Toon posts:

backup middels zip en mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een oplossing die automatisch bestanden zipt en die vervolgens per mail verstuurd een soort backup oplossing dus...
Nou heb ik al rondgeneusd hier op het forum maar kan nergens een oplossing vinden...

Weet iemand of iets zoals beschreven mogelijk is en waar ik het vinden kan....
grtzz

Verwijderd

tar -czf - * | uuencode backup.tar.gz | mail -s backup user@domain.com

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 16:22:
tar -czf - * | uuencode backup.tar.gz | mail -s backup user@domain.com
En zo zijn er nog tal van oplossingen :P

Als de TS even zou aangeven welk OS, wat hij/zij al heeft geprobeerd en waar 't op stuk liep, kan ik misschien beter helpen (en for that matter; iedere tweaker)

Verder, ik wil écht geen mod uithangen, zie ik in je message historie dat je een beetje het idee hebt dat we een helpdesk zijn. Helaas is dat niet het geval...Maar in diezelfde message historie zie ik dat je toch wel veel met windows werkt. Je gebruikt dus, neem ik aan, windows?

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 01-11-2004 16:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ...
Was op zoek naar een oplossing voor onder windows 2003 server
Daarnaast graag een tool waarmee je kunt plannen wanneer dat moet gebeuren

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 16:27:
Sorry ...
Was op zoek naar een oplossing voor onder windows 2003 server
Daarnaast graag een tool waarmee je kunt plannen wanneer dat moet gebeuren
Plannen kan met de taakplanner van Windows zelf. Je kunt een batchfile maken met daarin wat er moet gebeuren en dat door de taakplanner laten uitvoeren...

Die vind je onder Start->All Programs->Accesoires->System Tools->Scheduled tasks (zo uit mijn blote bol).

Ik gebruik zelf de commandline versie van Rar om mijn bestanden in te pakken (RAR heeft over het algemeen een betere compressie dan Zip). In mijn batchfile vind je dan dus bijvoorbeeld:
code:
1
rar a -r -m5 "d:\backup\server01\sql.rar" "C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL\BACKUP"

hiermee backup ik mijn SQL databases. Wat mij betreft kun je nu weer een heel eind vooruit en moet dat mailen (ik FTP overigens) wel lukken ;)

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 01-11-2004 16:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[b][message=22020568,noline]RobIII schreef op 01 november 2004 @
hiermee backup ik mijn SQL databases.
Hopelijk wel even een net stop %MSSQL$DB% gedaan toch? :P

Je zou zelfs met rasdial een pptp verbinding kunnen leggen en dan via die lijn het één en ander dumpen.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 01-11-2004 23:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BackSlash32 schreef op 01 november 2004 @ 23:31:
[...]

Hopelijk wel even een net stop %MSSQL$DB% gedaan toch? :P

Je zou zelfs met rasdial een pptp verbinding kunnen leggen en dan via die lijn het één en ander dumpen.
Als je goed kijkt zie je dat ik een backup van de SQL Backup maak, dus daar is geen net stop voor nodig, maar een SQL Job...

Verder heb ik een mooi batje in elkaar geflanst dat meteen alles "weg ftp-ed" naar een andere locatie en dat werkt prima. Maar je zou het net zo goed via VPN kunnen doen (en zelfs met drive-mapping). Whatever... Iig, ik wacht even af wat TS nog te melden heeft...

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 02-11-2004 00:58 ]

Over mij

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik gebruik nu al een tijdje Second Copy en die kan idd gescheduled dingen backuppen naar (oa) ZIP bestanden. Alleen dat e-mailen zit er niet direct in dus daar zal je dan nog ff over na moeten denken maar voor de rest is het een prima programma. Het kan ook de gezipte backups updaten adhv changes in de files enzo, dus ook geschikt voor grotere projecten!

Wees consequent, maar niet altijd

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor dat mailen kan je nog gebruik maken van een stukje VB Script (.vbs) en deze ook schedulen nadat je de backup gedraaid hebt. Ik weet overigens niet hoe het met de security zit (of je dus elke keer wanneer je dat script draait een security allert krijgt).

Voor wat betreft een .vbs script over mailen zijn er legio voorbeelden te vinden op internet...

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 17:53
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar er stond laatst in de CID een programma'tje waarmee je encrypted backups kan maken en die worden dan automatisch naar een FTP-server verstuurd.
Dus misschien is dat een optie, en als je goed is kan je het gewoon vanaf de CID downloaden.
Pagina: 1