Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB storage combineren met headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een persoonlijk projectje en nu wilde ik een USB memory stick combineren met een USB headset. Ik heb alleen geen idee hoe dit te doen, zijn er mensen die me hiermee op weg kunnen helpen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Euhm, defineer "combineren"....

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sowieso kun je niet zomaar de kabeltjes verbinden. Je zult een usb hub in moeten bouwem. Ik weet alleen niet hoe draagbaar het gebeuren dan blijft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog maar 1 vrije USB poort op mijn laptop en ik wil geen USB hub kopen want dat is nogmeer meenemen. Ik zou daarom graag met een beetje soldeerwerk willen zorgen dat ze tegelijk met 1 plugje aangesloten kunnen worden.

Verwijderd

PCMA usb kaartje geen betere oplossing dan ?

Ik denk dat als je de pen openmaakt je vanzelf 5 aansluitingen tegenkomen, meet ze door , en je weet waar de headset aan vast moet.

Verwijderd

Topicstarter
Een extra USB poort vind ik niet cool haha, ik wil het echt zelf proberen, verveling slaat gewoon toe hier :).

Maar denk je echt dat als ik die USB stick openmaak dat het dan gewoon een kwestie is van doorlussen? want ik denk inderdaad dat er een soort van hubchipje voor de 2 plugjes moet...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tenzij je zelf een hub in elkaar kunt solderen kun je er toch beter zelf een kopen. Deze hubs hoeven trouwens helemaal niet zo groot te zijn. Kijk eens rond zou ik zeggen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag was dus eigenlijk ook, weet iemand hier hoe ik zo'n ding maak? :)

Verwijderd

USB Hub zelf maken!

Voilla .. succes :D.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
je kunt ook zon klein laptop hubje kopen... Die zijn "passief" (hoeft geen stroomstekker aan) en bestaat uit een usb stekker met daar aan 3 contrastekkers... Als je dan een usbstick neemt en deze samen met dit ding in een mooi smal kastje bouwt dan heb je nog 2 usb poorten over op dat kastje waar je dan je headset en nog iets aan vast kunt knopen...

EDIT: Zo'n hubje bedoel ik dus ongeveer: Afbeeldingslocatie: http://www1.alternate.nl/prodpic/200x200/l/lxhs13.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door tafkaw op 01-11-2004 14:51 ]

Verwijderd

Wat jij wil GuusT is een USB Headset met een USB Stick in een USB HUB en dan met een heleboel plakband aan elkaar :)

:P tuurlijk is t mogelijk, maar kdenk dat je meer geld kwijt bent dan dat je zo'n usb hubje koopt

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Weet niemand of er in dat klein hubje iets van extra electronica zit? Want ik vind het er extreem klien uitzien om nog veel electronica bijtekrijgen...(jaja, smd, maar toch:) ) Of iemand dat dit in zn bezit heeft en eens wilt openen...

Verwijderd

Ja, in dat kleine hubje zit electronica (een chip + filtercondensators + kristal etc om precies te zijn). Zie ook deze pagina alwaar iemand een USB hub en een flashstick) ingebouwd heeft in zijn muis: http://www.pconline.com.c.../other/0312/255058_3.html
Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/pchardware/diy/szdd/other/0312/pic/030922xgpdiy09.jpg

Schema's van dergelijke hubs staan gewoon in de datasheets van de USB-HUB chips, bijv. de Texas Instruments TUSB2036, Philips ISP1122A en ISP1520 etc en Atmel 43301 (welke laatste hier in een 4port hub zit).
Afbeeldingslocatie: http://www.mcu.cz/images/articles/0320_001.gif

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 04:31 ]

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01

Kvn

Leuk stappenplan suggestie iets.

code:
1
2
3
4
5
6
1. Koop USB Hubje ( die kleine in 1 v.d. vorige posts )
2. Maak een USB verlengkabel en maak die aan de connector vast
3. Steek Headset en Stick in.
4. Bouw alles in een behuizing, waar slechts de headset kabel uitkomt,
    ( hou de connector dus intern ). 
5. Sluit aan  :*)
Pagina: 1