Laser PC OS reinstall

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 12:44
Ik ga komend weekend bij vrienden van me XP opnieuw instaleren. Na 2 jaar zonder antivirus progjes gedraaid te hebben, wil "internet het niet meer doen" :-). Ik wil daar XP op gaan zetten, hetgeen er ook al op stond. Nou hebben zij een Laser PC (van die falliete fabrikant) en zijn zij niet meer in het bezit van alle boekjes. Nou heb ik eens zitten neuzen in de PC en ik weet wat er ongeveer in zit. Ze hebben een mobo met als chipset: Intel 845 met AC97 onboard sound en een GF2 MX vid kaart. Modem is een conexant SoftK56 type.

Als ik bij mijn eigen systeem een reinstall doe, heb ik daar chipset drivers voor nodig. Nou weet ik precies wat er in mijn systeem zit, dus is het vinden daarvan nogal makkelijk. Bij hun heb ik eigenlijk geen idee wat erin zit. Zal wel iets goedkoops van MSI zijn. Kan ik volstaan met de standaard drivers die in windows zitten (voor de chipset) of moet ik toch op internet op zoek?? Zij hebben namelijk geen kabel/DSL dus ik moet alles van tevoren meenemen.

Drivers voor de vid kaart zijn makkelijk te vinden. Voor de modem kan ik alleen oude vinden, dus ik denk dat de standaard windows drivers wel nieuwer zullen zijn....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik denk dat het modem wel door de XP install herkend wordt, dus die hoef je niet apart te installeren ;)

chipsetdrivers zijn de standaard intel drivers voor een 845 chipset, allemaal makkelijk te vinden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Voor de videokaart zou ik inderdaad niet met de windows drivers doorgaan.
Verder zou ik voor de zekerheid nog even kijken in de pc zelf of dat je nog dingen heb gemist, en de pc werkt nog ? Want dan kun je natuurlijk ook even windows even opstarten en de drivers die in gebruik zijn even bekijken.

Verwijderd

Hebben ze echt geen cds of iets bij de pc gekregen?
anders zou ik cpuz of sandra gebruiken om meer spects te kunnen zien van de computer.

• Leech_NL
Ik heb ze nog eens laten zoeken. Gelukkig hebben ze een boekje gevonden van het moederbord. Hoogst waarschijnlijk is het een CT-9BIA. Oftewel dit mobo: http://www.chaintechusa.c...pec.asp?MPSNo=13&PISNo=23

Ben ik alweer een stukje verder. Ik heb op de Intel site gezien dat ze niet een all-in-one driver hebben zoals nForce en Via/Hyperion dat wel hebben. Wat heb ik zoal nodig dan?? Ik kan op de chaintech site links vinden naar een audio driver V2.46 en naar een chipset driver Intel Chipset v3.20.1008 for 9x/Me/2K/XP. Is dit alles wat ik nodig heb voor het mobo??

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

hmmz hebben ze ook randapparatuur? zo ja, denk ook daar aan :-)

verder lijkt me het voldoende.

i want LART!

• Leech_NL
Hartelijk bedankt voor jullie hulp. Ik heb de laatste audio van realtek binnen v3.64 en intel een accelarator (welke ik niet 100 zeker weet of ik deze nodig heb). Tevens heb ik het software install program binnen. Zo haal ik nog even de nVidia drivers binnen en dan heb ik geloof ik alles.

Randapparatuur weet ik niet wat ze hebben, maar het zal niet meer dan een printer zijn denk ik....en anders kom ik wel weer een keertje langs ;)

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Turkish schreef op 01 november 2004 @ 15:36:
Ik denk dat het modem wel door de XP install herkend wordt, dus die hoef je niet apart te installeren ;)

chipsetdrivers zijn de standaard intel drivers voor een 845 chipset, allemaal makkelijk te vinden ;)
Klopt, maar dan doet ie het niet. Tenminste, niet destijds bij Laser zelf.
Ik heb hier de drivers voor de 4 verschillende modems die in het XP tijdperk van Laser zijn ingebouwd.
Als het goed is kun je bij het opstarten zien welke het is. Vlak voordat het OS boot krijg je een lijst met devices die in je pc zit, in 1 van de rechterkolommen staat een hexadecimale code. Het modem is 1 van de volgende:
14F1-2F00
127A-1025
• 11C1-044C (Te groot om te uploaden en erg kleine kans dat het 't 'm is)
14F1-2015

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:18

Nibbz

Postmaster General

mocht je er niet uit komen

http://www.lavalys.com/pr...verview.php?pid=1&lang=en

Everest, eerder bekend als Aida32, scant alle hardware (van modem tot geheugen) en geeft een korte berschrijving erover, waar de drivers staan, hoe het stuk hardware heet).

13:37

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Drivers kun je gewoon vinden op de websites van desbetreffende fabrikanten :)

Vrij simplistisch dit, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.