Toon posts:

slotjes en wijzigingen

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zocht gratis fotosoftware en pdf instr. boekjes.
Jammer.. kan ook al niet.
Ik maak geen reclame, maar volgens een bericht van een mod. moet ik eerst 10.000 regeltjes doorlezen en dan er achter komen dat juist hiu het verkeert heeft.
Nu weet ik ook wel dat dit geen fotoforum is, maar begin er dan ook niet aan .
Ik dacht dat een forum een open medium was.
Als je een scheet laat gooi je de boel al op slot.
Hou het dan op algemeen techniek.
Nu heb ik ook een keuze gemaakt, want op dutchphotozone.com en scanon.nl staan wel het geen wat ik nodig heb. Reageer eens wat meer op de vragen van de leden en gooi niet alles klakkeloos op slot.
Leden van tweakers beschouwen dit als je voor een deur staat van een vraagbank en de eigenaar gooit zonder pardon de deur voor je ogen dicht.
Komt niet zo leuk over.

Beste Tweakers... Ik wil niet zeuren maar wordt eens wat meer flexibeler.
Als ik zo het hele forum doorwandel staat het wel erg vol met slotjes en wijzigingen door mod. Is dat wel zo nodig ? saat ook erg onprof.
Bekijk het vraag en aanbod wat ruimer en denk niet alleen dat je het beter weet want daar jaag je erg veel mensen mee weg.

( jullie zullen dit ook wel weer gaan aanpassen of weggooien )
Ik hoop wel dat de boodschap over is gekomen.
Voor de rest blijf ik met veel plezier rondsurfen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 20:19:
Leden van tweakers beschouwen dit als je voor een deur staat van een vraagbank en de eigenaar gooit zonder pardon de deur voor je ogen dicht.
Komt niet zo leuk over.
Modbreak:geen geflame :+

En daar zit nou net je redeneringsfout: het is geen ******* vraagbank hier :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kees op 01-11-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:46

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wij vinden jou ook lief O+

Als jij op een ander forum betere resultaten krijgt, snap ik niet wat je hier komt doen? :P Verder: Het is hier een forum voor gevorderde computergebruikers. Bovendien is dit een van de grotere Nederlandse fora. Duidelijke regels zijn dan noodzakelijk, zoals jij ook snapt. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:29

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 20:19:
Als ik zo het hele forum doorwandel staat het wel erg vol met slotjes en wijzigingen door mod. Is dat wel zo nodig ? saat ook erg onprof.
Even eruit gelicht; Een forum waar dit niet gebeurd (actieve moderatie) is juist in mijn ogen niet professioneel. Om het nivo hoog te houden en gebruikers met kennis vast te houden is juist een actieve moderatie een vereiste. Als je dat niet doet kun je nog zo professioneel je forum opzetten, het forum overleeft het niet.
( jullie zullen dit ook wel weer gaan aanpassen of weggooien )
Er wordt bijna nooit wat aangepast of weggegooit, alleen als het tegen de policy ingaat, en dan zijn we wel streng.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PromWarMachine schreef op 01 november 2004 @ 20:22:
Als jij op een ander forum betere resultaten krijgt, snap ik niet wat je hier komt doen? :P Verder: Het is hier een forum voor gevorderde computergebruikers.
En da's op zich ook niet per definitie waar. Alleen wil men hier wel dat je ff zoekt en omdat n00b-vragen makkelijk te vinden zijn, gaan die derhalve ook snel op slot. Maar op zich is iedereen welkom toch? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Op GoT wordt enige (zelf)kennis vereist. Het staat duidelijk (bijna) overal aangegeven dat je ook zelf een beetje je best moet doen.

En ja, het is nodig dat moderators/admins berichten wijzigen. Er kunnen kwetsende dingen in staan, of dingen die juridisch niet mogen (b.v. adres-gegevens en IPs). Dan als laatst wordt een slotje gebruikt om een discussie te eindigen, d.w.z. als de oplossing duidelijk gevonden is en geen discussie meer nodig is, de sfeer dermate verziekt is of de persoon in kwestie heeft gewoon duidelijk geen research gedaan.

Leer ermee leven, 't is hier een dictatuur :+
Ik weet er alles van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Het staat imo juist niet onproffessioneel om van de gebruikers enige inzet te verwachten, en een aantal simpele aanwijzingen en regels op te volgen. Handleidingrequest zijn een goede reden niet toegestaan: je kan dat zelf ook vinden, en het is wel de bedoeling dat een topicstarter moeite doet voor een topic, ipv dat alleen de mensen die reageren moeite doen.

Er wordt vaak geprotesteerd tegen het strenge modbeleid, maar daarom is GoT wat het is, een prettig forum, met enig niveau over computurzaken en gerelateerde dingen. Het is ook niet zo dat er een bepaald niveau geeist wordt, maar inzet van een topicstarter.

Verder is het voor een deel de bedoeling mensen weg te jagen :) . Namenlijk diegenen die zelf niet genoeg, naar GoT's maatstaf, inzet willen tonen. Kortom, ja al die slotjes zijn nodig :) . Wat kees zegt dus, die kennenlijk sneller kan typen :P
En wat Osiris zegt is ook zeker waar, het is hier zeker geen vraagbaak :) , geen helpdeskforum, maar eerder een plaats voor discussie over vragen :)
.

edit:
DanielB schreef op 01 november 2004 @ 20:26:
Op GoT wordt enige (zelf)kennis vereist. Het staat duidelijk (bijna) overal aangegeven dat je ook zelf een beetje je best moet doen.
Nee hoor, maar wel inzet. :) .
Leer ermee leven, 't is hier een dictatuur :+
Ik weet er alles van
Juist niet, er is in LA (erg) veel ruimte voor suggesties, opmerkingen, klachten etc :) .

[ Voor 24% gewijzigd door JHS op 01-11-2004 20:31 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Dutchphotozone.com en scanon.nl kennen ook veel minder activiteit dan hier. Dutchphotozone.com heeft in een snelle blik 1442 geregistreerde users. Zet dat tegen de meer dan 100.000 users die hier geregistreerd staan. Dit houdt in dat GoT ook veel meer actieve users kent. Als we de regels dus niet zouden hanteren, zou het een zooitje worden en voor veel mensen erg onoverzichtelijk. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Gratis heeft beperkingen, daar was je dus al achter gekomen. Je zou kunnen googlen, free photo editing software ofzo (pas op voor obscure sites, straks kan je naar BV omdat je computer vol rotzooi staat)

En bij een gestolen cam zitten meestal geen boekjes. Wij kunnen dus niet ruiken of je eerlijk een cam gekocht hebt in .de of onder de brug, daar moet dus een grens gesteld worden, en dat is ook een reden waarom de camerafabrikanten geen uitgebreide handleidingen op internet zetten.

En kijk in de faq: er staat wel het advies 'kijk bij de fabrikant', maar dat is vaak geen goed advies, enkel het copyright gedeelte klopt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik vind dat het best meevalt, als ik slotjes tegenkom ben ik het er meestal mee eens.
zelf heb ik het ook wel gehad, en ik heb al 2 pushmassages, maar als ik t terug lees ben ik het er helemaal mee eens (soms reageer ik iets te snel zonder na te denken 8)).

Als ik op sommige andere fora kom waar dit niet gebeurd vind ik soms het niveau zo naar beneden gaan dat ik het niet meer verder lees.

ga zo door tweakers _/-\o_

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mud starrr schreef op 01 november 2004 @ 20:35:
Ik vind dat het best meevalt, als ik slotjes tegenkom ben ik het er meestal mee eens.
zelf heb ik het ook wel gehad, en ik heb al 2 pushmassages, maar als ik t terug lees ben ik het er helemaal mee eens (soms reageer ik iets te snel zonder na te denken 8)).

Als ik op sommige andere fora kom waar dit niet gebeurd vind ik soms het niveau zo naar beneden gaan dat ik het niet meer verder lees.

ga zo door tweakers _/-\o_
Ben ik ook mee eens maar wat meer "quote" overleg mag ook wel wat meer plaatsvinden.
Nu is er natuurlijk ook de opmerking "Wat doe je dan hier"
Dat is nu precies wat ik bedoel.
Je ziet ook zat schunnige onderschriften die wel mogen.
Waar is nu die grens en het niveau ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 20:51:
[...]

Ben ik ook mee eens maar wat meer "quote" overleg mag ook wel wat meer plaatsvinden.
Nu is er natuurlijk ook de opmerking "Wat doe je dan hier"
Dat is nu precies wat ik bedoel.
Je ziet ook zat schunnige onderschriften die wel mogen.
Waar is nu die grens en het niveau ?
Kan je een voorbeeld geven van een schunnig onderschrift? Ik kom ze hier niet tegen.

Verder vind zoveel overleg plaats hier in LA, dat je een paar volle weken mag uittrekken om alle topics te lezen. Met een beetje zoeken had je zat topics gevonden over het zogenaamde "grens en het niveau".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Ik als "simple-user" neus hier nu tijdje rond. Ik open niet veel topics omdat ik het meeste wel kan vinden via de search of andere wegen. Ik lees daarentegen wel veel en ben blij met dit forum. Verder af en toe een postje, maar ik weet ook niet overal het fijne van.

Ja er wordt streng gemoddereerd, en nee ik heb daar nog nooit een probleem mee gehad. Heeft alleen maar het grote voordeel dat dit forum een beetje "schoon" blijft. Over het algemeen zijn de modjes hier best redelijk als jij dat ook bent :9 .

Uiteraard ben je welkom op dit topic, maar als de regels niet overeenkomen met jouw verwachtingen dan ben je geheel vrij om je op andere fora te begeven en Got niet meer te bezoeken.

Ten slotte nog even inhoudelijk. Je topic is dus niet gesloten ivm copyright (zie faq). Een discussie over wel of geen copyright op handleidingen is dus zinloos.

Jammer van je eerste slechte ervaring op Got. Wie weet in de toekomst beter :)

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Beste Tweakers... Ik wil niet zeuren maar wordt eens wat meer flexibeler.
Bekijk het vraag en aanbod wat ruimer en denk niet alleen dat je het beter weet want daar jaag je erg veel mensen mee weg.
Hoi 10D :w Ik heb je topics dichtgegooid ja, omdat eruit bleek dat je niet eens de moeite had genomen de sticky's bovenaan Fotografie door te nemen, en dan met name de policy. Die is er gewoon om er in Fotografie geen klerenbende van te maken, net zoals de algemene GoT-policy er is om van dit forum geen apenheul te maken :)

Als je je aan een paar simpele (want dat zijn het echt) gedragsregels van dit forum en de verschillende subfora zoals FG daarbinnen kan houden, is er echt niks aan de hand en zie je wat een schat aan informatie en discussie-mogelijkheden GoT biedt. Dat strenge modereren is om mensen met luie / snelle vragen te activeren ergens zelf achteraan te gaan, ipv die vragen hier op GoT te 'dumpen'. Het forum heet niet voor niets Gathering of Tweakers, ipv Gathering of Luie Apen ;)

In jouw ogen staat het misschien onprof, dat kan. Misschien omdat je andere 'lossere' fora gewend bent waar heel veel zoektopics staan die men met '2 seconden Google' had kunnen vinden. Als je het modereersysteem hier met iets andere ogen zou kunnen bekijken, zou je er al veel meer waardering voor hebben, heus waar.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Remy schreef op 01 november 2004 @ 21:22:
[...]
Dat strenge modereren is om mensen met luie / snelle vragen te activeren ergens zelf achteraan te gaan, ipv die vragen hier op GoT te 'dumpen'. Het forum heet niet voor niets Gathering of Tweakers, ipv Gathering of Luie Apen ;)
offtopic:
Dat GLA bestaat niet en zal nooit bestaan, omdat iedereen te lui is het op te richten en omdat iedereen te lui is op de luie vragen te antwoorden. Wij spelen hier dus een soort apenopvang in de hoop dat "monkey see, monkey do" op zal treden :P

[ Voor 7% gewijzigd door sdomburg op 01-11-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Laatst online: 21-08 17:20
sdomburg schreef op 01 november 2004 @ 21:26:
[...]

offtopic:
Dat GLA bestaat niet en zal nooit bestaan, omdat iedereen te lui is het op te richten en omdat iedereen te lui is op de luie vragen te antwoorden. Wij spelen hier dus een soort apenopvang...
Mja, dan loop je ook weer de kans dat ze modjes aan gaan stellen die machtsgeiler zijn dan hier, en hier is 't machtsgeilheid-niveau al hoog (:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Laten we dat alsjeblieft buiten deze discussie houden, als je de crew machtsgeil wilt noemen doe dat dan ergens anders.

Oh, en daarmee impliceer ik niet dat ik op macht geil. Dan was ik wel sadomasochist geworden.

[ Voor 57% gewijzigd door G33rt op 01-11-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

G33rt schreef op 01 november 2004 @ 22:05:
Oh, en daarmee impliceer ik niet dat ik op macht geil.
Ik wel :9~

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
kom, laten we naar G33rt's en curry684's spankhokje gaan! :9

(en toch ben ik geen masochist, Curry heeft me gewongen!!!1 ;( ;))

[ Voor 39% gewijzigd door G33rt op 01-11-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Remy schreef op 01 november 2004 @ 21:22:
[...]
Hoi 10D :w Ik heb je topics dichtgegooid ja, omdat eruit bleek dat je niet eens de moeite had genomen de sticky's bovenaan Fotografie door te nemen, en dan met name de policy. Die is er gewoon om er in Fotografie geen klerenbende van te maken, net zoals de algemene GoT-policy er is om van dit forum geen apenheul te maken :)

Als je je aan een paar simpele (want dat zijn het echt) gedragsregels van dit forum en de verschillende subfora zoals FG daarbinnen kan houden, is er echt niks aan de hand en zie je wat een schat aan informatie en discussie-mogelijkheden GoT biedt. Dat strenge modereren is om mensen met luie / snelle vragen te activeren ergens zelf achteraan te gaan, ipv die vragen hier op GoT te 'dumpen'. Het forum heet niet voor niets Gathering of Tweakers, ipv Gathering of Luie Apen ;)

In jouw ogen staat het misschien onprof, dat kan. Misschien omdat je andere 'lossere' fora gewend bent waar heel veel zoektopics staan die men met '2 seconden Google' had kunnen vinden. Als je het modereersysteem hier met iets andere ogen zou kunnen bekijken, zou je er al veel meer waardering voor hebben, heus waar.
Ehj! Niks tegen luie apen he?? O-) :+

@ TS: GoT is idd een zeer streng forum af en toe met hoe je je aan de policy moet houden, er zal niet snel een oogje worden toegeknepen als je wat fout doet, dit komt doordat GoT zo groot is, als je dat zou gaan doen dan zou het binnen de kortste keren een rotzooi worden...

Ik hoop dat je dat gaat begrijpen en dat je ook doorkrijgt - dat als je zelf wat meer inzet toont door de FAQ's door te lezen, goede topics te openen enzo - je best een heel erg leuke tijd hier kunt hebben.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sticky's , ( van een km lang ) policy. algemene GoT-policy........ tering... Ik dacht dat dit een forum was
Voorlopig staat er helemaal niks op dit forum wat mijn vraag moet beandwoorden.
Ik denk.. ik stel maar de vraag :? :? en maar hopen dat ik het niet verkeerd doe.
Ik had nog een belangrijke vraag maar doe hier geen geen moeite meer.
Een fotoforum geeft meer inzicht.
Bij elke post die je hier zet ben je afhankelijk van de daglijkse bui van een van een grote berg mods
Ik kan toch niet deze hele site door razen om te zien of er een vraag is die niet te veel op de mijne lijkt.

|:( Jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:47:
sticky's , ( van een km lang ) policy. algemene GoT-policy........ tering... Ik dacht dat dit een forum was
Ik denk.. ik stel maar de vraag :? :? en maar hopen dat ik het niet verkeerd doe.
Bij elke post die je hier zet ben je afhankelijk van de daglijkse bui van een van een grote berg mods
Ik kan toch niet deze hele site door razen om te zien of er een vraag is die niet te veel op de mijne lijkt.

Blijkbaar wel en dat wordt hier ook van je verwacht. Veel users doen het ook op deze manier en die hebben nooit problemen met Mods (myself included).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 22:11

janklp

FortyTwo Capital

Denk dat dit een van de forums met de hoogste kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ehm, ja hoor.. Jouw vraag over die handleiding bijvoorbeeld.. 't Gaat over fotoapparatuur.. Dus ga je naar fotografie.. Daar vind je een FAQ/Policy. Die ga je allereerst helemaal ff doornemen voordat je een vraag stelt. Daar stond in dat vragen over handleidingen niet gewenst was.. En tóch open je een topic?
Blijkbaar is die vraag gewoon ongewenst hier. Voor andere vragen kun je eventueel prima terecht hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg

Dat kan je wel, daar hebben we een zoekmachine voor. Als dat teveel moeite is ben je hier inderdaad aan het verkeerde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

Zoefff

❤ 

Op het moment dat ik jou zo hard tegen de policy en regeltjes zie schoppen kijk ik even naar je postcount. Tot mijn verbazing zie ik dan dat je nog maar 8 posts op dit forum hebt gemaakt, en nog maar 4 dagen geregistreerd bent. Ik snap niet hoe je het dan in je hoofd durft te halen om ons meteen te komen vertellen wat we allemaal fout doen. Je stapt toch ook niet zomaar de 2e kamer binnen om Balkenende te vertellen wat ie allemaal fout doet, zonder je eerst grondig in het onderwerp te verdiepen?

GoT is een forum wat al meer dan 5 jaar goed loopt, met meer dan 100.000 leden, waarvan een groot percentage actieve leden. Hoe kan het dat zij allemaal wel tevreden zijn, maar jij niet, omdat je zelf niet meteen geholpen word?

We verwachten hier van mensen dat ze zich actief inzetten en initiatief tonen. Hiermee bedoel ik dus dat ze enigzins op de hoogte zijn van de regeltjes, en hun koppie eerst gebruiken voordat ze een vraag neerplempen.

Natuurlijk hoef je niet heel GoT af te lopen als je een vraag hebt om te kijken of ie al gesteld is. Natuurlijk hoef je niet alle regeltjes te kennen, ik ken ze ook lang niet allemaal uit mn hoofd. Maar kijk als je een topic opent even vluchtig in de FAQ van het subforum. En probeer op z'n minst een paar trefwoorden in de search.

Vind je niets? Dan open je dat topic. Gaat het alsnog op slot? Geen probleem. Dan heb je blijkbaar niet goed gekeken, en zoek je nog vrolijk even verder, in plaats van meteen een klaagtopic te openen.

Heb je hier geen zin in, dan ben je even hard gezegd gewoon niet welkom.

[ Voor 14% gewijzigd door Zoefff op 04-11-2004 10:16 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1