[Zalman Resorator] Waterkoeling voor dual Xeon 2.8

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:13
Ik heb zojuist een nieuw moederbordje en 2x een Xeon 2.8Ghz gekocht. Nu wil ik deze eigenlijk gaan waterkoelen met een resorator. Weet iemand of dit mogelijk is i.v.m. de warmte. Denk zelf namelijk 1 resorator met 2 van die heethoofden iets teveel van het goede word. Maar ben eigenlijk ook benieuwd wat anderen hiervan vinden of met betere alternatieven komen.

Waarom wil ik eigenlijk de resorator ?
- Ziet er erg leuk uit !
- Heel erg stil
- Gemakkelijk aan te sluiten

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Volgens Zalman kan je er ook een stoere GPU extra op aansluiten, dat is wat warmte betreft niet veel minder zijn dan een 2e XEON processor. Dus wat dat betreft moet het lukken lijkt me.
Je temperaturen zullen niet heel laag zijn, maar het lijkt me voldoende om hem binnen zijn specs te koelen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• pizzaboertje
Luxx schreef op 01 november 2004 @ 13:46:
Volgens Zalman kan je er ook een stoere GPU extra op aansluiten, dat is wat warmte betreft niet veel minder zijn dan een 2e XEON processor. Dus wat dat betreft moet het lukken lijkt me.
Je temperaturen zullen niet heel laag zijn, maar het lijkt me voldoende om hem binnen zijn specs te koelen.
Ja precies, het gaat me alleen om dat ik van die luchtkoelers af ben en dat ik een leuk ding naast men huisserver heb staan.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Hoezo Xeon heethoofd? Ik heb er geen ervaring mee, maar noem es temps en koeler... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_R op 01-11-2004 15:58 ]

• pizzaboertje
Zie trouwens net dat het koelblok van de resorator niet past op een xeon. Hij past alleen op Socket 478, A en 754. Shit.