Toon posts:

[Javascript, Dreamweaver] tekst uit database

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig om een website te bouwen. Ik wil hierin een menu maken die gevuld wordt door een access database. Nu wil ik het zo maken dat ik 1 keer een rollover image heb die ik steeds met een andere naam uit de database vul. Dus er komt een lege knop en een of andere script moet dan uit de database de naam halen en die over de image zetten.

Ik ben hiervoor al een tijdje opzoek geweest naar programma's op intenet die dit konden maken maar dit bleek niet helmaal te werken dus ben ik verder gegaan met dreamweaver. Maar weet er iemand of dit mogelijk is met dreamweaver? En zo ja waar ik dit kan vinden.

In dreamweaver heb k eerst een roll-over image gemaakt met de goede plaatjes. Ik wil geen gebruik maken van layers of frames, wie kan mij helpen?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53

samo

yo/wassup

Je zou het plaatje als achtergrond image van een tabel kunnen zetten, om de text in de tabel te laten verschijnen.
Hoe dat moet in dreamweaver zal je zelf wel weten/kunnen vinden met de help functie...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 10:26
Voor zover ik weet kan javascript niet buiten de browser om, en dus ook niet in een access database komen.
Dreamweaver is een mooie HTML editor, maar kan ook niet (veel) meer.
Wil je uit een database, dan moet je een programmeertaal gebruiken zoals JSP, ASP of PHP. Dit doe je dan op de server (en die moet een van die talen ook ondersteunen).
Wil je dat dit op de client gebeurd, moet je 1 en de database op de client krijgen en 2 zelf een programma schrijven die dit opent.
Als die links niet veel wijzigen kun je ook denken aan een apart (tekst) bestandje waaruit die javascript leest.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt met de <param> code, het is volgens mij niet de best oplossing want ik krijg de tekst niet uitgelijnd op de knop maar het werkt gelukkig wel.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 09:33:
Het is me gelukt met de code, het is volgens mij niet de best oplossing want ik krijg de tekst niet uitgelijnd op de knop maar het werkt gelukkig wel.
Nee, de beste oplossing is om met Javascript aan de gang te gaan. Je zult je dan echter zelf moeten verdiepen in Javascript + PHP (of welke serverside taal dan ook)

Verder mis ik een heleboel informatie in dit topic; wat gaat er precies fout? Wat lukt er niet?

Programming & Webscripting gaat over programmeren en andere serverside zaken. Clientside zaken horen in Webdesign & Graphics. In beide fora geldt dat er gekeken wordt naar de achterliggende code; niet naar de code gegenereerd door een IDE of de onmogelijkheden van code generatie door een IDE.

Zie P&W FAQ - De "quickstart" voor de inhoudelijke eisen die we stellen aan een topic.

Deze gaat iig dicht.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.