Toon posts:

Excel vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb hier een adressen bestand gemaakt in Excel.

Gewoon met Titel, Voornaam, Achternaam, Adres enz enz

nu word mij gevraagd deze zo te maken of ik adres stickers kan maken en dan uit 1 van die contact personen kan kiezen.

Ook moet het mogelijk zijn om te kunnen kiezen uit categorie.

dat voor bijvoorbeeld alle mensen uit inkoop en verkoop een adres sticker geprint krijgen.

Is dit mogelijk? en kan iemand mij een beetje op weg helpen?

:>

edit: ik gebruik Office 2k3

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 13:47 ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ooit van mailmerge gehoord? Zoek daar maar eens op.. functie van Word.
Is wel heel basic vraagje..

Verwijderd

Topicstarter
neej nooit van gehoord? sorry hoor.. en ook al is het een basic vraagje.. maakt dat wat uit?

ik kom hier om iets te vragen cq. te leren

btw.. het is de bedoeling om er stickers van te printen, niet om te mailen.. aangezien mail merge er voor bedoelt word dat je dit met een email programma laat samen werken?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 13:54 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:50:
neej nooit van gehoord? sorry hoor.. en ook al is het een basic vraagje.. maakt dat wat uit?

Dat basic stuk had idd er niet bijgehoeven ;)

Maar zoek maar eens binnen Word of Excel naar Mailmerge :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx..

maar ik heb wel eens gezien dat je velden van excel in windows kon pleure.. weet alleen niet meer hoe :(

het was geen mail merge dat weet ik zeker.

zal het trouwes eerst ff opzoeken in excel

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:50:

btw.. het is de bedoeling om er stickers van te printen, niet om te mailen.. aangezien mail merge er voor bedoelt word dat je dit met een email programma laat samen werken?
met mailmerg kun je dus ook stickers dan wel labels maken... en kun je gewoon je bestaande excel bestand gebruiken als bron voor je labels ..IN Word...succes.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Basic vraagje maakt niet uit, als het maar niet is te vinden onder F1 / op google / in de GoT-search / etc: iets dat toch goed lukt met de gegevens in je topicstart (al wil je het op google in het Engels doen). Juist ook opdat je er iets van leert: zie ook de voorwaarden in de algemene FAQ waar je mee accoord ging toen je je registreerde: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ;)

Zo zou je ook even een topictitel kunnen verzinnen die meer zegt dan "vraagje", het is de bedoeling dat duidelijk is wat de vraag is. Je bent niet de eerste die ooit een vraag heeft gesteld op het forum ;)

Maar goed. Geen idee wat je met "velden van excel in windows kon pleure" bedoelt maar nu je de term mail merge / samenvoegen kent, moet je er helemaal uit komen. Zo niet: open gerust een nieuw topic maar lees dan ajb eerst even Welkom in Software Algemeen: FAQ & Beleid (updated: 04-10) en geef dus aan wat niet werkt / niet de bedoeling is zodat je goed geholpen kan worden. Al kan ik me niet voorstellen dat je er niet uit komt met de gegeven tips :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.