Toon posts:

[XP] Hangt bij "Laden" na nieuwe instal.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo,

Ik heb de search en Google gebruikt maar werdt van bijden helaas niet wijser (Veel topics gevonden maar geen een sloot aan op mijn probleem)

Dus bij deze:

Vandaag heb ik een nieuwe hdd gekocht (200GB Maxtor)
ik hang hem erin en formateer de schijf, maak 2 partities aan (1voor windows, andere voor de rest).

Partitie C: geformateerd als NTFS waarna windows zelf begint te instaleren.

Na de instalatie (Die zonder zichtbare problemen is gebeurd) reboot de pc, één maal aangekomen bij het "Laad" scherm van windows XP Pro blijft de pc +/- 5 minuten door laden en daarna valt het beeld zwart en reageerd er niets meer.

De cd kan volgens mij niet de oorzaak zijn aangezien ik van de week nog een andere pc hiermee heb geinstalleerd (Nu weer geformateerd overigens).

De specs:

Windows XP Pro
Asus P4P8X
Pentium 4 1.8Mhz (Northwood)
512 mb PC3200 (2x 256)
Geforce FX5900XT

Alvast bedankt voor de reactie.

(Mocht er ondanks mijn goede zoekwerk toch al een topic over zijn hiervoor mij excuses)

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25
Save mode wil ook niet?
Mem getest?

Iets meer info over wat je allemaal al geprobeerd hebt aub. ;)

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Zou het te maken kunnen hebben met de grote van je hdd? Ik heb laatst een ander topic hierover gezien (weet niet meer waar :( ), maar het heeft er mee te maken dat je pc geen support heeft voor hdd's groter dan 137 gb (oudere mobo's). Bij hem werd dan ook na elke reboot alles gewist of zo (het was iig weer weg).

Als ik jou was zou ik eerst eens je bios updaten, hdd formateren en nog een keer proberen.

Ik heb ff voor je gekeken en ik zou deze nemen:
1 Do not use old version Afudos.exe to flash BIOS.Must use new Afudos.exe which is included in zip file to flash BIOS.
2 Using ASUSLiveUpdate to flash BIOS,you need to upgrade ASUSLiveupdate to v 5.22.02 or later before flash BIOS.
3 Please do not use Ezflash for updating this BIOS.
4 Support new CPUs. Please refer to our website at: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
5 Revise dual/single channel in the post screen when set Standard/Turbo in the performance mode.
6 Fix extended F8 boot menu cannot list all devices if more than one removable device are installed.
7 Mute beep sound for USB device plug-in/plug-out.
8 Revise extended memory size.
9 Revise Ultra DMA Mode max limit.
Zoals bovengenoemd zegt moet je wel ff opletten welk flash proggie je gebruik, maar gelukkig zit dat in de zip file die je op bovengenoemde url kan downloaden direct bij ;)
offtopic:
Wáárom kun je in quotes wel de underline tag gebruiken, maar niet bold en italic??? :(

[ Voor 61% gewijzigd door WubboZ op 01-11-2004 17:52 . Reden: Oplossing gevonden!? ]

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination