[DVD-speler]Werkt nauwelijks als slave

Pagina: 1
Acties:

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-03 20:56

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Ik heb vrijdag (29-10) een nieuwe DVDspeler (ASUS E616P2) gekocht bij MyCom (helaas ;)) Daarnaast heb ik er ook een rounded cable van 90 cm bij gekocht.

Nou heb ik thuis lekker het ding erin geschroefd, nieuwe kabel aangehookt, computer aangezet, ff in de bios gekeken of hij werd gevonden. Allemaal geen probleem.

Waar het nou wel fout zit: Hij kan niks afspelen. Als ik een DVDtje of cdrom erin doe kan hij met veel moeite nog wel de inhoud ervan laten zien, maar het afspelen in powerdvd of het spelen van een cdrom kan ik vergeten. Het ding zit op dit moment als primary slave geconnect. Het vreemde is dat er geen probleem is op het moment ik hem als secondary master configureer.

Ff alle gegevens op een rijtje.
Ik heb een MSI K8N NEO Platinum met twee maxtor 40 gig schijven, een cdbrander en een ASUS E616P2 eraan hangen.

Zoals ik het graag zou willen:
Primary Master: Harde schijf 1
Primary Slave: DVD-speler
Secondary Master: CD-brander
Secondary Slave: Harde schijf 2

Zoals het wel werkt
Primary Master: Harde schijf 1
Primary Slave:
Secondary Master: DVD-speler
Secondary Slave: Harde schijf 2

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is of waar het aan ligt? Het allervervelendste is namelijk dat ik van MyCom het bonnetje niet meegekregen heb (ja. Is ook m'n eigen schuld ik weet het), dus waarschijnlijk naar garantie kan fluiten. Het bonnetje van de IDE kabel heb ik nog wel :D

[ Voor 9% gewijzigd door QkE op 01-11-2004 15:55 ]

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Kick! Niemand? ;(

[ Voor 20% gewijzigd door QkE op 02-11-2004 17:23 ]

Verwijderd

Al eens een firmware update geprobeerd? http://www.asus.it/suppor...lName=DVD-E616P2&Type=All

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
TNX! Meteen geprobeerd. Helaas heeft het niet geholpen. Zou het aan de kabel of aan het moederbord kunnen liggen?

Verwijderd

Dat weet je maar op 1 manier, en dat is door een kortere kabel te gebruiken die niet langer is als volgens de specs (45cm).

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 19:41

SveNRG

Onderweg

Ga voor de gein eens naar apparaatbeheer en kijk even of je IDE controllers wel allebei op 'DMA if available' setting staan ingesteld voor zowel master als slave. Als ik je verhaal zo lees... riekt naar PIO mode :)

All that you know, is at an end

Verwijderd

Waarom niet gewoon de 2hd's bij elkaar en de opticals ook?
Zet de DVD als master met een 80 ribbon cable, en het zou in orde moeten zijn.

Of je kan terug gaan naar de winkel en een DOA proberen, maar eerst toch een de kabeltjes checken ;)

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Lijkt me inderdaad een goed idee euss. Misschien ligt het idd wel aan de lengte. Wel raar dan dat de Harde schijf het wel doet.

Ze staan allebei op DMA. Is trouwens iets anders dan normaal in Windows. Speciaal Nvidia ding.

Ik wil die opticals uit elkaar hebben voor het rechtstreeks branden. Dit leek me de beste configuratie. Als iemand een betere weet... Helaas kan ik het ding niet terugbrengen. Ik ben vergeten het bonnetje te vragen :( (Ja. Tegenwoordig moet je daar blijkbaar om vragen) en we hebben het hier over de MyCom dus DOA kan ik vergeten.

Nou ja. Eerst maar eens proberen hoe de cd brander het op dezelfde kabel het doet. Anders wordt het gewoon maar een nieuwe speler.

Verwijderd

DVD en CD-RW op 1 kabel is nooit een probleem

Ik ga de berekeningen hier niet zetten, maar zelfs 2x 16 DVDspeed is nog geen 133Mb/s, dus...

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Ok. Ik had het idee dat het toch wel uitmaakte. Ik weet nu wat het probleem is. Als ik de DVD speler op DMA 4 ipv DMA 5 (wat de bios had bedacht) zet, werkt ie prima. Het is dus opgelost. Even nog een vraagje hoor: Wat is de snelheid die ik zou moeten halen met een harde schijf die aan parallelle ata 133 hangt? Om precies te zijn een Maxtor D740X. Op dit moment krijg ik uit de burstspeed 66.9 en sustained speed 32.3. Kan dat een beetje kloppen of is dat veel te laag?

Verwijderd

die sustained speed zou rond de 40-50 moeten zitten, je kan eens je chipset drivers installeren.
Je kan het ook verdubbelen als je zo 2 schijven hebt en ze dan in raid0 steekt.

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Hmm. Hij blijft tussen de 30 en de 40 inhangen. Nou ja. Binnenkort maar eens een SATA schijfje halen dan. Dan gooi ik deze twee in RAID 1 voor (relatief) veilige opslag van m'n gegevens. In ieder geval bedankt voor de hulp allemaal!
Pagina: 1