Toon posts:

HEEEL simpel mengpaneeltje

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval allemaal gelukkig nieuw jaar !!

Ik ben op zoek naar een mengpaneeltje, waar ik twee of drie cd of wat dan ook voor spelers op aan kan sluiten, en waar een mic op kan.

Wie kan mij de moeglijkheden vertellen ??

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Wat wil je ermee doen?? Mixen of sfeer muziek draaien??

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon, thuis en op kleine partijen muziekies draaien

Verwijderd

Wat is je budget? En hoe professioneel wil je het aanpakken??

Je kan voor 200 piek al en low-budget ding krijgen, en doorgaan tot 1300 voor een Dateq XTC (en nog verder doorgaan natuurlijk).

Zorg er iig voor dat je een EQ per kanaal hebt, liefst 3 bands, en stevige line/phono/cue knopjes...

Kijk eens naar wat van gemini, Numark, JBsystems, StageLine, of zelfs Conrad...

Verwijderd

Behringer levert goede kwaliteits mixertjes voor een leuke prijs.
Bijvoorbeeld de 1602A (weet niet of die nog te koop is). 8-kanaals mixer (4 mono XLR, 4 stereo) met 2-bands EQ per kanaal.
Verder de nodige AUX return e.d. voor eventuele externe effecten e.d.
Prijs rond de 400,- :)

Overigens schijnen de Behringer mixers uit dezelfde fabriek als Spirit te komen, wat uiteraard wel enigszins de kwaliteit aanduidt :9

Succes !

Verwijderd

Ik zou een Numark DM2002X kopen, zo rond de 750, is ZEER goed, heeft 3 lines + mic, kan je goed scratchen (en je kan de crossfader verwisselen).

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 01 januari 2001 17:26 schreef salT het volgende:

Overigens schijnen de Behringer mixers uit dezelfde fabriek als Spirit te komen, wat uiteraard wel enigszins de kwaliteit aanduidt
Dat is dus niet waar. Behringer produceert de meeste spullen zelf. Spirit wordt gemaakt door Soundcraft en is kwalitatief stukken beter dan Behringer. Dit geldt met name voor de EQ; Spirit gebruikt British EQ welke een mooie warme sound oplevert. Als je budget wat hoger ligt dan zou je bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar de Spirit Folio Notepad. Klein compact en handig.
Behringer levert veel voor een lage prijs, leuk voor de beginner, maar als je echt wat beters zoekt ga dan bijvoorbeeld voor Mackie of Spirit.
By the way, de grotere mixing consoles van Behringer (meer dan 24 kanalen) zijn kwalitatief wel goed, maar ook dan blijft bijvoorbeeld Spirit beter.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik heb hier 4 schuifjes en 'n mic.. ideaal omdat ik er 2 pc's en 'n cdspeler door elkaar kan gooien omdat ik hier geen ruimte heb voor aparte versterkers, dus alles over 2 boxen .. als ik dan 'n pc moet resetten ben ik niet meteen m'n muziek kwijt omdat ik m'n 'gewone' audiocdspeler gewoon gebruik om cd'tjes mee af te spelen

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 20:30 schreef Dr. RiPsaw het volgende:

[..]
Dat is dus niet waar. Behringer produceert de meeste spullen zelf. Spirit wordt gemaakt door Soundcraft en is kwalitatief stukken beter dan Behringer. Dit geldt met name voor de EQ
Dat zou kunnen, alhoewel ik ook andere verhalen heb gehoord.
Maar de reden dat ik Behringer aanbeveel boven Spirit is in dit geval, dat Behringer 4 stereo + 4 mono biedt, iets dat Spirit nooit doet (niet bij de klene mixers).
Bovendien heeft Behringer een 'robuuster', wat betreft de aansluitingen en faders.

Maar het geluid is bij Spirit inderdaad beter, vandaar ook de hogere prijs.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
Hej wat dacht je van een midas heritage 1000 :9~ ofiets in die richting :o

Ik geloof dat er nu 3 topics staan die een mixertje zoeken voor huis tuin en keuken gebruik Tsjek die eens of gebruikt een keer de search ;)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Midas is STOER!!!!!!

Die dingen die passen niet in een normale slaapkamer >:) En zijn evenduur als een huis!!! (OKÉ, een huisJE in Friesland of zoiets...)

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ja, wat wil je.. wil je een dj mixer zoals gemini numark en die onzin of wil je een beetje een soort pa achtig mixertje zoals spirit behringer etc..?
behringer heeft leuke kleintjes, 8 kanaals met phantoom voeding 4x xlr en meer van die onzin..
maar ja.. 2e hands is ook een optie natuurlijk..
(oja die behringer heet de mx08 ofzo)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik heb zo'n McCrypt mixertje van conrad - de versie met 4 stereokanalen, 2 microfoon ingangen en treble/bass.
OK, zal iedereen wel weer over "conrad kwaliteit" gaan zeuren :) maar ik ben er voor mijn huis-tuin-en-keuken gebruik (gewoon ff meerdere audio bronnen door elkaar gooien naar een normale midrange stereo installatie) zeer tevreden mee.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• satcp
  • Niet online
Aangezien ie er CD-spelers op wil aansluiten denk ik niet dat hij veel aan een PA mixer heeft.

Numark heeft vrij goedkope mixers die toch kwalitatief zeer goed zijn. De DM100xX series zijn misschien wel af te raden omdat ze slechts 2 line-ins hebben (maar wel 4 turntables). De DM200xX series daarentegen bieden 5 line-in ingangen wat voor de beginnende DJ toch meer dan voldoende moet zijn. Je hebt de goedkopere DM2000X en de wat duurdere DM2002X. Beiden zijn als ik me niet vergis identiek alleen heeft de 2002 een -35dB killfilter op elk kanaal.

Gemini en JB Systems zijn ook vrij populair en heel goedkoop, maar ik ben er niet zo'n fan van. Ik kan hier dus geen model aanraden. Maar als je niet van plan bent om op professioneel niveau te gaan draaien zijn deze merken zeker het bekijken waard!

Ben je van plan om professioneel te beginnen (wat ik betwijfel, maar je weet maar nooit) dan hoef je niet verder te kijken dan Rodec. Let wel, dit *speelgoed* is vrij duur, maar praktisch alle grote clubs gebruiken Rodec mixers. De Rodec MX-126 is een leuk starters mengpaneeltje en kost helaas reeds makkelijk 3 keer zoveel als het materiaal van Gemini. Wil je echt de max dan moet je de Rodec MX180 series eens bekijken. Mijn vader heeft de MX180 MKII en dat is een kick ass *mixertje*. Dat is met Penny & Giles studio sliders ipv de al niet slechte ALPS sliders. Als je vandaag de dag naar de MX180 kijkt ben je best af met de slechts weinig duurdere MX180 MKIII die een verbeterde crossfader heeft en een licht gewijzigde layout.

Ik zie eigenlijk nu pas dat de thread titel "HEEEL simpel mengpaneeltje" was... Oh well, kijk eens in de oude Elex/Elektuur tijdschriften. Velleman biedt ook een zelfbouw mengpaneel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 januari 2001 21:31 schreef Zeepoog het volgende:
ik heb hier 4 schuifjes en 'n mic.. ideaal omdat ik er 2 pc's en 'n cdspeler door elkaar kan gooien omdat ik hier geen ruimte heb voor aparte versterkers, dus alles over 2 boxen .. als ik dan 'n pc moet resetten ben ik niet meteen m'n muziek kwijt omdat ik m'n 'gewone' audiocdspeler gewoon gebruik om cd'tjes mee af te spelen
Bedankt voor jullie reactie !!

Hierbovenstaand verhaaltje is ook een beetje mijn bedoeling, dus ik heb wel genoeg aan een "Conradje" ??

• eymey
  • Laatst online: 22:33
Ik ben in ieder geval wel tevreden met mijn 'conradje' (McCrypt) :) En er zit ook gewoon een VU meter op dus je kunt ook nog makkelijk kijken of je geen overstuurd signaal je mixer uitstuurt, ook altijd makkelijk. Dus ook daarvoor heb je aan een wat goedkoper mengpaneeltje genoeg.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op woensdag 03 januari 2001 10:05 schreef Steven_NL het volgende:
En zijn evenduur als een huis!!! (OKÉ, een huisJE in Friesland of zoiets...)
ik dacht al, ons huis zit namenlijk al ruim boven de 1 miljoen

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
nou ik geloof dat hun ook tafels hebben van ruim 5 ton en meer :) maar dan heb je wel een echte midas :)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Pagina: 1