Toon posts:

[XP] Reboot loop*

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort het volgende probleem:

Eerst even wat over mijn systeem:

Ik draai Windows XP SP2

Ik heb mijn systeem altijd kunnen booten zonder enige problemen (verder nooit geen problemen gehad).

Tot en met nu, telkens als ik mijn pc inschakel krijg ik alles goed tezien tot en met het load scherm van XP.

Wanneer het load scherm verdwijnt (dus wanneer hij naar XP zelf zou moeten gaan) krijg ik voor ongeveer 1 sec een blauw scherm tezien, waarna het systeem weer automatisch reboot. Dit telkens weer.

In veilige modus booten heeft ook geen nut, hier doet zich hetzelfde voor alleen zonder het blauwe scherm.

Het enige wat er is veranderd sinds de laatste keer is dat Norton 2005 geinstalleerd is.

Memtest verder 11 uur laten draaien zonder enige fouten.
De HD gecheckt op fouten, ook alles ok.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Of zijn er mensen met tips, of suggesties?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

het zou heel goed de combi norton en sp2 kunnen zijn. dat gaat niet echt lekker samen. Tja zolang je niet in winblows kan komen is het ook erg lastig norton te verwijderen. Het je al f8 tijdens het booten geprobeerd ? (direct na de bios indrukken een paar x) dan krijg je een alternatief boot menu. Kies daar laats goed werkende configuratie, misschien dat je dan geluk hebt !

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op 01 november 2004 @ 20:22:
het zou heel goed de combi norton en sp2 kunnen zijn. dat gaat niet echt lekker samen. Tja zolang je niet in winblows kan komen is het ook erg lastig norton te verwijderen. Het je al f8 tijdens het booten geprobeerd ? (direct na de bios indrukken een paar x) dan krijg je een alternatief boot menu. Kies daar laats goed werkende configuratie, misschien dat je dan geluk hebt !
Ook al geprobeerd, geen resultaat.
Misschien iets te proberen met Windows Repair? Neem aan dat niet iedere pc met SP2 en Norton 2005 niet meer wil booten.

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Of gebruik fixboot dat onder repatatie zit op je winxp install cd

[ Voor 23% gewijzigd door blckbrd op 01-11-2004 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
blckbrd schreef op 01 november 2004 @ 20:24:
Of gebruik fixboot op je winxp install cd
Denk niet dat het aan de boot ligt, aangezien hij pas na het loading scherm van XP reboot.
Maar ik zou het eens kunnen proberen.

• blckbrd
Weet niet of zou kunnen maar misschien als je het blauwe scherm hebt snel op pauze drukken als dat nog mogelijk is na de boot. Dan kan je wat met de foutcode

[ Voor 94% gewijzigd door blckbrd op 01-11-2004 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
blckbrd schreef op 01 november 2004 @ 20:27:
Hardware matig was er ook niets aan de hand?
Naar mijn zeggen alles prima, zelfs al geboot met ERD Commander.
Deze werkte verder prima.

Verwijderd

Topicstarter
blckbrd schreef op 01 november 2004 @ 20:27:
Weet niet of zou kunnen maar misschien als je het blauwe scherm hebt snel op pauze drukken als dat nog mogelijk is na de boot. Dan kan je wat met de foutcode
Ook al geprobeerd, maar het gaat zo snel... dus dat lukt niet |:(

• blckbrd
Ja wat zijn er dan nog voor mogelijkheden :? :? Want ik heb al eens zoiets gehad bij een buurman waar niks bij werkte en die vervolgens maar xp opnieuw moest installe

[ Voor 56% gewijzigd door blckbrd op 01-11-2004 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
blckbrd schreef op 01 november 2004 @ 20:34:
Ja wat zijn er dan nog voor mogelijkheden :? :?
Ja inderdaad, dat zat ik mijzelf ook al af te vragen....
Misschien dat er mensen zijn met hetzelfde probleem.

In ieder geval bedankt voor het advies.

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem na installatie van sp2. Ik kon gelukkig nog wel via de veilige modus opstarten. Na wat zoeken op het internet de volgende instelling gewijzigd Deze computer-> Eigenschappen-> Geavanceerd-> Opstart en herstelinstellingen en dan bij systeemfouten het vinkje verwijderen bij automatisch opnieuw opstarten. Kon nog steeds niet opstarten maar wel rustig de foutmelding bekijken (stop:0x0000007E en nog wat codes). Ook de tips die hiebij vermeld staan gevolgd, zonder resultaat.
Het bleek dat hij een probleem had met de videodrivers. Ik heb diverse dingen geprobeerd (nieuwste Catalyst, oudere versie, geen drivers, Omega drivers), maar hij blijft op hetzelfde punt hangen. Uiteindelijk sp2 verwijderd en hij start weer normaal op.
Ik heb een AMD64 3200 processor icm met een 9800pro, geflashed naar XT.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
volgens mij kun je systeemherstel gebruiken vanuit de recovery console (alleen heb ik zelf dat irritante ding uitgeschakeld, maar jij misschien niet :P )

Verwijderd

Topicstarter
Suggs schreef op 02 november 2004 @ 00:10:
Ik heb hetzelfde probleem na installatie van sp2. Ik kon gelukkig nog wel via de veilige modus opstarten. Na wat zoeken op het internet de volgende instelling gewijzigd Deze computer-> Eigenschappen-> Geavanceerd-> Opstart en herstelinstellingen en dan bij systeemfouten het vinkje verwijderen bij automatisch opnieuw opstarten. Kon nog steeds niet opstarten maar wel rustig de foutmelding bekijken (stop:0x0000007E en nog wat codes). Ook de tips die hiebij vermeld staan gevolgd, zonder resultaat.
Het bleek dat hij een probleem had met de videodrivers. Ik heb diverse dingen geprobeerd (nieuwste Catalyst, oudere versie, geen drivers, Omega drivers), maar hij blijft op hetzelfde punt hangen. Uiteindelijk sp2 verwijderd en hij start weer normaal op.
Ik heb een AMD64 3200 processor icm met een 9800pro, geflashed naar XT.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.
Als ik uberhaubt in veilige modus zou kunnen komen, dan was ik al een stuk verder. Mocht het lukken dan ga ik dit zeker even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik het blauwe scherm niet op pauze kan zetten, dus de foutmelding niet kan lezen, heb ik gisteren met de digitale camera maar een foto gemaakt (Dit was nogal lastig aangezien het blauwe scherm maar even verschijnt). Maar het is dan uiteindelijk toch gelukt. Niet helemaal perfect maar er valt iets te lezen over een register error...

Zijn er eventueel programma's waarbij ik in het register kan komen en/of aanpassen. (Dus buiten windows om).

Verwijderd

Hey ik heb ongeveer het zelfde gehad bij mij bleef hij eerst en tijdje stilstaan bij het laadscherm van Windows XP en daarna 1sec een blauw scherm en dan meteen restarte hij mijn pc.
Ik had gelukkig een week van te voren een systeemherstelpunt aangemaakt en de instellingen e.d. zo terug gezet.
Heb jij dat toevallig ook gedaan want ik heb mijn systeem zo weer aan de praat gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 10:49:
Hey ik heb ongeveer het zelfde gehad bij mij bleef hij eerst en tijdje stilstaan bij het laadscherm van Windows XP en daarna 1sec een blauw scherm en dan meteen restarte hij mijn pc.
Ik had gelukkig een week van te voren een systeemherstelpunt aangemaakt en de instellingen e.d. zo terug gezet.
Heb jij dat toevallig ook gedaan want ik heb mijn systeem zo weer aan de praat gekregen.
Nope ik heb geen herstelpunt gemaakt, omdat het systeem verder prima draaide. Ook na de installatie van SP2 draaide alles prima.
Pas na het installeren van Norton 2005 is dit probleem boven water gekomen, athans dat denk ik.

Verwijderd

Heb je thuis nog een andere pc staan?
Anders kun je je "kapotte" hd eens daar bij bouwen en dan proberen of je de hd daar wel kan zien en als er dan een fout op zit, zou hij dat automatisch moeten aangeven of zelfs gaan repareren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 11:20:
Heb je thuis nog een andere pc staan?
Anders kun je je "kapotte" hd eens daar bij bouwen en dan proberen of je de hd daar wel kan zien en als er dan een fout op zit, zou hij dat automatisch moeten aangeven of zelfs gaan repareren
Nou hij is niet kapot, heb hem getest met Powermax (maxtor HD).
Ik ga het eens proberen met Knoppix (Linux op cd) dan kan ik in ieder geval bestanden veilig stellen.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 13:48
Ik had op mijn pc ook SP2 geinstalleerd en het leek goed te werken. Ik daarna een programmaatje installeren....restart tijdens de installatie en mijn computer wilde met geen mogelijkheid meer opstarten. Ik heb toen maar mijn C schijf geformateerd en windows opnieuw erop gezet met SP2. Nu werkt alles prima, ook dat programmaatje wat ik toen aan het installeren was. Hij bleef toen dus ook steeds opnieuw opstarten maar kwam niet eens door de boot heen.

Hallo

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik denk dat het aan NAV2005 ligt, het zou heel goed kunnen zijn dan dan al een service van NAV2005 wordt opgestart tijdens het laden van het login-scherm. Je zou kunnen proberen hetgeen wat NAV2005 opstart allemaal te verwijderen en dan proberen windows op te starten. Alleen wat wel heel er vaag is, is dat hij niet in de veilige modus opstart, want in de veilige modus worden geen services van NAV2005 geladen (naar mijn weten).

• toeter15
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04 19:34
heb soortgelijke problemen gehad
volg de uitleg van onderstaande link

http://www.digitalwebcast...utorials/cw_boot_toot.htm

denk dat je windows XP hiermee wel weer aan de praat krijgt zonder
de boel weer opnieuw te hoeven installeren
succes

Verwijderd

Topicstarter
mach2 schreef op 02 november 2004 @ 19:41:
Ik had op mijn pc ook SP2 geinstalleerd en het leek goed te werken. Ik daarna een programmaatje installeren....restart tijdens de installatie en mijn computer wilde met geen mogelijkheid meer opstarten. Ik heb toen maar mijn C schijf geformateerd en windows opnieuw erop gezet met SP2. Nu werkt alles prima, ook dat programmaatje wat ik toen aan het installeren was. Hij bleef toen dus ook steeds opnieuw opstarten maar kwam niet eens door de boot heen.
dat lijkt inderdaad op het probleem waar ik ook mee kam.

Verwijderd

Topicstarter
toeter15 schreef op 02 november 2004 @ 22:29:

succes

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
toeter15 schreef op 02 november 2004 @ 22:29:

succes
Ik ga dit maar eens proberen. :)
Eventuele andere tips blijven welkom.

alvast bedankt

(Sorry voor de dubbele post)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar zonder resultaat.
Nu boot de pc en inplaats van een blauw scherm geeft hij nu een stilzwijgend zwart scherm.

Maar ik blijf nog even proberen, opnieuw installeren kan altijd nog 8)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Toevallig had ik van de week een klant met hetzelfde probleem, uiteindelijk is het toch een reinstall geworden.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Eveneens hetzelfde probleem hier (nog zonder SP2)! Maar dankzij het gebruik van 2 windows profielen toch de her-installatie kunnen voorkomen:

Bij opstarten krijg ik het windows logon scherm met 2 profiel buttons:
  1. In profiel 1 wordt even de desktop getoond en dan direct een systeem reboot!
  2. In profiel 2 kan wel gewerkt worden (heel raar!), en daar de 'restart on error' uitgezet.
  3. In profiel 1 wordt een blue screen getoond... (sorry, ben even de foutmelding vergeten)
  4. Terug naar profiel 2 en in verkenner de directory van profiel 1 (Documents and Settings) hernoemd naar wat anders.
  5. Log in met profiel 1 en er wordt een nieuw default profiel aangemaakt. Alles werkt!
Via een freeware regfile edit programma belangrijke instellingen uit mijn oude NTUSER.DAT gehaald en het hele profiel 1 geherconstrueerd. Probleem opgelost!

Jij hebt volgens mij (helaas) maar 1 user profiel en daardoor wordt in XP direct ingelogd. Via de F8 optie en veilige modus krijg je volgens mij een inlogscherm met de keuze voor je eigen profiel of om als Administrator te werken. Lukt dat?

Verwijderd

Beetje gek dat norton hier wel werkt 8)

Zowel internetsecurity als anti-virus en systemworks met sp2

blauw scherm duid toch vaak op een conflict met irq poorten vooral met videokaarten bekend?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 10:00:
Eveneens hetzelfde probleem hier (nog zonder SP2)! Maar dankzij het gebruik van 2 windows profielen toch de her-installatie kunnen voorkomen:

Bij opstarten krijg ik het windows logon scherm met 2 profiel buttons:
  1. In profiel 1 wordt even de desktop getoond en dan direct een systeem reboot!
  2. In profiel 2 kan wel gewerkt worden (heel raar!), en daar de 'restart on error' uitgezet.
  3. In profiel 1 wordt een blue screen getoond... (sorry, ben even de foutmelding vergeten)
  4. Terug naar profiel 2 en in verkenner de directory van profiel 1 (Documents and Settings) hernoemd naar wat anders.
  5. Log in met profiel 1 en er wordt een nieuw default profiel aangemaakt. Alles werkt!
Via een freeware regfile edit programma belangrijke instellingen uit mijn oude NTUSER.DAT gehaald en het hele profiel 1 geherconstrueerd. Probleem opgelost!

Jij hebt volgens mij (helaas) maar 1 user profiel en daardoor wordt in XP direct ingelogd. Via de F8 optie en veilige modus krijg je volgens mij een inlogscherm met de keuze voor je eigen profiel of om als Administrator te werken. Lukt dat?
Nou dat is het probleem, ik kan al geeneens in veilige modus komen. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik het maar anders doe, ik was laatste tijd toch al aan het twijfelen over een nieuwe HD. Een s-ata 200GB Maxtor.
Dus schaf ik die aan en dan installeer ik heel XP wel opnieuw.
Dan kan ik rustig alle data van de andere schijf overzetten (zonder dat ik achteraf weer belangrijke dingen vergeet.)

Verwijderd

Je zult wel met een NTFS partitie werken.
Voordeel van FAT32 zou zijn dat je een paar bestandjes kunt verwijderen/verplaatsen zodat je opnieuw moet inloggen alsof je voor het eerst je XP installeerd:
in C:\WINDOWS\system32\config
verwijder/verplaats/rename SAM, SAM.LOG, system, system.LOG, system.sav, SECURITY en SECURITY.LOG
en dus in C:\Document and Settings je profiel directory renamen.

Je kunt ook je NTFS HD in een andere PC (met XP of W2k) zetten en dan de schrijf vanuit Windows benaderen.
Er zijn ook nog andere manieren om een NTFS partitie te editen.
Succes met je keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 12:21:
Je zult wel met een NTFS partitie werken.
Voordeel van FAT32 zou zijn dat je een paar bestandjes kunt verwijderen/verplaatsen zodat je opnieuw moet inloggen alsof je voor het eerst je XP installeerd:
in C:\WINDOWS\system32\config
verwijder/verplaats/rename SAM, SAM.LOG, system, system.LOG, system.sav, SECURITY en SECURITY.LOG
en dus in C:\Document and Settings je profiel directory renamen.

Je kunt ook je NTFS HD in een andere PC (met XP of W2k) zetten en dan de schrijf vanuit Windows benaderen.
Er zijn ook nog andere manieren om een NTFS partitie te editen.
Succes met je keuze.
Ja ik weet het, ik heb dat al geprobeerd met dat sam, system etc. maar het haalde niets uit (maar dat zou dus komen omdat ik met een NTFS partitie werk)?

Verwijderd

hoi

ik heb denk ik precies het zelfde probleem.

sp2 geinstalleerd en toen overnieuw opgestart, blijft dan steken in een opstart loop met inderdaad dat blauwe scherm net voordat hij reboot. het scherm verdwijnt voordat je op pauze kan drukken.

is er iemand met een oplossing?

ik heb sp 2 eerst geinstalleerd met de cd en daarna gedownload beide keren verval ik in hetzelfde probleem
ik had gelukkig een drive image gemaakt dus kan wel alles herstellen.

alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

hoi (voor de tweede keer),

ik heb net dus ook mijn digitale camera erbij gehaald en na 20 keer proberen heb ik een keer op het juiste moment geknipt.

Er staat een heel verhaal wat moeilijk te lezen is, samengevat staat er dit:

er is een probleem gedetecteerd, windows is afgesloten om schade te voorkomen.

irq_not_less_or_equal

Als dit scherm vaker komt volg de volgende stappen:

controleer nieuwe hardware en software insallaties

als probleem blijft bestaan, disabel or remove de geinstalleerde dingen

Technical information:

*** STOP: 0x00000 (en dan nog twee kleine tekens die ik niet kan lezen)

Ok dat was de boodschap dus die aan het einde van de opstart loop staat.
iemand tips voor mij? Iets met de IRQ? maarja ik ben een leek dus weet hier geen raad mee

alvast bedankt maar weer
Pagina: 1