Toon posts:

[DVD] Powerpoint presentatie afspelen op DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort staan we op een beurs met diverse andere bedrijven. Daar hebben we nu een mooie presentatie van gemaakt en zou het de bedoeling zijn om die af te spelen via een laptop op een LCD tv.

Maar het is niet echt bepaald scherp, nu dacht ik bij mezelf dat het misschien wel beter is om het op een DVD te zetten en af te spelen op een DVD speler.

Nu weet ik dat je met Office 2003 presentatie op CD kunt branden en las ik wat topics over het omzetten naar een AVI bestand.

Nu heb ik zo geen idee hoe ik moet beginnen of welk programma het kan converteren zodat ik het wel op een DVD speler kan afspelen.

Kunnen jullie mij een handje helpen?

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
Ik ga de van uit dat je wel zo'n presentatie kan convertren naar avi.

Nu kun je in nero 6.xx.xx.xx een film maken op dvd.

samen met de plugin Nero Mpeg2-DVD Plugin kun je een avi bestand naar dvd converteren en branden op dvd .

Ik gebruik het vaak en werkt bij mij uitstekend.

ik hoop dat je er wat aan hebt

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:38
Een laptop op een LCD TV (via VGA) is het scherpste wat je kan krijgen.

Je stuurt je scherm dan aan op (bv) 1024x768, terwijl DVD "slechts" 576xnogwattus is.

DVD is daarnaast MPEG2, en dat is ook nog eens een lossy codec, die dus verlies creeert.

Het kan wel, de powerpoint presentatie laten afspelen en dat opnemen als AVI, en dan comprimeren naar MPEG, maar het is absoluut niet aan te raden.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

DJSmiley schreef op 02 november 2004 @ 11:38:
Een laptop op een LCD TV (via VGA) is het scherpste wat je kan krijgen.

Je stuurt je scherm dan aan op (bv) 1024x768, terwijl DVD "slechts" 576xnogwattus is.

DVD is daarnaast MPEG2, en dat is ook nog eens een lossy codec, die dus verlies creeert.

Het kan wel, de powerpoint presentatie laten afspelen en dat opnemen als AVI, en dan comprimeren naar MPEG, maar het is absoluut niet aan te raden.
Hij gebruikt waarschijnlijk de tv-out. Maar idd als je de lcd-tv via vga aan kan sluiten heb je een veel scherper beeld. Anders zet je de powerpoint presentatie om naar avi en maak je er met tmpg-enc een dvd van.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 02-11-2004 12:03 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ik zou niet aan converteren naar AVI of iets dergelijks beginnen. De kwaliteit zal alleen maar afnemen en aangezien je je presentatie niet interactief kunt maken zoals dat standaard in Powerpoint wel kan lijkt het mij niet erg handig..