Toon posts:

Een mooi 5.1 setje voor een studentenprijs, maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek nu al een tijdje een mooi 5.1 setje zo rond de €100,-.

Ik kies bewust niet voor 7.1 omdat er nog niet genoeg DVD's of Games zijn die dit ondersteunen (En ik trouwens ook niet genoeg ruimte heb voor de 2 extra satallieten). Mijn keuze viel het eerst op deze set:

Creative Inspire T5900

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod10323_1_61.jpg

• Speaker Power:
8 Watts RMS per channel (4 channels)
20 Watts RMS centre speaker
22 Watts RMS subwoofer
Frequency Response: 40Hz ~ 20kHz
• Front satellites feature tweeters and mid-range drivers for smooth mid-to-high output.
• Powerful front centre satellite has additional power for high impact in movies, plus horizontal design for easy positioning.
• Reinforced, ported wood subwoofer provides bass power.
Wired remote with additional line-in plus headphone connection controls power and bass.
• Creative CMSS supports 5.1 output from 4-channel sound cards.

Prijs: €80,-

Hier kan ik echter geen reviews van vinden maar na een beetje zoeken kwam ik tot de conclusie dat dit gewoon een T7900 set is -2 satallieten en een subwoofer met minder aansluitingen, maar dus wel dezelfde wattages.

Uiteraard hoort daar ook een mooi geluidskaartje bij, namelijk de:

Sound Blaster Audigy 2 ZS

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod4915_1_61.jpg

• 24-bit ADVANCED HD, for high-resolution playback in the most demanding gaming and entertainment environments.
• Dolby Digital EX and DTS-ES support, for optimum 7.1 performance.
• Exclusive THX Console for precise speaker calibration.
• Advanced Resolution DVD-Audio playback
• Stunning recording and playback, with 24-bit digital/analogue conversion and ASIO 2.0 support.
• Comprehensive EAX audio enhancement technologies include SVM™ for volume equalisation, Time Scaling™ and Cross Fading.

Prijs: €79,95

Mijn voorkeur ligt bij het merk Creative dus, omdat ik daar in het verleden erg goede ervaringen mee heb gehad en ik altijd speakers van dit merk heb gehad.

Toch sta ik altijd open voor andere merken, dus ik heb toch maar ff gezocht naar een ander mooi 5.1 setje van Logitech:

Logitech Z5300

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2514.jpg

• Totaal RMS-vermogen: 280 Watt RMS
Satellieten: 180 Watt RMS (2 x 35,25 W voor; 2x 35,25 W achter; 39 W midden)
Subwoofer: 100 Watt RMS
• Totaal piekvermogen: 560 Watt
• Frequentierespons: 35 Hz - 20 kHz
• Maximum SPL: 103 dB
• Drivers:
Satellieten: drivers met aluminiumfaseplug (6,35 cm)
Subwoofer: Gepatenteerde 16,5cm-driver met hoge uitslag
• Luidsprekerafmetingen:
Satellieten: 20,3 x 9,5 x 8,9 cm (HxBxD)
Midden: 12,7 x 16,8 x 7,6 cm (HxBxD)
Subwoofer: 30 x 29,9 x 36,8 cm (HxBxD)
• Signaal-ruisverhouding: >85 db

Prijs: €136,47

Deze set is dus een stuk krachtiger dan de vorige, maar deze zit dan ook €40,- boven mijn budget en bovendien issie lang niet zo mooi als de Creative set.

Maargoed, ik denk dat ik wel een beetje genoeg info heb gegeven :)

Nou is het jullie beurt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 13:39 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zelf heb een Creative 5.1 P580 setje, in combinatie met een SB Live 5.1, ben ik voor onder de 100 euro klaar met een toch heel mooi geluid!

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Koop een SB Live 5.1 met een Logitech Z-5300.

Logitech is gewoon stukken beter dan die creative die jij aanwijst.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik zou ff naar de ArenA gaan op 5/6/7 november, daar houdt Creative een uitverkoop van producten, o.a. 5.1 setjes...

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op 01 november 2004 @ 13:39:
Ik zelf heb een Creative 5.1 P580 setje, in combinatie met een SB Live 5.1, ben ik voor onder de 100 euro klaar met een toch heel mooi geluid!
tnx voor de snelle reply!

Ik heb de geluidskaart al, dus die 100 euro wil ik helemaal uitgeven aan een mooi speakersetje, dus dan kan ik beter de T5900 nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
blender schreef op 01 november 2004 @ 13:43:
ik zou ff naar de ArenA gaan op 5/6/7 november, daar houdt Creative een uitverkoop van producten, o.a. 5.1 setjes...
tnx, daar ga ik zeker ff kijken..

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35
een 7.1 voegt trouwens niets toe... alleen nuttig in grote ruimtes... dus kan idd beter gewoon 5.1 nemen....
kzou voor de Logitech gaan... is volgens mij ook beter getest dan die Creative

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Sluit me aan bij Blender: in de Amsterdam Arena wordt er op 5, 6 en 7 november een grote magazijn verkoop van Creative gehouden. De 5500D kost dan bijvoorbeeld nog maar 99,-. Ook kan ik je m'n net aangeschafte Logitech x-530 boxjes aanraden; hoewel de prijs het niet doet vermoeden klinken ook die goed helder.

Toch?

Verwijderd

Topicstarter
Jazco2nd schreef op 01 november 2004 @ 13:47:
een 7.1 voegt trouwens niets toe... alleen nuttig in grote ruimtes... dus kan idd beter gewoon 5.1 nemen....
kzou voor de Logitech gaan... is volgens mij ook beter getest dan die Creative
Kan ja, en als die niet zo lelijk was zou ik em ook nemen :+

Die ArenA tip was de gouden, zie ook dit bericht:

Klik
Geluidskaarten gaan weg vanaf € 10,-, luidsprekers vanaf € 15,-, webcams vanaf € 18,- en mp3-spelers vanaf € 30,-.
Met een beetje geluk kan ik dus dit weekend voor een uberprijs een 5.1 setje op de kop tikken! _/-\o_ _/-\o_

Bedankt voor alle informatie mensen! Deze kan gesloten worden.

Verwijderd

die creative heeft poepgeluid, zodra je hem een beetje fatsoenlijk opendraait (het volume) vervormd het geluid meteen. Ik vraag me ook af hoe jij aan die goede ervaringen komt maarja :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:53:
die creative heeft poepgeluid, zodra je hem een beetje fatsoenlijk opendraait (het volume) vervormd het geluid meteen. Ik vraag me ook af hoe jij aan die goede ervaringen komt maarja :)
Dat is het em juist, ik heb m'n volume echt nooit hoog staan (Ik zit hier ook maar in een flat op 8 hoog ja :P) want anders krijg ik weer gezeur van die buren :P

Ik heb altijd super helder geluid met Creative gehad :)

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:38
ik heb een logitech Z640 en die is echt :9

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:53:
kwestie van smaak :Y)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 01:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Ikzelf heb een Terratec Homearena 5.1 setje waar ook de satellites een houten behuizing hebben en een afstandbediening als extratje, gekocht voor 50 euro ergens bij een opruiming. De subwoofer is heeft veel meer volume dan een vergelijkbaar creative setje. Net gekeken en kost 75euro volgens pricewatch

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmagazine.ro/produse2/iulie2002/pi_homearena.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door FlyEragon op 01-11-2004 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow moet je trouwens nog entree betalen als je naar de ArenA gaat voor die uitverkoop?

Verwijderd

Lekkere rotzooi dit topic.
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:44:
[...]

tnx voor de snelle reply!

Ik heb de geluidskaart al, dus die 100 euro wil ik helemaal uitgeven aan een mooi speakersetje, dus dan kan ik beter de T5900 nemen :)
Voor speakersets hebben we een apart topic. [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.