je versterker te heet is. Het is doodnormaal dat die dingen warm worden en hij is zo uit de fabriek gekomen. Aan de andere kant, als je alleen maar ID&T luistert zullen de fans je ook niet storen :) .
Ja je zult al wel weten van welke soort muziek ik houw.Zo hard mogenlijk zware bas.Mijn muziekstijl is eigenlijk best breed b.v. ik hou van tiesto atb. ladydana paul van dyk don diablo muziek. Dan denk ik niet dat je rond id-t heen kan.op veel cd's staat wel het id-t logo dus van daar.Ik heb weereens nog een idee om op de zijkant niet al te groot pioneer te zetten 8) .

Ik heb liever dat mn versterker niet heet word dus doe ik er een koelblok in (al vinden veel mensen het hier geen goed idee).En ik kan er nu gratis aan komen dus waarom zou ik het dan niet doen.In totaal heeft dit project me gekost: 0,35 cent.

Ik ga binnenkort weer nieuwe blauwe leds kopen zodat het id-t logo ook nog eens verlicht is 8)7
BiX schreef op 02 november 2004 @ 20:26:
Voorfront?
heb jij een achterfront? of zijn je voor en achterkant niet uit elkaar te houden? :P
sorry k zit maar te nierenneuken hoor, maar je front is altijd je voorkant.
Je koeling modden dmv fans is btje jammer, doe dan passieve waterkoeling of nix:P
want het is eigenlijk niet nodig.
waterkoeling 8)7 de 2zijkanten dichtlassen van dat koelblok en water eringooien 8)7
}:O gooi er dan ook gelijk vissen in

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 21:14 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:33:
Mijn muziekstijl is eigenlijk best breed b.v. ik hou van tiesto atb. ladydana paul van dyk don diablo muziek
Als je dat breedt noemt, dan is een 56K lijn breedband bij jou :+

Verwijderd

Of een Mini Cooper een Hummer.

Maar even zonder dollen, leuk projectje.
Ben zelf ook nog iets van plan met een versterker die ik over heb.

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:
ik heb vandaag behoorlijk wat gedaan ik heb een schakelaar voor de leds eringebouwd nog 2leds gesoldeert en heel wat gespoten.hier wat foto's.Morgen ga ik de weerstand berekenen voor 5groene leds die erin komen en de 5leds solderen en bevestiggen.Op dit moment zijn de leds niet zo fel (denk dat dat komt omdat er 3op een weerstand zitten)

Afbeeldingslocatie: http://img7.exs.cx/img7/1043/leds.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img7.exs.cx/img7/8543/P1031372.th.jpg

Als je denkt van he hier is iets verandert Ja dat klopt ik heb de foto's allemaal op een fadsoenlijke manier on-line gezet

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 23:30 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 23:18:...ik heb een schakelaar voor de leds eringebouwd ...
w00t!
Wat een joekel van een schakelaar voor een paar ledjes, dat ding kan zeker 5A schakelen... Of gebruik je halogeen lampen ipv leds? :P

Verder wel koel projectje... je zet me aan het denken om m'n oude Erres versterker die nog op zolder staat effe flink te modden...
Alleen als ik het doe dan doe ik het goed, zelfde uiterlijk, ander innerlijk. Bijv:
Nu is die 2x 50 Watt, dan maak ik er gewoon 2x 250Watt van...

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op 04 november 2004 @ 15:12:
[...]

w00t!
Wat een joekel van een schakelaar voor een paar ledjes, dat ding kan zeker 5A schakelen... Of gebruik je halogeen lampen ipv leds? :P

Verder wel koel projectje... je zet me aan het denken om m'n oude Erres versterker die nog op zolder staat effe flink te modden...
Alleen als ik het doe dan doe ik het goed, zelfde uiterlijk, ander innerlijk. Bijv:
Hoe maak je er een 250W van?

Ik ga met die schakelaar bouwlampen schakelen 8)7 .Nee in ieder geval zal ik die schakelaar niet missen

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bonzz.netninja schreef op 01 november 2004 @ 22:46:
[afbeelding]
Mijn eindversterker is een groot koelblok ;) Die in het kastje. mmm quad 405

sorry voor het pats gehalte. Ik blijf het modden leuk vinden. Eigenlijk moet alles in huis worden gemod
he, komt bekend voor :P
* _ferry_ heeft een klasgenoot die er regelmatig mee werkt op z'n stage. evenals met de quad electrostaten :9 Schijnt dat ie IDD best warm wordt :)

• virus.elektro
  • Laatst online: 28-07 10:46

virus.elektro

profesionele monitor sloper

* virus.elektro is die klasgenoot. en ja die dingen worden inderdaad flink warm, het is trouwens klasse a met currentdumpers.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

remco_k schreef op 04 november 2004 @ 15:12:
[...]

w00t!

Dan zal je er wel een heel ander binnenwerk in moeten bouwen, want je kan een versterker niet opvoeren ofzo :).

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 22:53
Nee man gewoon een X10 circuitje heb je zo van 25 naar 250... 8)7

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 21:30:
[...]

Hoe maak je er een 250W van?
....
Jag schreef op 04 november 2004 @ 22:31:
[...]
Dan zal je er wel een heel ander binnenwerk in moeten bouwen, want je kan een versterker niet opvoeren ofzo :).
Ja, dat snap ik.
Maar dus precies wat je zegt: binnenwerk (incl voeding) geheel eruit en vervangen voor iets beters. Er zijn zat van die kant en klare modules te krijgen. kwestie van een goede voeding, wat soldeer werk en klaar.

Alles kan stuk.

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 22:33
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 22:39:
[...]

nee ik vind dat mijn versterker veel te warm word dus ....
Ehh , versterkers *horen* juist warm te worden. Sterker nog, veel gebruikers laten hun versterker aan staan om 'm warm te houden. Sterker nog, versterkers klinken beter als ze warm zijn.

Typisch geval van het paard achter de wagen spannen.

8)7

Homo sapiens non urinat in ventum

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Waar slaat dat nou op? Beginnen mensen versterkers nu ook al met auto's te vergelijken! Mensen die geloven in ''beter geluid na opwarmen'' gebruiken meestal ook van die vibrapod's enzo onder de versterker :r

* Barry|IA wilt graag een waterkoelingset in zijn Pioneer versterker

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Barry|IA schreef op 05 november 2004 @ 15:33:
Waar slaat dat nou op? Beginnen mensen versterkers nu ook al met auto's te vergelijken! Mensen die geloven in ''beter geluid na opwarmen'' gebruiken meestal ook van die vibrapod's enzo onder de versterker :r

* Barry|IA wilt graag een waterkoelingset in zijn Pioneer versterker
nu vergelijk je ook een versterker met een auto.. waterkoeling :+
Maar daardoor blijft je versterker nog steeds evenveel energie verstoken. En of die IC's nu 40 of 70 graden zijn zal je IMHO niet horen.

• virus.elektro
  • Laatst online: 28-07 10:46

virus.elektro

profesionele monitor sloper

versterkers opwarmen??? hoe kom je daarbij. die 405 van de net voldoet binnen een seconde aan de specificaties die door QUAD zijn op gegeven en die zijn echt goed. de enige versterkers die echt moeten opwarmen zijn die met buizen want dat hoor je inderdaad.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Pagina: 1