Vraagje over printerserver

Pagina: 1
Acties:

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44
Ik heb een vraagje, weet iemand of er al printerservers die op usb gaan verkrijgbaar zijn zo ja waar.?

Ik bedoel dat ik dan m 'n printer op de hub kan gooien en dat het dan gewoon een netwerkprinter is.

Bedankt ;)

En allemaal nog een gelukkig nieuwjaar

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Hmm, ik ken zelf alleen de HP K60 en K80, dat zijn helaas all-in-ones die dus kunnen faxen,printen,scannen,e-mailen en kopieren..
dat maakt ze dus ontzettend duur waardoor het niet echt intressant meer is...

De K60 is 1000.- en de K80 is 1200.- want die heeft een snellere modem intern (je kan ook nog eens mailen met deze dingen, en bij de K80 krijg je er een interne 33K6 modem bij) en is daardoor duurder...

Maar deze kan je dus zonder server gewoon op je hub knallen...

maar 1000 en 1200 is niet niks voor deze HP's

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/seppiert/HPK80.jpg

Don't You stare there, Operate!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
ik snap niet echt wat je bedoelt... printserver op usb? waaaaaazug

of bedoel je gewoon een usb printer? epson heeft er wel een paar.

of bedoel je een printer die op het netwerk kan zonder server ertussen?

HP heeft wel van die laserprinters dacht ik

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Ik heb ze nog nooit gezien een HP jetdirect of een AXIS poort met een USB uitgang, volgens mij is er ook niet echt een markt voor. USB printers zijn meestal eenvoudige desktop printertjes en geen printers die je met meerdere personen in een kantoor omgeving zou willen delen. Moet je hier maar eens zoeken mischien vind je wat: http://www.axis.com/products/print_servers/index.htm

• cue
k sorry ik denk dat jullie me verkeerd hebben begrepen ik zal het even wat duidelijker uitleggen. Ik hbe zelf een hp970cxi dat is geen netwerkprinter nou hbe je kastjes voor parallel die geven je printer een ip en dan wordt het een netwerkprinter er komt dan gewoon een utp kabel uit en je gooit 'm zo op je hub.

Ik was benieuwd of die er ook al in usb uitvoering te krijgen zijn. dan kun je misschien ook je webcam er aan gooien?

Verwijderd

Je wilt een USB-printer een IP geven als ware het een echte netwerkprinter, ipv een parallelle/USB-printer via Windows te sharen???

Ik heb gewoon mn Xerox M750 USB printer op de pc aageloten, geshared in windows, en een 20m utp kabel via hubje naar mn laptop, en kan dus vanaf mn laptop printen over het netwerk, waarvoor ik geen IP hoef/kan opgeven.

• cue
Ja dat heb ik nu ook met m 'n notebook, maar probleem is juist dat hij geshared moet worden met een apple computer, en die vind 'm niet in windows, ik wil dus m 'n printer rechstreeks op de hub kunnen aansluiten zonder 'm eerst in m 'n server te steken.

weet iemand hier iets voor

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

De Asuscom 850 kan je kopen bij comptechworld maar ik weet niet of die voor usb is .... :)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Pagina: 1