PsyBNC problemen blijven aanhouden

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ik had al eens eerder een topic, ik wil het nu echt demonstreren.

Ik gebruik al een tijd PsyBNC, en heel vaak heb ik daar problemen mee. Een mooi alternatief is ezbounce, echter, deze onthoud na een shutdown niet de channels van IRC waarin de mensen zitten, dus uitdoen is uit den boze.

Het probleem met PsyBNC is het volgende: Hij wil niet connecten naar in dit geval quakenet.

/bquit: Je gaat eruit
/bconnect: Je zit er al in.

Dat soort vreemde dinge.

Met /listservers kun je alle IRC servers opvragen.

Graag hoor ik van jullie of er een bekende oplossing is voor dit probleem.

Je kunt een test uitvoeren op het volgende account:

Username: baran3 (kleine letters, stel dit in bij ident en eventueel email)
Password: geheim (juist, in kleine letters)
Server: bnc.flexgaming.com
Poort: 31341

Ik hoop dat iemand dit kan oplossen, het zit mij namelijk heel erg dwars.
Of iemand die een andere BNC kent voor linux, met de volgende eisen:
- Vhost support
- Log file support
- Vasthouden channels na uitschakelen server

Alvast bedankt!

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hmm heb er even op gekloot maar kreeg het ook niet werkende, is al wel even geleden dat ik met zo'n ding gewerkt heb... Was in het begin wel tricky iirc :+

• harry64
  • Laatst online: 22-08 21:14
Snap er niets van dit werkt op mijn bnc allemaal wel. Trouwens ik heb op mijn server een probleem met oidentd, kun jij mij daar misschien mee helpen ? (ik zit op quakenet, nick silent`

Nog even gekeken, andere bnc's werken wel gewoon ? Want bquit werkt en dan bconnect ook maar hij doet dus niets

[ Voor 25% gewijzigd door harry64 op 01-11-2004 19:08 ]

• pierre-oord
oidentd? Ik weet niet waar die bij hoort, maar psybnc enzo regelen ident enzo toch allemaal zelf? Verder weet ik niets van ident af, of het moet gaan om stuff als poorten open zetten, en compileren enzo.

• Flying_Thunder
  • Niet online
harry64 schreef op 01 november 2004 @ 19:06:
Snap er niets van dit werkt op mijn bnc allemaal wel. Trouwens ik heb op mijn server een probleem met oidentd, kun jij mij daar misschien mee helpen ? (ik zit op quakenet, nick silent`

Nog even gekeken, andere bnc's werken wel gewoon ? Want bquit werkt en dan bconnect ook maar hij doet dus niets
Lol ik zat met je mee te kijken, ik kreeg dezelfde problemen. Vage shit man :/

• harry64
Oidentd (of een soortgelijk programma) is nodig om iedere bouncer een aparte ident toe te wijzen, anders zit je met max 5 bnc op quakenet en dan wordt alles ge-g-lined. (je hebt ook trust nodig). Mijn oidentd werkt dus niet en ik krijg het tot nu toe ook niet werkende, dus mijn bouncers worden ge-g-lined :(

• pierre-oord
Met psybnc geef je alles een verschillende ident, en dan kun je zonder problemen meer dan 5 op quakenet zetten dacht ik. IIG gebruik ik per 5 accounts een IP, omdat ik geen trust krijg van die stakkerds.

Trouwens, als iemand de vhost wijzigd:
Je moet vhost "bnc6.flexgaming.com" gebruiken. Maar anders zou je alsnog "netjes" geglined moeten worden.

Trouwens, degene die de fix maakt / oplossing weet, krijg 5 gratis BNC's op een eigen IP adres van me ;)

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
wachtwoord veranderd btw?

[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 01-11-2004 19:35 ]

• pierre-oord
baran3 is net opnieuw toegevoegd, omdat deze 3x (?) in de config file stond, heel vreemd. Kijken wat die nu doet.

Edit:
Nog een nieuw account gemaakt, test1, maar weer zonder succes:

[19:37] <-psyBNC> Server irc.quakenet.org port 6667 (password: None) added.
[19:37] <-psyBNC> You are not marked as quit.
[19:37] <-psyBNC> You are not marked as quit.
[19:37] <-psyBNC> You have been marked as quitted.

Commando;s waren:
/addserver irc.quakenet.org 6667
/bconnect
/bconnect
/bquit (na even)
/bconnect

Vreemd ding.

[ Voor 46% gewijzigd door pierre-oord op 01-11-2004 19:41 ]

• Timo
Heb je fysieke toegang tot de server?
Of kun je er via ftp bij?

Add de server eens handmatig in de config file.
Aangezien je eigenlijk niet hoeft te /bquitten of/bconnecten.
Normaal gesproken dan, dit moet automatisch gaan.

Waarom heb je geen q-net thrust aangevraagd dan? Of waarom geven ze het niet?
Dynamisch ip?

Je zult iig een thrust nodig hebben voor 5+ ook met psybnc :)

[ Voor 63% gewijzigd door Timo op 01-11-2004 19:51 ]

• pierre-oord
fooker schreef op 01 november 2004 @ 19:48:
Heb je fysieke toegang tot de server?
Of kun je er via ftp bij?

Add de server eens handmatig in de config file.
Aangezien je eigenlijk niet hoeft te /bquitten of/bconnecten.
Normaal gesproken dan, dit moet automatisch gaan.
Het is allemaal op een eigen machine.

De gebruiker staat verder wel in de config file trouwens, net zoals alle andere gebruikers, zonder opvallende dingen.

Het vreemde is bijvoorbeeld dit:
Al die baran user's (ja, 4, 5 zijn er ook en hebben sommigen al gebruikt door de vele testers die elkaar anders in de weg zaten ;) ) werkten voorheen altijd goed.
Gisteren een herstart van de BNC gedaan, omdat enkele andere gebruikers dit probleem al hadden, en nu werken deze ook niet meer.

Mijn eigen account (#2 ofzo) werkt echter nog prima, net als een heel hoop andere. Het lijkt zult random onverklaar baar gedrag. Ik had de BNC gisteravond nogmaals opnieuw gestart, maar weer blijven deze accounts en een hoop anderen down.

Echt vreemd.

Weet iemand misschien nog andere software? Er lijkt niet zoveel te bestaan. Het moet multi-user zijn.

EZbounce werkte voor mij erg helder en duidelijk, alleen kan deze voor zover ik zie niet de channels opslaan. Na een restart van de BNC zijn alle gebruikers dus hun channels kwijt, of kent iemand een hack/optie om die wel op te slaan?

edit:
Ik heb geen trust nodig, ik doe het the hard way:
Per 5 users een IP adres, en dat werkt perfect tot nu toe :)
(Mja, kost wel aardig wat IP's ja :( ik heb dat al eens tegen quakenet gezegd, maar ze luisteren niet.

[ Voor 8% gewijzigd door pierre-oord op 01-11-2004 19:53 ]

• harry64
Ik kreeg zonder problemen een trust, gewoon ff duidelijk aanvragen. En erbij zetten welke software je gebruikt. Maar ze zijn allemaal offline atm vanwege oidentd gline ofzo (ik zal die guide van je ff proberen, bedankt @ glowmouse)

[ Voor 5% gewijzigd door harry64 op 01-11-2004 20:04 ]

• Timo
Marre, wat als je nou de psyBNC helemaal eraf gooit en op nieuw configged.
Want het lijkt me een software matig probleem.
PsyBNC blijft de beste BNC Software, dat er mischien een bug in zit kan gebeuren.

En een thrust aanvragen is imo ook geen probleem?
Maar als jij dat niet wilt.

Verwijderd

Je zou ook ff in de logfiles kunnen kijken, daar staat vaak iets meer in dan wat je als admin-gebruiker ziet via je irc-client

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen OS:
NOS > SA

• pierre-oord
In de logfiles staat helaas helemaal niets. Als ik /bquit of /bconnect doe, komt er ook geen melding van in de logfiles. Ik postte trouwens in NOS omdat ik daar de meeste mensen verwacht die psybnc kennen, omdat dit een linux tool is.

Over het trustverhaal: Ik wil best een keer een mailtje enzo posten ,maar heb nette berichten naar quakenet gestuurd, en blijf terugkrijgen mailtjes van 1 zin met iets van "We don't create commercial trusts".

Maar de trust is dus het probleem niet, daar prog ik wel omheen, maar psybnc connect gewoon niet naar de server.
Ik heb psybnc al meerdere keren eerder gerecompiled, en verschillende versies gebruikt

Ik denk dat ik nu toch EZBounce ga gebruiken, en dat gebruikers maar fijn hun channels bij de favorieten plaatsen, voor als de BNC herstart en deze dit vergeet.

Met deze BNC kan ik dan ook mooi een eigen user-create-script schrijven.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 21:12

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Staat /bquit en /bconnect juist niet voor het helemaal quitten en connecten van PsyBNC?
Pagina: 1