Toon posts:

[server 2000] Bepaalde gebruikers kunnen niet meer inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit hier bij iemand, die aan de bekabeling hebben gewerkt (lees doorknippen!) terwijl gebruikers (2 stuks) ingelogged waren. Deze gebruikers kunnen nu niet meer inloggen op de 2000 server (duurt uren bij inlogscherm en wat daarna komt is niet veel soeps). Heb al vanalles geprobeerd profielen verwijderen/terugzetten etc.

Gebruikers die op dat moment niet waren ingelogged en eventueel nieuw aangemaakte gebruiker kunnen probleemloos inloggen.

Weet iemand hoe ik de situatie van de 2 " foute" gebruikers kan herstellen zonder geheel nieuwe gebruikers aan te maken ?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 13:56
mischien zijn de netwerkkaarten stuk?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

maken ze gebruik van roaming(zwevende)profiles? dan kan het zijn dat deze corrupt geraakt zijn. Hernoem de profiles in documents and settings naar user.oud en laat de gebruikers opnieuw inloggen. Kopieer nu het meeste naar de nieuwe profiles etc.

Verwijderd

Topicstarter
twiekert schreef op 01 november 2004 @ 17:46:
mischien zijn de netwerkkaarten stuk?
Dan zou niemand meer kunnen inloggen, denk ik zo.
mutsje schreef op 01 november 2004 @ 18:17:
maken ze gebruik van roaming(zwevende)profiles? dan kan het zijn dat deze corrupt geraakt zijn. Hernoem de profiles in documents and settings naar user.oud en laat de gebruikers opnieuw inloggen. Kopieer nu het meeste naar de nieuwe profiles etc.
Geprobeerd, helpt niet.

Heb maar nieuwe accounts aangemaakt, krijg nu ineens op 1 van de stations de volgende error (desktop van user kan niet worden geladen, wegens te weinig rechten), dit staat er dna in de eventvwr: ".... The Local Security Authority Cannot Be Contacted..."

Aanmelden duurt ook ff, na deze mislukte aanmelding meld ik me weer af, vervolgens direct weer aan en dan is alles ineens ok ??

Zou het misschien helpen om die betreffende werkstation, ff uit het domein te verwijderen en vervolgens opnieuw in het domein hangen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 19:40 ]

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Kun je naar je domein pingen vanaf zo'n werkstation? (ik neem aan dat je wel lokaal kunt inloggen)

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:22

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

al vanaf het domein afgeschopt?

Daarna gewoon weer terug zetten.
Zijn de dns'en ook niet veranders?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
pingen gaat prima, vind alles, domein server, andere station etc. etc.

Van domein geschopt nog niet geprobeerd, doe ik morgen ff.

dns'en heb ik veranderd ja, die waren om de een of andere reden niet goed, stonden te verwijzen naar de ISP ?

edit:

Wat ik wel aan die kl@te windows merk, dat sommige aanpassingen pas een 1/2 uur later doorkomen ....

Nu, met al die zeik, heb ik 't plan om die SBS server eens geheel opnieuw te installeren, zou een eventuele upgrade naar SBS 2003 dan raadzaam zijn, ik bedoel schieten we er wat mee op qua stabiliteit etc. ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 19:48 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 19:47:
dns'en heb ik veranderd ja, die waren om de een of andere reden niet goed, stonden te verwijzen naar de ISP ?
edit:
Wat ik wel aan die kl@te windows merk, dat sommige aanpassingen pas een 1/2 uur later doorkomen ....
dan gebruik je het niet ofzo....

Voortaan ook even je DNS cache legen (ipconfig /flushdns), dat doen 2000 en XP inderdaad zelf na plm. een half uur.
Nu, met al die zeik, heb ik 't plan om die SBS server eens geheel opnieuw te installeren, zou een eventuele upgrade naar SBS 2003 dan raadzaam zijn, ik bedoel schieten we er wat mee op qua stabiliteit etc. ?
Zeik == slecht onderhouden.
Wat wordt er van SBS gebruikt, alleen AD + fileserver of ook Exchange / SQL?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 november 2004 @ 20:07:
[...]

dan gebruik je het niet ofzo....

Voortaan ook even je DNS cache legen (ipconfig /flushdns), dat doen 2000 en XP inderdaad zelf na plm. een half uur.
was al gebeurd
Wat wordt er van SBS gebruikt, alleen AD + fileserver of ook Exchange / SQL?
AD + fileserver + exchange + isa

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die server heeft 2 nics, en de binding volgorde staat ook goed :? (dit ivm isa2000/2004) wat ook op die machine draait

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 01 november 2004 @ 20:44:
die server heeft 2 nics, en de binding volgorde staat ook goed :? (dit ivm isa2000/2004) wat ook op die machine draait
ja die staan goed, dit is te vinden een een oud topic van mij, gaat over dezelfde machine. De (lokale) lan-nic bovenaan en gebind met file/printer sharing etc.

De wan-nic is niet gebind met die services

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 20:54 ]

Pagina: 1