[PS2]Leest geen DVD's meer wel CD's

Pagina: 1
Acties:

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 03:23
Sinds het weekend leest me ps2 ineens geen dvd's meer. Heeft het altijd wel gedaan. Sind ik een slide-card gebruikt heb ik wel de indruk dat hij steeds slechter begon te lezen. Ik heb orriginele en backups geprobeerd maar niks doet het meer. Hij is 3 jaar oud ongeveer en valt dus buiten de garantie. Het is een versie 4 btw. Ik heb hem al opengemaakt en de laser schoongemaakt. Niks helpt. Nu heb ik ook naar sony gebeld, en zei denken dat het aan de laser ligt. Vervanging hiervan gaat 80 euro kosten en dan vind ik wel erg veel. Wie heeft een ideetje voor me?

This space for rent. Serious inquiries only please.

Verwijderd

Misschien moet je er zo'n cleandisk in doen, werkt misschien beter dan als je het zelf doet.. :)

• toost
Heb ik ook geprobeerd :(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Onthoud dat DVD's ongeveer een zoveel keer kleinere golflengte nodig hebben dan cd's. Dus het kan gerust zijn dat het 'groffe' werk perfect gaat, maar het preciese 'dvd' niet meer goed gaat.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Lens schoonmaken met een beetje ontvettend spul (ammonia op een watje werkt wel)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• toost
zoals ik al zei, ik heb de lens al schoongemaakt, dit hielp niet. Ik heb het met een beetje spiritus (vanwege de alcohol) op een wattestaafje geprobeerd.

Ook was ik al op de hoogte dat er meer precisie vereist is bij het lezen van een dvd dan van een cd.

Maar ik hoopte op een reactie van hey als je nou daar dit ff koop (voor een paar centen) dan zal je probleem opgelost zijn :P. Maar het lijkt er sterk op dat ik gewoon een totaal nieuwe laserhead moet kopen a 80 euro :(

Verwijderd

Oude modellen (3 jaar oud + v4 zeg je, dus een 30004) staan erom bekend dat ze nogal snel kapot gaan bij veelvuldig inlezen van gebrande schijfjes....

Het eerst wat je moet doen is de laser schoonmaken en kijken of hij het ook niet beter doet na het opnieuw afstellen van de laser (er zit een miniscuul potmetertje welke je een tiende slag kan opendraaien voor meer laservermogen). Als dat ook niet meer helpt is de laser gewoon op.

Mocht je zelf aan de gang gaan, let er dan op dat er in de verschillende PS2 modellen ook verschillende laserunits gebruikt zijn:

Sony KHS-400B = v3/v4
Sony KHS-400C = v5 t/m v10
Sanyo HD-5 = (v4+) ?
Sanyo HD-7 = (v5+) ?

Het motor-stuurIC LA6508R kost ongeveer 20~30 euro

Een losse laser-unit zal je ongeveer 70~75 euro kosten (40 euro op eBay), inclusief montage 90 euro - als je het bijv. door HotBit.nl laat doen (100 euro als je ook de LA6508R laat vervangen bij GameStar.nl). Vanaf 130 euro heb je een nieuwe PS2. Aan jou de afweging...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 06:14 ]

Pagina: 1