Toon posts:

canon pixma ip5000 direct cdprint vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch niet echt een duidelijk antwoord vinden op de vraag of de pixma ip5000 direct op printbare cd's kan printen.
Op de website staat ''label cd printen standaard'' maar dat wekt dus de indruk dat dat op een plakbaar labeltje is en dat wil ik niet.
Ik ben er achter gekomen dat epsons bv de 200 en 900 dit wel doen maar de pixma blijft daar onduidelijk over.
weet iemand of dit kan, en is die printer nu wel zo goed of kan ik beter bij Epson gaan kijken.
100 tot 150 euro meer is niet zo een bezwaar dus ik kan vrij ruim zoeken.
Ik ben toch wel benieuwd welke printers tot zo een 500 euro absoluut de beste fotos printen dus niet zozeer het prijs/kwaliteits verhaal.
Thx

Verwijderd

als je goed op de canon site leest staat er bij dat die printer een aparte cd/dvd lade heeft om te printen
Dit is volgens mij net zo'n soort opzet lade als de i865 heeft (mijn printer)

Dus die ip5000 heeft dat dus....;)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Canon heeft als voordeel zeer goedkope inktcartridges... (5-15 euro) oa omdat niet de hele kop wordt vervangen... dit kan trouwens ook gewoon als je dat wenst..
Bovendien worden de inktpatronen helemaal leeggeprint, waar bij een Epson een maximum aantal printjes is en als je die heb bereikt (of patroon nu leeg is of niet) moetje je inktpatroon verwisselen..

De i560 van Canon is meermalen als beste getest (en ook als goedkoopste wat prijs per a4foto betreft oa door dat goedkoop verkrijgbare inkt) ... die Pixma serie is op zelfde techniek gebaseerd dus je haalt zeker goed spul in huis.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:48:
als je goed op de canon site leest staat er bij dat die printer een aparte cd/dvd lade heeft om te printen

Ik geloof je zonder meer en vind het dus fijn om te horen dat dat kan.
Ik ga nog maar eens zoeken op die site want ik heb me scheel gelezen en juist dat dus niet kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Jazco2nd schreef op 01 november 2004 @ 13:56:

De i560 van Canon is meermalen als beste getest (en ook als goedkoopste wat prijs per a4foto betreft oa door dat goedkoop verkrijgbare inkt) ... die Pixma serie is op zelfde techniek gebaseerd dus je haalt zeker goed spul in huis.
Maar is het nu een betere fotoprinter dan bv Epsons?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 14:09:
[...]

Ik geloof je zonder meer en vind het dus fijn om te horen dat dat kan.
Ik ga nog maar eens zoeken op die site want ik heb me scheel gelezen en juist dat dus niet kunnen vinden.
Oeps gevonden 8)7
''U kunt rechtstreeks ontwerpen printen op compatibele CD-R en DVD schijven, zodat ze een aantrekkelijke, professionele afwerking krijgen''

Thx

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:48:

Klopt, via de opzet lade kan je direct op daarvoor geschikte cd's en dvd's printen.
Jazco2nd schreef op 01 november 2004 @ 13:56:De i560 van Canon is meermalen als beste getest (en ook als goedkoopste wat prijs per a4foto betreft oa door dat goedkoop verkrijgbare inkt) ... die Pixma serie is op zelfde techniek gebaseerd dus je haalt zeker goed spul in huis.
Sterker nog, hij is het beste op de consumentenmarkt momenteel te krijgen. De eerste printer met drubbels van een picoliter (overige printers 2 picoliter of net daaronder.) Deze Canon steekt met kop en schouders boven HP en Epson uit :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op 01 november 2004 @ 19:43:
Sterker nog, hij is het beste op de consumentenmarkt momenteel te krijgen. De eerste printer met drubbels van een picoliter (overige printers 2 picoliter of net daaronder.) Deze Canon steekt met kop en schouders boven HP en Epson uit :)
Ik heb vandaag een test gelezen waar de Canon Pixma ip5000 weliswaar als de beste koop wordt aanbevolen maar de Epson 800 en de Hp 8450 worden in absolute zin als betere fotoprinters aangewezen ook al schijnt het verschil klein te zijn.
Ze vinden de Canon een tikje te warm (rood).
Ook op Tom's hardware komt de Epson 300 er een fractie beter vanaf, al schijnt deze in het zwarte text printen wel slechter te zijn.
De Canon is wel altijd de goedkoopste.
Maar ja een VW Golf is ook goedkoper dan een BMW of Mercedes ,maar dat zijn ook in absolute zin betere auto's.
En dat was ook eigenlijk mijn vraag.
Wat is ongeacht de prijs, en dan bedoel ik natuurlijk niet de echte professionele printers van duizenden euro's, maar dus consumenten printers, min of meer de beste printer.
Thx

• breinonline

breinonline

Dan zou ik alsnog voor de Canon gaan. De rood is aan te passen in fotoshop oid en dat zul je eigenlijk bij elke printer moeten doen. Geen enkele printer print precies zoals het zou moeten (naar mijn mening). Let op dat je dan ook eigenlijk je scherm moet kalibreren en zeker geen TFT gebruikt, want die geeft te weinig kleuren weer. De canon biedt denk ik, zeker met het oog op de cartridges, de beste prijs/kwaliteitsverhouding op dit moment.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-02 23:26
ik zit ook te denken om een Canon aan te schaffen met Labelprint gedoe...

waarom? 1) ziet er leuker uit 2) heb nu nog een deskjet 720c en dat schiet niet echt op (DVD-hoesje voor backup printen duurt 5 minuten ofzo)

nu is mijn vraag: zijn de printable DVD-R's van dezelfde kwaliteit als de gewone??? en welke zijn goede?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem vandaag binnen en ik kan jullie zeggen dat ik het een toverdoos vind.
Alles werkt probleemloos.
Foto's zijn adembenemend.
De software heeft voor mij alles wat ik nodig heb en is bijzonder intuitief.
albums maken
Cd prints ontwerpen (erg makkelijk en leuk)
Standaard prima kwaliteit zonder een hoop gedoe met photoshop ofzo.
Wat mij betreft zijn fotobewerkings-programma's eigenlijk alleen maar nodig als je wilt manipuleren, dus personen ofzo wegretoucheren etc.
Pictbridge werkt vlekkeloos met mijn Panasonic GS-120 camcorder.
Wat je ziet op de lcd is exact wat je krijgt op je foto dus kleur goed en formaat goed.
Uiteraard is dit een wat brakke resolutie (1.7 megapixel) maar ik heb wat fotos die ik leuk vond uitgeprint en ik was een stuk minder teleurgesteld dan ik eigenlijk verwachtte.
Kortom ik kan nog wel even doorgaan, maar voor mij (de plezier-fotograaf en filmer) is deze printer een absolute topper.
Nu alleen nog even kijken welke printable cd-s goed werken zodat ik voor mijn dochter leuke lay outjes op cd kan printen (zal wel veel Spongebob worden)
Ik heb al een beetje zitten spelen met label editor en ik moet zeggen je kan vreselijke leuke plaatjes ontwerpen in een mum van tijd.
Er zat een foldertje van Maxell bij dus dat zijn in ieder geval de cd's die Canon aanraadt, maar het zal me niets verbazen als andere, lees goedkopere cd's het ook wel doen.
Thx

• breinonline

breinonline

Ik heb weleens begrepen dat Verbatim goede printable cd's en dvd's maakt.

Verwijderd

ik heb de ip4000 een heerlijk printertje ziet er goed uit, bloedsnel en kan ook cd printen middels aparte lade, dubbelzijdig, via bovenlader of uit papierbak en dat alles voor maar 150 euro niet te geloven :*) .

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:50

Paladin

Play Ball!

Ik heb sinds gister de Pixma ip5000 binnen gekregen en moet zeggen geweldig apparaat foto's zijn bloedmooi en je kan idd rechtstreeks op cd of dvd printen.

Ik zit echter met het volgende probleem. Ik heb op de hcc foto papier gekocht en printer hier vervolgens een foto op. Nadat deze klaar was zaten er allemaal vegen op enz. Volgens de verkoper moest het wel werken op die canon.

Nu heb ik het idee dat er teveel inkt op geprint wordt dus misschien is het mogelijk om de dpi hoeveelheid aan te passen zodat de foto misschien wel netjes geprint wordt

tevens weet iemand nog goed en voordelig foto papier wat het goed doet in deze canon printer?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Het klinkt misschien lullig, maar het Canon papier geeft nog steeds de mooiste en beste kwaliteit.

Ik had om de Pixma 4000 te testen een paar velletes Fotopapier van HP meegenomen van werk. Toen ik dezelfde afdruk vergeleek met die van het meegeleverde Canon papier, was het schrikken. Dat HP fotopapier geeft hele korrelige en lelijke afdrukken in vergelijking met het orginele Canon fotopapier. Het canon fotopapier was even geleden sterk in de aanbieding bij Dixons, (2e pak gratis) dus ik heb even wat ingeslagen.

Je kan de kwaliteit het een en ander aanpassen, maar de kwaliteit haalt het bij mijn HP papier bij lange na niet als bij het Canon papier.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 11:33
Ik zit hier met Verbatim discs voor me, deze zijn alleen 119 mm en het Canon Labelprint programma staat alleen maar toe om 118 mm te printen,

ziet er wat lullig uit, een witte rand als je een zwarte label erop print!

Alternatieven / Oplossing ... software ?

[ Voor 10% gewijzigd door knights16 op 07-03-2005 14:56 ]

PVoutput

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik heb die discs ook, en gebruik zelf Adobe Illustrator hiervoor. Daarmee kun je 'm net zo vol printen als je wilt :)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 11:33
enig idee hoe dit zich verhoud met photoshop ?

PVoutput

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Photoshop werkt op zich net zo goed, alleen is het wellicht wat lastiger om de juiste positie op de pagina te bepalen.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-02 16:36
zou je misschien je Adobe Illustrator bestand online kunnen zetten wat we kunnen gebruiken? En hoe werkt dat met alignen?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Hier staat het bestand:
http://www.reemst.com/downloads/disc_verbatim.ai

In "Print --> setup" moet je de afdrukbare disc kiezen, met bijbehorende bron disclade. Media moet je "Defined by Driver" instellen.

Er zit een object bij op precies de juiste locatie die je als clipping mask kunt gebruiken. Deze is de grootte van mijn Verbatim discs, dus als jouw discs een andere printbaar oppervlak hebben zul je deze moeten aanpassen.

Succes! :)

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-02 16:36
bedankt hee, ik heb dezelfde verbatims dus dat moet wel lukken!!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Pagina: 1