5.1 DVD film op 7.1 boxenset zonder verlies links/rechts mid

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 06:24

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Hallo,

Even een voorstelling van de opstelling

DVD speler
Soundblaster Live 7.1 24bit
Creative T7900 (7.1 set)
Power DVD 5.0

Probleem / wens

Als ik nu een film opzet dan krijg ik geen geluid uit de middelste zij boxjes. Natuurlijk zijn zo'n beetje alle films voor 5.1 maar het zou toch mooi zijn om voor een voller effect de middelste twee ook gezellig mee te laten doen.

Ik meende altijd dat mocht de source 5.1 zijn hij het dmv dolby pro logic tussen de voorste en de achterte de middelste kan ' creeren'

Ik ben al enige tijd aan het klooien geweest maar het lokt maar niet. kan iemand mij helpen plz? _/-\o_

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-02 16:58
Dolby Pro Logic maakt van 2.0 4/5.1 . Je zou met je speakers een soort upmix naar 7.1 knoppen moeten zoeken, creative levert dit bijvoorbeeld.

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
ik heb alles geinstalleerd op de site van hun geven zij alleen informatie omtrend hun decoder maar op de compo kan ik er niets van vinden

Ik ga zo een support mail sturen en het antwoord post ik hier

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

volgens mij kon je gewoon bij de DolbyDigital/DTS instellen van je Audigy ZS (die heb je neem ik aan) of je upmix wilt en zoja hoe (zijspeakers als de achterspeakers of voorspeakers laten tellen)

dat schermpje waar je ook kon kiezen of je digitaal wilt doorsturen of juist niet, weet zo niet hoe je daar komt

www.nintendocasemods.com

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Ik hed de (nieuwe) Soundblaster live 24 Bit dat is geen audigy dolby en DTS instellingen heb ik niet wel EAX. Power DVD doet het wel Met dolby en DTS alleen de twee zijspeakers doen het niet.

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Na nog heel veel klooien heb ik de volgende (rot) oplossing gevonden:
Dolby 5.1 bron, duik dan ander je bureau en haal een schuifje om achter op de creative subwoofer nml upmix 5.1 to 7.1 alleen als je nu een 7.1 bron hebt bijv battlefield vietnam dan moet je hem weer terug zetten anders krijgen de twee midden boxjes geen afzonderlijk geluids kanaal en dat zou zonde zijn! Wel raar dat hij dat niet automatisc doet zo kan je wel voor media bestanden instellen dat hij het via EAX een soord van 3d maakt :s als er uit ieder boxje maar een deuntje komt toch...

Mocht iemand nog een softwarematige oplossing vinden voor upmixen en dan vooral in power DVD dan hoor ik dat natuurlijk graag, je wil niet weten hoeveel stof ik iedere keer onder mijn burea moet trotseren voor mn geluids kick

PS nog geen bericht van Creative. Ik zal ze eens bellen.

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
DE SOUNDBLASTER LIVE 24Bit 7.1 Ondersteund dit niet. Ik heb nu de ZS gekocht en die diet het wel. je boxen trouwens nu ook kalibreren waardoor het een stuk beter klinkt! niet kopen dus die 24 Bits SB live, ga maar gelijk voor de ZS of koop gewoon een SWEEX... :/

Alhoewel het niet echt een oplossing is voor het probleem ben ik toch blij dat ik m nog binnen de 8 dagen kon ruilen bij media markt.

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
-========POST van CREATIVE======-

In de EAX controle van de Creative software ( in Device Controls) heeft u de mogelijkheid om CMSS in te schakelen.

Met CMSS wordt 5.1 verder opgesplitst over alle satelietjes.

Indien u nog vragen heeft kunt u die altijd stellen.

Met vriendelijke groet

Inge Nielsen
Technical Support
Creative Labs Europe
Pagina: 1