Toon posts:

Nieuwe desktop pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ha mensen,

IK ben weer eens toe aan een nieuwe pc, ik werk nu al een aantal jaartjes met een P3, ik merk aan de spellen dat het tijd word voor een nieuwe :)

Ik wil er zelf 1 gaan samenstellen maar weet nog niet genoeg over dit soort dingen. En daarom ben ik dus ook hier.
Ik wil een pc waarmee ik de laatste games aardig goed mee kan spelen.
Bijvoorbeeld Doom3, ik had een simpel videokaartje van 64mb mar die trok het totaal niet ;(

IK heb al bij de "Best Buy Guide: editie september 2004" gekeken en aan de hand daarvan heb ik het volgende lijstje samengesteld:

----------------------------------------------------------------------------
Processor AMD Athlon 64 2800+ € 146,87
Moederbord Asus K8V SE Deluxe € 95,-
Koeler AMD Boxed Koeler

Geheugen TwinMos 512MB PC3200 DDR € 75,-
Videokaart ??
Geluidskaart Terratec Aureon 5.1 Sky € 69,-

Netwerkcontroller Marvell 88E8001 GbLAN

Behuizing Aerocool AeroEngine Jr. € 77,20
Voeding ATX - 250 Watt PSU - Aopen €32,73

Toetsenbord Logitech media Keyboard € 10,30 Db 18536
Muis Logitech MX510 Optical Mouse € 35,74
-----------------------------------------------------------------------------

Zoals je misshcien al merkt ben ik maar een arme student die aardig goedkoop een goede pc wil die er tevens goed uit ziet :)

Maar nu het belangrijkste, die videokaart.
IK weet daar dus eigenlijk vrij weinig van, dus daarom wil ik vragen wie weet welke videokaart het beste bij mij past.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-01 12:17
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:34:
Voeding ATX - 250 Watt PSU - Aopen €32,73
Als je in dit rijtje nog een knappe videokaart hangt, zou ik niet voor een 250watt gaan. Ik neem aan dat er nog wel een of meerdere hd's en cd/dvd dingen in hangen.

Idee voor videokaart: XFX6800LE. Zeer knap kaartje voor 200,- die met een beetje mazzel tot 6800 nivo op te krikken is. Net gedaan, werkt perfect.

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik ben bang dat je hier maar bar weinig reacties op zult krijgen; dit soort topixs vallen nooit zo in de smaak. Voor dit soort vragen kun je beter op het hardware.info forum terecht, hier worden meestal toch wat moeilijkere problemen behandelt. Zoek gewoon wat reviews op met Google en hak zelf de knoop door. Er zal wel snel een slotje op dit topic komen.
Voor de rest: welkom op GoT :)

offtopic:
niet verder vertellen, maar dat is wel een heel magere voeding die je hebt uitgekozen

edit:
Damn, is 400 aansalgen per minuut tegenwoordig niet meer snel genoeg ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door daniel_ev op 01-11-2004 13:59 ]

Toch?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei heb ik vrij weinig verstand van hardware. Vandaar dat ik maar de goedkoopste voeding uit had gekozen :P
ik zal eens wat meer zoeken in reviews en dit soort topics:D

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 19:02:
Zoals ik al zei heb ik vrij weinig verstand van hardware. Vandaar dat ik maar de goedkoopste voeding uit had gekozen :P
ik zal eens wat meer zoeken in reviews en dit soort topics:D
A-open is een goed merk. Prima, stabiele voedingen. Maar ga dan wel voor 300 of liever 350 Watt. Die Geforce 6800le is idd een prima keus. Wat betreft de geluidskaart zou ik eerder voor een Creative Audigy2 kiezen. Niet veel duurder, wel een stuk beter. Verder ziet het er leuk uit.