Prigramma om getal om te zetten naar uitspraak ("zegge:")

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
Vaak zie je op cheques e.d. staan:
Te betalen: € 105, zegge: eenhonderdenvijf euro.
Ik zoek een website / scriptje en des noods een programmatje dat dit voor mij kan doen, ook met ingewikkelde getallen zoals € 10.674,14.

Dit zijn blijkbaar de regels die hiervoor gelden:
http://www.bnb.be/Sg/Nl/Produits/4541n.htm#uitspraak

Weet iemand een programma dat zoiets kan?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Ik dacht dat gorgi_19 toch erg duidelijk was geweest in Getal omzetten naar uitspraak ("zegge:")

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 07:15
Maar hij vraagt ook om een programma.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:41
Ten 2de, heb je dit ergens anders gezien, of heb je dit zelf bedacht, if 1 vraag het dan aan die iemand waar je het gezien hebt, if 2 dan moet je het zelf proberen te schrijven, want ik weet dat je met behulp van die stemmen in windows het wel kan doen, maar dan zul je toch eerst zelf met een plan en degelijke coding komen, want er staan heel veel voorbeelden over dit concept op internet.

edit:

Het programma bestaat zeker, maar ik weet zeker dat het nooit zal klinken zoals jij het denk ik wilt.

[ Voor 14% gewijzigd door sn0x0r op 01-11-2004 14:53 ]

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 07:15
Volgens mij wil ie gewoon een vertaal programma om van een getal het zegge (lees hoe schrijf ik een getal uit) woord te maken en helemaal geen spraak programma wat dat doet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Moriaty schreef op 01 november 2004 @ 14:44:
[...]

Weet iemand een programma dat zoiets kan?
8)7 ga je zometeen in WOS vragen of het misschien in een Windows OS zit ingebakken ofzo?

Dit kun je eenvoudig zelf programmeren; zeker als je al regels hebt gevonden. Kwestie van een beetje zoeken en nadenken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.