[amule] multiplatform emule/edonkey

Pagina: 1
Acties:

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14
amule is dus zoals gezegd een multiplatform emule client die volledig opensource is. het is er onder andere voor de volgende platformen:

Linux
Solaris
*BSD platforms
*MacOSX
*Win32

waarbij moet worden aangemerkt dat de platformen met een * nog niet officieel ondersteund worden. als je echter een beetje tijd besteed op het forum zie je dat er al genoeg mensen op osx amule draaiend hebben.

vandaag heb ik dus ook de stoute schoenen aangetrokken en amule zelf gecompiled, een redelijk tijdrovende operatie(als je pas 2 weken een mac hebt dan ;)). zeker als je bijv geen xcode tools hebt of een langzame internet verbinding.

xcode tools 1.5 zelf is namelijk al 370mb, en tijdens het compilen moet je nog zon 13mb downloaden.

de officiele website van amule:
www.amule.org

de nieuwste versie is op dit moment 2.0.0 rc7, die heb ik dus ook draaiend op dit moment.

verder nog een topic op het amule forum waar je vragen kunt stellen mbt compilen:
topic op amule forum

en hier de stap voor stap handleiding voor het compilen:
hoe te compilen op osx

als er nog meer gebruikers zijn, tips zijn welkom :)
mijn grootste gemis op dit moment is dat amule niet de ed2k links in safari herkent, en zelfs als ik hem copy/paste naar het invoervlak dan lijkt het niet te werken.

voor de rest werkt amule hetzelfde als emule voor windows. voordeel is wel dat amule niet bepaald traag is of veel geheugen in beslag neemt. ik draai het hier op een ibook g3 800 met 128mb en dat draait aardig.

overigens is er op het amule forum ook een pre-compiled versie te downloaden, maar daar schijnen een aantal probleempjes mee te zijn, ik zag het pas na het compilen dus ik zou zeggen wie probeert het en post zijn ervaring?

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
Gaan we is even enorm hard kicken dit :)

Ondertussen heeft aMule zich enorm ontwikkeld (sinds de TS) en is er sinds een paar maandjes versie 2.0.3 gelanceerd.

Ik weet niet hoeveel mensen deze software nog gebruiken, ik heb er namelijk een probleempje mee. Ik krijg de port 4662 melding continue, terwijl ik op mijn router (speedtouch 510) deze echt op UDP en TCP heb doorgeport naar mijn iBookje ..

Meer mensen last van?

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 08:09
Je zou eens kunnen proberen zowel op je bookje als in je router de poortnummers te wijzigen. Ik heb weleens gehoord dat sommige providers die poort blokken. Waarschijnlijk ligt het daar niet aan, maar ik hanteer zelf bij dit problemen altijd 'baat het niet,...'

Is er nu trouwens een goede, pre-compiled versie te downen? Want ik heb nog nooit iets gecompiled, en om daar met zoiets mee te beginnen lijkt me niet wat. En het zou wel een reden zijn om mijn Windowsbak af en toe eens uit te zetten ;)

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

puchelaar schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:22:
Is er nu trouwens een goede, pre-compiled versie te downen? Want ik heb nog nooit iets gecompiled, en om daar met zoiets mee te beginnen lijkt me niet wat. En het zou wel een reden zijn om mijn Windowsbak af en toe eens uit te zetten ;)
Jup :)

Door mijn laksheid heb ik het nog niet helemaal lekker geconfigureerd, maar alles doet het gewoon en ik ben nog niks raars tegen gekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Deacon op 07-09-2005 17:34 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?