[Win2k Server] Netwerkmapping when not logged on

Pagina: 1
Acties:

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 15:39
Op een Windows 2000 server met Citrix is een applicatie geinstalleerd die een verbinding moet hebben met een P: schijf. Dit is een mapping naar een andere server. Als administrator is aangelogd die de P: schijf gemapped heeft werkt de applicatie. Echter als Administrator niet is aangelogd verdwijnt de P: schijf en werkt de applicatie niet meer. Hoe krijg ik nu een mapping naar de P-schijf zonder dat Administrator is aangelogd.

De P: schijf waar de applicatie naar connect is in de applicatie niet te wijzigen.

Iemand enig idee?

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik heb ooit een probleem gehad wat hier enigsinds op lijkt.
Waar het op neer kwam was dat network mappings niet werkten maar dat je met relatieve paden moest gaan werken als \\server\share\folder

Ik ben alleen bang dat je hier niet veel mee opschiet ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door kippetje01 op 01-11-2004 16:57 ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Een systeem kan onder de system-context geen netwerkmappings hebben. Netwerkmappings zijn namelijk user-bound en bestaan alleen wanneer de desbetreffende gebruiker is aangelogd. Dus je zal idd met UNC-paden moeten werken.

Verwijderd

unc paden werken natuurlijk ook niet als je onder system werkt. system heeft simpelweg geen rechten op andere machines!!!

• kippetje01
dat is niet waar, je kunt namelijk het proces als een bepaalde user laten draaien, als die zelfde user/pass combi dan op de doel pc voldoende rechten heeft kun je er gewoon bij.

• CNS
Dit is precies het probleem. In de applicatie kan ik niets veranderen en Administrator 7x24 aangelogd hebben wil ik ook niet. Zeker gezien het feit dat na een geplande reboot 's nachts Administrator niet meer aangelogd is.

• kippetje01
ik denk dat als je het pad niet kunt wijzigen het allemaal erg snel ophoudt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

kippetje01 schreef op 01 november 2004 @ 17:21:
dat is niet waar, je kunt namelijk het proces als een bepaalde user laten draaien, als die zelfde user/pass combi dan op de doel pc voldoende rechten heeft kun je er gewoon bij.
Dat is wel waar want het System account password word door het OS zelf gezet. Ga je dit veranderen ga je het OS verkloten.... want ga jij maar alle services nalopen en passwords veranderen etc.

Topicstarter.

Over welke applicatie praten we hier want heb je het uberhaupt wel in multiusermode (change user /install , change user /execute) geinstalleerd of heb je het in single user mode geinstalleerd terwijl je op een Terminal Server zit te werken??????

Het is erg handig te weten welke applicatie bedoeld wordt. Voor Lotus Notes moet er bv een heel script mee lopen en deze moet ook onder een schijf (root drive) lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door mutsje op 01-11-2004 18:21 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 16:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gooi de volgende regel eens in de Taskscheduler:

net use p: \[i]server[/i]\share /user:username password

Schedule dit elke keer @ boottime.. Scheduler draait standaard onder het systemaccount (dus drivemapping is aanwezig zonder een user aangelogd), door het opgeven van een username en password zijn de rechten geregeld ;)

Dit zou moeten werken. Het opmerkelijke is dat als er een user aanlogd, hij de drive-mapping ook ziet. Je kunt de verbinding alleen niet verbreken. 't is nl. niet jouw mapping.... "The system cannot find the drive specified". 8)7

Een andere nettere oplossing zou kunnen zijn om hier een klein cmd-script voor te schrijven en deze middels SC /create (resource kit) om te bouwen naar een service die automatisch start. De nieuw aangemaakte service configureer je vervolgens om onder system te draaien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
SC Create /?
Creates a service entry in the registry and Service Database.
SYNTAX:
sc create [service name] [binPath= ] <option1> <option2>...
CREATE OPTIONS:
NOTE: The option name includes the equal sign.
 type= <own|share|interact|kernel|filesys|rec>
       (default = own)
 start= <boot|system|auto|demand|disabled>
       (default = demand)
 error= <normal|severe|critical|ignore>
       (default = normal)
 binPath= <BinaryPathName>
 group= <LoadOrderGroup>
 tag= <yes|no>
 depend= <Dependencies(separated by / (forward slash))>
 obj= <AccountName|ObjectName>
       (default = LocalSystem)
 DisplayName= <display name>
 password= <password>

[ Voor 73% gewijzigd door Question Mark op 01-11-2004 19:23 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
subst, daarmee kan je een netwerk drive mappen die persistent is :)

subst m: \\srv001\data

bijvoorbeeld, letwel: de drive wordt gekoppeld als ware het een local disk!

A wise man's life is based around fuck you

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 16:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

zwelgje schreef op 01 november 2004 @ 19:05:
subst, daarmee kan je een netwerk drive mappen die persistent is :)

subst m: \\srv001\data

bijvoorbeeld, letwel: de drive wordt gekoppeld als ware het een local disk!
Met subst kan geen username en password meegegeven worden. Ik weet niet of het wenselijk is om everyone rechten te geven op zowel share- als NTFS-rechten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• kippetje01
mutsje schreef op 01 november 2004 @ 18:20:
[...]

Dat is wel waar want het System account password word door het OS zelf gezet. Ga je dit veranderen ga je het OS verkloten.... want ga jij maar alle services nalopen en passwords veranderen etc.
wat ik bedoel te zeggen is dat je de run as functie kan gebruiken om de juiste rechten te verkrijgen of gewoon simpelweg identieke gebruikers accounts te creeren. Ik werk hier al jaren mee voor mijn FTP en het werkt perfect

• CNS
Question Mark schreef op 01 november 2004 @ 19:03:
Gooi de volgende regel eens in de Taskscheduler:

net use p: \[i]server[/i]\share /user:username password

Schedule dit elke keer @ boottime.. Scheduler draait standaard onder het systemaccount (dus drivemapping is aanwezig zonder een user aangelogd), door het opgeven van een username en password zijn de rechten geregeld ;)

Dit zou moeten werken. Het opmerkelijke is dat als er een user aanlogd, hij de drive-mapping ook ziet. Je kunt de verbinding alleen niet verbreken. 't is nl. niet jouw mapping.... "The system cannot find the drive specified". 8)7

[en een tweede oplossing]
Dit was inderdaad de oplossing. Thanx voor de hulp
Pagina: 1