Toon posts:

Geen netwerkaansluiting, toch verbinding volgens win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor in windows XP:

Windows geeft aan dat er een netwerk verbinding is, maar er is helemaal geen kabel aangesloten. Bij de hardware doen zich geen fouten voor. De computertjes onderin zijn zichtbaar, maar er is geen verkeer. Daarnaast verzint windows zelf een ip adres, beginnende met 169.

Dit lijkt geen probleem te zijn als je geen gebruik maakt van een netwerk. Alleen is dit niet het geval. Wanneer ik de computer aansluit op de router, is er nog steeds geen verandering. Pingen helpt niet, en ip-renewen heeft ook geen zin.

Ik heb geen firewalls aanstaan en heb geen ip-adres ingevuld. Daarnaast heb ik het al geprobeerd met meerdere kabels aan te sluiten op de router.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Andere driver voor je netwerkkaart geprobeerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Als je de gegevens van jet netwerk connectie een static invuld?

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 01 november 2004 @ 15:01:
Als je de gegevens van jet netwerk connectie een static invuld?
Al geprobeerd, heeft geen zin. Lijkt me ook niet (helemaal) de juiste oplossing, omdat andere pc's (win-xp) wel een goed ip-adres van de router krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 01 november 2004 @ 15:00:
Andere driver voor je netwerkkaart geprobeerd?
Net gedaan, hij lijkt in orde. Bedankt voor uw reacties. Raar dat ie dat ineens stopte, terwijl het voorheen altijd in orde was.