Toon posts:

[MCE 2005] In combinatie met KPN Digitale TV*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben de laatste tijd druk bezig met MCE 2005. Nu is mijn oog gevallen op KPN Digitale TV http://www.kpn.com/kpn/show/id=590897/sc=004943. Ik vraag me af of er mensen zijn die kunnen aangeven of een combinatie tussen MCE 2005 en Digitale TV van KPN (danwel Digitenne) mogelijk is. M.a.w. kan de output van de tuner van de KPN op de een of andere manier gekoppeld worden aan Windows XP mediacenter. Ik kan hier nergens informatie over vinden. Men gaat meestal uit van TV via de kabel i.c.m. MCE2005... Alvast bedankt voor de informatie.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

ja, werkt,....met digtenne dan. Als argument kan ik geven dat er een merk was op de lancering van MCE in Nederland, die dat samen met zijn MCE apparaat leverde

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Ik heb onlangs een gratis DVB-T ontvanger gewonnen (Samsung SMT-1100T) met een 1-jarig 'Digitale TV van KPN' abonnement. :) Misschien dat je hier wat aan hebt : Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mvp35/digitaletvkpn.png

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:25

Shuriken

Life is all about priorities

Je moet dan de doorlus aan je tvkaart hangen en dan kan je met de IR blaster kanalen wisselen.

En je moet in MCE opgeven dat je een set-top box hebt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Hummmm.....ben beniewd naar die oplossing.
Mijn gedachte zijn als volgt:
1-Je zou de 'KPN-tuner' kunnen koppelen aan de Svideo ingang van de hauppauge kaart, bij de set van MCE wordt gevraagd of je een zgn. settop box gebruikt, dat doe je in dit geval, ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken hoe je MCE de Svideo poort laat kiezen.
2-Digitenne wordt aangeboden icm met een digitale tuner/ontvanger van Hauppauge (alhoewel ik nu kijk op digitenne en daar de hauppauge niet meer bij staat :) Maar die settop had een USB aanlsuiting en zou dus theoretisch aan MCE 'gehangen kunnen worden.
3- neem een PCI DVB-T kaart en ga daar digitenne mee ontvangen, maar wordt voor zover ik weet nog niet ondersteund door MCE.....

Verwijderd

Topicstarter
Geweldige info dit! Bedankt alvast voor de input!! Ik ga ermee aan de slag en zal KPN Digitale TV alvast aanvragen. Mijn bevindingen zal ik tzt posten..

Verwijderd

Topicstarter
Zo, heb net een single tuner besteld om te gaan testen. Gelukkig worden ze op dit moment zwaar gesubsidieerd! :) Anyway, als ik t goed begrijp sluit ik straks de RF-Out van de Digitale TV Tuner aan op de RF-In van de TV Tuner kaart van het MCE2005 systeem. Dan bij de instellingen van MCE2005 opgeven dat een settopbox gebruikt wordt. That's about it! :) Toch?

• kaajee
Ik hoop dat dat gaat werken, Eén van mijn opties zou inhouden; sluit de ene SCART uit van je KPN tuner aan op de Svideo -ingang van je Hauppauge kaart. Maar wellicht werkt jou oplossing ook, het signaal van de KPN tuner wordt dan wel gemoduleerd naar RF (=kwaliteits verlies) en je moet in je Hauppauge/MCE het zgn. video kanaal selecteren (bekend van de video recorder icm een TV zonder scart). Maar wellicht gebeurt dat automatisch als je voor 'settop box' kiest.
Mooiste oplossing is toch een DVB-T PCI kaart (of USB for that matter), maar ik heb ze nog niet gezien, sterker nog, al eens bij Digitenne geinformeerd, maar stond nog niet in de start blokken.

• kaajee
Gn!uz,

hier staat wel 1 en ander:
http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=2037

en mijn Svideo verhaal lijkt niet te kunnen, zie:
http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=2127

[ Voor 38% gewijzigd door kaajee op 02-11-2004 01:11 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 00:02
Ik heb al een setup zien draaien waarbij de decoder via Composite aangesloten was op een caputre-kaart. Dat kan dus ook, blijkbaar. Hoe het één en ander precies ingesteld was, dat zou ik niet kunnen zeggen, maar dat de mogelijkheid er is, kan ik bevestigen.

Mijn vraag is echter hoe het zit met de twin-tuner van KPN. Twee tv-kaarten in je MCE en die allebei op de twin-tuner Samsung aansluiten kan natuurlijk, maar hoe dan verder? Heeft iemand ervaring?

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Als ik het goed begrijp werkt deze http://www.hauppauge.com/pages/products/data_nova-t_mce.html dus niet omdat nederland encryptie heeft?
Alleen als ik de thread goed gelezen heb was het probleem toch de ondersteuning van MCE? waarom staat er bij die nova t dan een mce als die niet ondersteund wordt??

Ik zit nu vreselijk in dubio. Want Digitale TV + ADSL duurste adsl via Quicknet is goedkoper dan kabel tv+kabel internet. en ik had graag digitale tv gehad ivm kwaliteit op mijn toekomstige MCE 2005 box, en 8Mbit is sneller dan @home :)

Echter het probleem is dus de TV kaart die niet ondersteund..?

Verwijderd

Heeft iemand dit al getest? Ik ben erg benieuwd of MCE2005 werkt met digitale tv van KPN! :)

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:03

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

NOU...het werkt niet zoals het hoort

Ik heb zelf ook KPN Dig.TV icm MCE2005 (Hauppage WinTV PVR150)

Als ik de coax van de decoder (samsung ding; single tuner) aansluit op me PVR150 dan krijg ik wel beeld door, maar het wisselen van kanalen moet nog steeds met de RC van de decoder ipv de MCE2k5 RC.

Echter, de SCART aansluiting (toch beter beeld) aansluiten op de PVR150 (SCART->S-video+audio in mobo) werkt totaal niet. Wat je ook doet, in MCE wordt geen beeld waargenomen en valt het kanaal op geen enkele wijze te wijzigen...

Iemand een soortgelijk probleem?

edit:
wel schopje, maar topic sluit perfect aan op me probleem

[ Voor 7% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 17-01-2005 15:16 ]

An Explanation of l33t Speak

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kleine titelfix :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• emfect
  • Laatst online: 04-09-2025
Dat je niet van kanalen kan wisselen bij gebruikt van een externe tuner (set-top box) is naar mijn weten normaal gedrag (en vanzelfsprekend?).

Dit kan worden opgelost door gebruik te maken van een IR-blaster (ff op googlen). Deze IR-blaster "plak" je op je set-top box en deze stuurt de opdrachten RC van MCE door naar je set-top box waardoor het mogelijk wordt met 1 RC de set-top box en MCE te bedienen.

Is het niemand gelukt om fatsoenlijk beeld te krijgen door een KPN tuner via SCART-SVIDEO kabel aan te sluiten op een PVR-150?

Trouwens misschien werkt het niet over SVIDEO omdat de KPN tuner alleen CVBS en RGB signalen over de SCART kan sturen, heb je het al getest wanneer je de uitgang op CVBS instelt?

[ Voor 16% gewijzigd door emfect op 22-01-2005 03:23 ]

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Wat heeft * Buzz_Lightyear EINDELIJK voor elkaar?

Jeps,
Digitale TV van KPN met MCE 2005 en een WinTV PVR 150 (non-mce)
KPN decoder is aangesloten op de tv kaart middels SCART->composietstekker+audio (S-video wil niet werken :( ), ir blaster op de decoder, MCE ingesteld dat ie de decoder moet bedienen...prima beeld :)
Alleen radio gaat niet via KPN, maar middels webstreams en het progje WebMedia1.3 (www.mcesoft.nl)

edit:

Overigens, Microsoft heeft z'n EPG nu ook uitgebreid met gids info van "Digitale televisie van KPN" :) ...kan ik eindelijk de programmering van Spice Platinum bekijken :+

[ Voor 20% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 25-01-2005 12:20 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41

paQ

Buzz_Lightyear schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:47:
Wat heeft * Buzz_Lightyear EINDELIJK voor elkaar?

Jeps,
Digitale TV van KPN met MCE 2005 en een WinTV PVR 150 (non-mce)
KPN decoder is aangesloten op de tv kaart middels SCART->composietstekker+audio (S-video wil niet werken :( ), ir blaster op de decoder, MCE ingesteld dat ie de decoder moet bedienen...prima beeld :)
Alleen radio gaat niet via KPN, maar middels webstreams en het progje WebMedia1.3 (www.mcesoft.nl)

edit:

Overigens, Microsoft heeft z'n EPG nu ook uitgebreid met gids info van "Digitale televisie van KPN" :) ...kan ik eindelijk de programmering van Spice Platinum bekijken :+
en werkt nu je tv-gids functie in MCE ook dan?

ik bedoel dus dat je aanvinkt wat je wilt opnemen?
(zonder aan de digitenne tuner te zitten)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Jeps, heb vannacht 2001: Space Odyssy nog opgenomen.
click
Het enige wat de KPN dig. tuner doet is van kanaal wisselen als MCE dat aangeeft (via IR blaster)

Helaas zijn alleen de Nederlandse en Belgische zenders voorzien van EPG info, CNN en BBC bijvoorbeeld niet

• paQ

paQ

Buzz_Lightyear schreef op zondag 06 februari 2005 @ 09:06:
Jeps, heb vannacht 2001: Space Odyssy nog opgenomen.
click
Het enige wat de KPN dig. tuner doet is van kanaal wisselen als MCE dat aangeeft (via IR blaster)

Helaas zijn alleen de Nederlandse en Belgische zenders voorzien van EPG info, CNN en BBC bijvoorbeeld niet
ok

maar ik lees dus in een ander topic hierover, dat Dynabyte een ab zou verkomen die ook meteen de tuner doet, dus zover als ik begrijp is de IR blaster dan niet meer nodig

edit:
en ik neem aan dat je dan ook wat anders kunt kijken ondertussen?

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 06-02-2005 09:23 ]

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ik gebruik maar 1 RC; die van MCE2005 zelf.
De bijgeleverder ontvanger is via USB aangesloten op de htpc, maar heeft tevens een extra IR blaster uitgang+kabel/oogje welke de KPN decoder bedient. 1 RC voor alles dus ;)

Nope...heb slechts een Single Tuner...betekend dus dat er slechts 1 kanaal tegelijk bekeken kan worden (of het nou rechtstreeks via de decoder is of via MCE).
Vrij waardeloos natuurlijk, maar opnemen van een programma/film doe ik meestal als ik er zelf niet ben :Y) dus maakt het niet zoveel uit.

• paQ

paQ

great :)
precies wat ik heb en wil *D

dus, kortom:
ik heb kpn digitale televisie met een single samsung tuner.
ik ga naar de winkel, koop de originele MS remote en ik ben ready? :)

• paQ

paQ

nou buzz
ik krijg het hier niet voor elkaar
ik zie wel beeld (alleen RTL4 en zwart wit zonder geluid) tijdens het instellen, maar zodra ik de remotes heb geprogrammeerd zegt ie dat alles ok moet zijn maar kanalen worden niet gewisseld.
als ik dan verder wil instellen of proberen dan loopt MCE vast :(

• paQ

paQ

tja ik blijf toch maar even in dit topic, oimdat dit toch mijn probleem bevat.

_eindelijk_ werkt mijn MCE setup, behalve het bedienen van de single samsung tuner van KPN...
ik heb de setup van de remote (nummertje voor nummertje) nu al een paar keer doorlopen, maar veel meer dan rtl4 rtl5 kom ik niet. ik kan zappen wat ik wil, maar de decoder maakt er van wat ie wil. lijkt wel of hij willekeurige commando's opvolgt.
waaronder ook uitschakelen van de decoder :? 8)7

wat doe jij buzz dat ik niet doe?
zelfde remote, zelfde blaster, zelfde decoder.... en bij jou gaat het wel en bij mij niet

ik weet werkelijk niet meer wat ik moet proberen.

• paQ

paQ

en ik ga hem toch maar weer eens schoppen.

Ik heb updates geinstalleerd, waaronder een ge-update ondersteuning voor settop boxen.
Er komt nu in de instelmogelijkheden een hele lijst van merken en types settop boxen ter ondersteuning.
de Samsung KPN digitale televisie settop box zit hier echter niet bij.

Heb meerdere malen nogmaals handmatig de remote laten leren, dmv het indrukken van cijfers en commando's één voor één.
ik blijf de problemen houden dat de settop box ándere commando's uitvoert dan de remote zou moeten doorgeven.
Dit varieert van zappen tussen RTL4 en RTL5, de mute functie inschakelen en de settopbox uitschakelen.

Eigenlijk werkt dus geen één functie! :(

er zullen toch zeker meer mensen zijn met een dergelijk probleem of juist niet?
vast wel dat er meer tweakers zijn die KPN tv gebruiken icm MCE...

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 23:14
zeg is het niet raar dat je een PC hebt (die digitaal werkt) een settop box die digitaal werkt maar dat je er tussen in even analogo werkt?

Wat je volgens mij wilt is direct het digitale mpeg signaal uit de lucht pakken en op disk schrijven met een DVB-T tuner kaart. Dat lijkt mij allemaal veel logischer dan met een settop box werken.

Is dit ook mogelijk met digitenne?

• paQ

paQ

joco schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:34:
zeg is het niet raar dat je een PC hebt (die digitaal werkt) een settop box die digitaal werkt maar dat je er tussen in even analogo werkt?

Wat je volgens mij wilt is direct het digitale mpeg signaal uit de lucht pakken en op disk schrijven met een DVB-T tuner kaart. Dat lijkt mij allemaal veel logischer dan met een settop box werken.

Is dit ook mogelijk met digitenne?
volgens mij heb ik al eens DVB tunet pci kaarten voorbij zien komen waarbij je dan je kaart insert zeg maar.
of dit ook gaat werken weet ik niet.

goed... heb nogmaals 3 keer die hele setup gedaan, en vreemd genoeg werkte na de derde keer alles perfect alsof het altijd zo geweest was :? 8)7

heb écht niets anders gedaan dan de 9 keer ervoor... snap er geen aardappel van, maar goed. het werkt.
de kpn settop staat nu ergens op een plek waar je hem niet kunt zien. ik heb hem wat dat betreft niet meer nodig. Vergt alleen wat geduld met het op volgorde zetten van de kanalen. Steeds als je langs Spice platinum zapt wilt ie de toegangscode hebben, welke dus niet in het instelmenu werkt.

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

paQ schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:13:
[...]
Steeds als je langs Spice platinum zapt wilt ie de toegangscode hebben, welke dus niet in het instelmenu werkt.
Tip: Stel in dat alle zenders 18+/Erotiek zijn...vraagt ie ook niet meer om een pincode
:D

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Er is nu een goedkoop DVB-T kaartje (60 euro) op de markt die ook nog eens mce2005 gecetificeerd is.
Leadtek Winfast DVB-T 1000 OEM - MCE2005 APPR.TV-C
Wat ik me afvraag vanwege die c helemaal achteraan, werkt dit ook met een dvb-c signaal, m.a.w. setupbox van casema voor digitale televisie via de kabel?
ps: leadtek.nl weet van niks of wil niks zeggen, de distriboer weet het niet.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 18:18

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Weet iemand overigens wat de plannen van KPN met deze TV variant zijn? We hebben in ons nieuwe huis nog geen aansluiting, alleen geeft KPN aan dat we nog geen TV kunnen krijgen via hun, weet iemand hier meer over?

Ik wil dan een extra TV-card plaatsen in onze media server en de ene voor opnemen en de andere voor gewoon gebruiken...

Cogito Ergo Credo

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Van de microsoft site:

Digitenne of KPN Digitale televisie met MCE:

http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx

Hoe doe ik dat? - Digitale tv, uw set-top box en Media Center
Digitale televisie is in opkomst. Niet zo verwonderlijk, als u bedenkt dat digitale televisie verschillende voordelen biedt ten opzichte van traditionele televisie. Extra kanalen, een betere beeldkwaliteit en nieuwe mogelijkheden. Windows XP Media Center Edition 2005 biedt ondersteuning voor digitale televisie, zodat u profiteert van een optimale ervaring. In deze editie van ‘Hoe doe ik dat?' leest u hoe u een set-top box instelt voor gebruik met Media Center.

Voor digitale televisie maakt u in de meeste gevallen gebruik van een set-top box. Dit externe kastje verbindt u normaal gesproken met uw televisie en zorgt ervoor dat de signalen correct worden ontvangen en getoond. In plaats van de tuner van uw televisietoestel te gebruiken, wordt de ontvangst verzorgd door de set-top box. Media Center biedt ondersteuning voor digitale tv en een set-top box. Bij het aansluiten en configureren van Media Center gaat u echter anders te werk dan bij traditionele televisie.

Aangezien de set-top box verantwoordelijk is voor de ontvangst van het signaal en u de set-top box gebruikt om tussen verschillende televisiekanalen te schakelen, dient u ervoor te zorgen dat de Media Center-computer hiermee rekening houdt. Waar u bij een traditionele opstelling de televisiekabel direct aansluit op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer, bevindt zich bij digitale tv een extra schakel in de vorm van de set-top box.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/2250346717c34cd5.jpg

Als u drukt op de knop Kanaal omhoog/omlaag van de afstandsbediening van Media Center (1), wordt het infraroodsignaal verzonden naar de bijbehorende sensor (2). Deze geeft het signaal door aan de Media Center-computer. De Media Center-computer maakt de infraroodopdracht geschikt voor de aangesloten set-top box en stuurt het aangepaste signaal vervolgens door naar de zogeheten IR-bedieningskabel (3). Deze kabel is aangesloten op de eerdergenoemde sensor (4) en zorgt ervoor dat het signaal terechtkomt bij de set-top box (5). Deze is immers uiteindelijk verantwoordelijk voor de weergave van het opgevraagde televisiekanaal (6). Bij het gebruik van een set-top box zorgt de set-top box voor de weergave, in plaats van de tv-tunerkaart van de Media Center-computer.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/dbd828631b754197.jpg

Ondersteuning van set-top boxen
Hoewel Media Center een grote verscheidenheid aan set-top boxen ondersteunt, dient u eerst te controleren of de door u gebruikte set-top box compatibel is met Media Center. De volgende set-top boxen zijn na controle geschikt bevonden voor gebruik met Media Center:

* Panasonic TU-CT20CN
* Rebox RE-1150C0
* Samsung SMT- 1000T
* Samsung DTB-9401Z
* Topfield TF3000COT-d
* Topfield TF5300PVR-d

Wordt uw set-top box in bovenstaande lijst niet vermeld? Raadpleeg de website van de leverancier van uw set-top box of neem contact op om te controleren of de set-top box geschikt is. Indien uw set-top box niet compatibel is, zult u tijdens het uitvoeren van de hierna beschreven wizard merken dat Media Center de set-top box niet correct kan aansturen met behulp van de sensor en IR-bedieningskabel. De zenderkeuze wordt dan niet doorgevoerd.

In de volgende stappen leiden we u door het volledige installatieproces.

Stap 1
Allereerst zorgt u ervoor dat de infraroodsensor is aangesloten op de Media Center-computer via de USB-poort. Vervolgens sluit u de meegeleverde IR-bedieningskabel aan op sensor (1). Aan de achterzijde van de sensor vindt u hiervoor een aansluitpunt (2). Het andere uiteinde van de bedieningskabel - dat u herkent aan een donker blokje - bevestigt u aan de set-top box (3). De bedieningskabel geeft het infraroodsignaal door. Het is belangrijk dat u het blokje bevestigt op de IR-ontvanger van de set-top box. Ziet u niet direct waar dit ‘oog' zich bevindt, dan gebruikt u een zaklantaarn om de juiste positie te bepalen.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/b122bf59f3ca4c4e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/dbe0b22f1b094050.jpg

Stap 2
Sluit de digitale kabel of draadloze antenne aan op de set-top box. Maakt u bijvoorbeeld gebruik van Digitenne of Digitale TV van KPN, dan sluit u de draadloze antenne aan op de hiervoor bestemde ingang van de set-top box (1). Vervolgens sluit u de kabel voor het tv-signaal aan op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer (3).

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/2341cbf65be4542.jpg
Dubbele tuners
Beschikt uw Media Center-computer over twee tv-tunerkaarten, zodat u een kanaal kunt bekijken en tegelijkertijd een ander kanaal kunt opnemen? Dan hebt u twee set-top boxen nodig. Op elke tv-tunerkaart sluit u een eigen set-top box aan. Daarnaast voorziet u elke set-top box van een eigen IR-bedieningskabel. De sensor is uitgerust met twee aansluitpunten voor een IR-bedieningskabel.
Stap 3
Houd zowel de afstandsbediening van de set-top box als de afstandsbediening van Media Center bij de hand. Schakel de set-top box in. Controleer met de afstandsbediening van de set-top box of de set-top box reageert op de afstandsbediening voordat u verdergaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/296f441f8b054849.jpg
Controle
Voordat u verdergaat, controleert u het volgende:

* Alle set-top boxen zijn ingeschakeld
* Het tv-signaal is aangesloten op elke set-top box
* De set-top boxen zijn aangesloten op de Media Center-computer
* Er is een correct geplaatste IR-bedieningskabel voor elke set-top box
* Alle set-top boxen zijn afgestemd op een kanaal waarvan u weet dat u het kunt ontvangen
Stap 4
Nu u de apparatuur op de juiste wijze hebt aangesloten, is het tijd om Media Center te configureren. Start Media Center en kies op de startpagina voor Instellingen. Vervolgens kiest u Tv, Tv-signaal instellen. In het introductiescherm van de wizard klikt u op Volgende. Vervolgens wordt de regio getoond. Doorgaans is dit Nederland. Is de regio correct, dan kiest u Ja, gebruik deze regio om televisieservices te configureren en klikt u op Volgende. Is de regio niet correct, dan kiest u voor Nee, ik wil een andere regio selecteren en kies vervolgens de juiste regio.

Stap 5
In het volgende scherm kiest u de juiste televisieservice, waarbij u kunt kiezen tussen Kabel of digitale kabel, Satelliet en Antenne. Gebruikt u een digitale service zoals Digitenne of Digitale TV van KPN, dan kiest u hier voor Antenne en klikt u op Volgende.

Stap 6
De wizard vraagt u het correcte antennesignaal te selecteren, waarbij u de keuze hebt uit Analoog, terrestrisch (PAL/SECAM) en Digitaal, terrestrisch (DVB-T). Kies voor de laatste optie en klik op Volgende.

Stap 7
De wizard vraagt of u een set-top box gebruikt. In dit scherm selecteert u Ja, waarna u klikt op Volgende.

Stap 8
Beschikt de Media Center-computer over twee tv-tunerkaarten, dan vraagt de wizard of u beide tv-tunerkaarten wilt configureren. Kies hier voor Twee en klik op Volgende. Hebt u twee tv-tunerkaarten, houdt er dan rekening mee dat in het volgende scherm eerst wordt gevraagd om de eerste set-top box te configureren.

Stap 9
De wizard toont een controlelijst. Nadat u deze hebt doorgelezen, klikt u op Volgende. Media Center zoekt vervolgens naar een beschikbaar tv-signaal. Zodra deze scan is voltooid, wordt automatisch de juiste aansluitmethode (bijvoorbeeld S-Video) geselecteerd. Klik op Volgende. Wordt het signaal niet automatisch gedetecteerd en bent u er zeker van dat de set-top box is ingeschakeld en de set-top box correct is aangesloten op de tv-tunerkaart, dan selecteert u handmatig het juiste ingangskanaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/e20f2bddafc44cdd.jpg
Correcte aansluitmethode!
Veel set-top boxen kunnen worden ingesteld voor een specifiek videosignaal, bijvoorbeeld composiet video of S-Video. In de meeste gevallen zult u de set-top box via een S-Video-aansluiting aansluiten op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer. Zorg er vooraf voor dat u via het instellingenmenu van uw set-top box hebt gekozen voor het juiste videosignaal. Sluit u de set-top box dus aan op de S-Video-ingang van de tv-tunerkaart, dan kiest u in het instellingenmenu bij Video-uitgang voor S-Video. Doet u dit niet, dan bestaat de kans dat het videosignaal niet wordt gedetecteerd door Media Center!
Tip: Informatiebalk uitschakelen
Set-top boxen maken vaak gebruik van informatiebalken, die kort worden getoond als u afstemt op een ander kanaal en informatie bevatten over het kanaal en het actuele tv-programma. Media Center maakt echter ook gebruik van informatiebalken. Zorg er daarom voor dat u de ingebouwde informatiebalk van de set-top box uitschakelt, zodat er geen dubbele balken verschijnen wanneer u digitale televisie met Media Center kijkt. Het uitschakelen van de ingebouwde informatiebalk is afhankelijk van merk en type set-top box. Raadpleeg de handleiding van de set-top box voor informatie over het uitschakelen van de informatiebalk.
Stap 10
De wizard vraagt of u beschikt over een afstandsbediening voor de set-top box. In dit venster kiest u voor Ja, waarna u klikt op Volgende. In het volgende scherm laat de wizard u weten dat de afstandsbediening van de set-top box door Media Center moet worden geïdentificeerd. Er wordt gevraagd of u enkele knoppen van de afstandsbediening van de set-top box wilt indrukken. Klik eerst op Volgende om het identificatiescherm te openen.

Stap 11
In de meeste gevallen vraagt de wizard of u de knop 0 van de afstandsbediening van de set-top box wilt indrukken. U houdt deze ingedrukt totdat de melding verschijnt dat u de knop kunt loslaten om verder te gaan. Het volgende scherm wordt automatisch geopend, waarin wordt gevraagd of het hoogste kanaal dat u via de set-top box kunt ontvangen, 2, 3 of 4 cijfers heeft. Is het hoogste kanaal dat u ontvangt bijvoorbeeld 99, dan kiest u dus voor de optie Twee cijfers. Klik op Volgende.
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/a681e91adfe348f2.jpg

Stap 12
Media Center moet weten of u bij het schakelen naar een ander kanaal via de set-top box, normaal gesproken ter bevestiging op een knop als OK of ENTER moet drukken. Controleer in uw situatie of dit benodigd is en kies voor de optie Nee, ik geef alleen het kanaalnummer op of Ja, ik moet op ENTER of OK drukken. Klik op Volgende.

Stap 13
In dit scherm van de wizard maakt u gebruik van de knop Kanaal omhoog en Kanaal omlaag van de afstandsbediening van Media Center om in te stellen hoe snel Media Center tussen kanalen kan schakelen. Wordt het kanaal correct veranderd, klik dan op Volgende. Gebeurt dit niet, dan probeert u een lagere infraroodsnelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/3aa20625ca96459f.jpg

Stap 14
De wizard bevestigt de goede instellingen van de set-top box. Kies nu voor de optie Gidsgegevens instellen. Klik op Volgende. Klik in het introductiescherm van de on line tv-gids wederom op Volgende. Kies voor Ja bij de vraag of u de tv-gids wilt gebruiken en klik op Volgende. Als u de leveringsvoorwaarden hebt doorgelezen en u zich hiermee akkoord verklaart, kiest u voor Ik ga akkoord en klikt u op Volgende. Geef uw postcode op en klik op Volgende. Een lijst met beschikbare dienstenaanbieders voor uw regio wordt gedownload. Klik op Volgende zodra het downloaden is voltooid. Kies uw regio of dienstenaanbieder uit de lijst (bijvoorbeeld Digitenne) en klik op Volgende. De gidsgegevens worden gedownload. Klik op Volgende zodra het downloaden is voltooid. Klik tot slot op Voltooien om de wizard af te sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/f694e6f3b87049ed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/9d5b94933a0543ee.jpg

Stap 15
De kans bestaat dat de kanaalindeling van de gedownloade tv-gids niet overeenkomt met de eigenlijke indeling die uw digitale tv-aanbieder hanteert. In dat geval dient u de kanaalvolgorde handmatig aan te passen. Ga hiervoor als volgt te werk.

1. Op de startpagina kiest u voor Instellingen, Tv, Gids.
2. Kies voor Kanalen bewerken.
3. Klik op de knop Nummers bewerken.
4. Vervolgens voorziet u elk kanaal van het juiste nummer. Selecteer het kanaal en geef het juiste nummer op in het bijbehorende invoervak. Is het nummer reeds toegewezen aan een ander kanaal, dan verschijnt het scherm Conflict en dient u te kiezen aan welke kanaal het nummer wordt toegewezen.
5. Hebt u het indelen van kanalen afgerond, klik dan op Opslaan. Controleer via het onderdeel Live tv of de kanaalindeling correct is en maak aanpassingen indien nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/e573bfe618c646f0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/mediacenter/_images_settopbox_/889df4ed93254647.jpg

Media Center is geconfigureerd voor gebruik met digitale televisie en een set-top box. U hebt gemerkt dat het eenmalige configuratieproces verschilt ten opzichte van het proces bij analoge televisie. Uw taak zit er in elk geval op. U kunt genieten van digitaal beeld in combinatie met een set-top box en Media Center.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 18:25
Het lijkt me dus mogelijk om KPN rechtstreeks op je tv aan te sluiten en (tegelijkertijd) op je MC, zodat je ook zonder je computer tv kunt kijken?

Dus bij een sigle tuner gaat de een op de tv scart en de ander op de vcr scart?

Van http://www.worththepopcorn.com

[ Voor 9% gewijzigd door Cheeky op 26-01-2008 04:03 ]

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 17:01
Het is dus beter beeld dan kabel? ik bedoel... met een pc-tvtuner? pc tv tuners wijken nogal eens af van het originele beeld kwaliteit van de tv zelf, is dat compleet verholpen met digitale tv via MCE2005?

heeft iemand geen screens van de kwaliteit van de PVR kaart alleen en een screen van de combi met DTV>?

Etuuuuuh!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

De beeldkwaliteit die je krijgt door de kpn settop box te koppelen met een tuner kaart houd niet echt over jammer genoeg..

De mooiste oplossing is om kpn digitaal direct te ontvangen d.m.v. een dvb-t kaartje (zijn niet eens duur)..

Het grote probleem is dat kpn digitaal pay tv is waar je een smart card voor nodig hebt.. Naast het feit dat de kosten van een dvb-t kaart + de benodigde kardware om die decyptie te doen flink oplopen (richting de 400 euro) is er helaas geen ondersteuning voor dvb-t pay tv in mce :-(

je kunt dus alleen nederland 2 kijken.. zucht..

IP Rocks

Verwijderd

redguy schreef op woensdag 14 december 2005 @ 07:59:
De beeldkwaliteit die je krijgt door de kpn settop box te koppelen met een tuner kaart houd niet echt over jammer genoeg..

De mooiste oplossing is om kpn digitaal direct te ontvangen d.m.v. een dvb-t kaartje (zijn niet eens duur)..

Het grote probleem is dat kpn digitaal pay tv is waar je een smart card voor nodig hebt.. Naast het feit dat de kosten van een dvb-t kaart + de benodigde kardware om die decyptie te doen flink oplopen (richting de 400 euro) is er helaas geen ondersteuning voor dvb-t pay tv in mce :-(

je kunt dus alleen nederland 2 kijken.. zucht..
Er is een oplossing waarbij een stuk hardware installeert op je pc en daar kan je de smartcard instoppen. Ik ben de naam hiervan alleen ff kwijt. Ik zal eens zoeken en dan plaats ik 'm hier. Daarmee kun je het wel voor elkaar krijgen dacht ik.

Verwijderd

Las in deze topic een verhaal over het programmeren van de Remote Control in MCE 2005 van de Samsung DVB-T ontvanger voor Digitenne en Digitale TV van KPN.
Ik heb hetzelfde probleem. MCE herkent de afstandsbediening in eerste instantie wel, maar alleen kanaal 4 en 5 worden aangestuurd welke toets er ook maar ingedrukt wordt op de IR-Blaster. Opnieuw programmeren van de RC is helemaal een fiasco, daarna werkt zelfs de learn-mode van MCE niet meer.

Dus.... HELP... wie o wie heeft er een suggestie of liever nog, een oplossing??

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb sinds kort een Hauppauge 500 (dual tuner). Denk dat ik het toch bij analoge televisie laat als ik het zo allemaal lees. Ik moet alleen een nieuwe kabel trekken, aangezien de huidige kabel vreselijk oud is en Digitenne de ontvangst van RTL4 verstoort, grrr.

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:44
ik heb ook een 500MCE maar ik wist niet dat dit zo mogelijk was ik denk dat ik het toch een keer uit ga zoeken want digitale tv klinkt wel goed... en we hebben een hoop meer kanalen via dat digitale kastje van UPC (zijn deze wel te ontvangen eigenlijk) naja ik zoek het wel een keer echt goed uit

Verwijderd

Ik kom er niet meer uit. Ik krijg geen enkel signaal uit mijn Samsung SMT 1100T.
Mijn Hauppage 150 kaart is geheel up to date.

Het enige wat ik terug krijg vanuit MCE is dat er geen signaal is.
De set-top box aangesloten via COAX en Scart naar Tulp.

Maar helaas niks werkt. Iemand dit probleem ook gehad en een oplossing?

gr Dennis

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:11
Ik wil mijn single tuner van kpn aansluiten op mijn pc via de coax kabel zodat ik de scart in mijn tv kan laten zitten.

alleen wanneer ik de coax in mijn tv tuner stop krijg ik geen beeld op mijn mediacenter. Is er iemand die misschien weet hoe je je mediacenter moet instellen voor coax?

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:46
Je kan in je digitale setup box bij instellingen aangeven op welk kanaal de RF uitgang output levert. Stel MCE zo in dat ie ook daarop afgestemd staat. kanaal 38 zo uit mijn hoofd.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• jvanderkroon
waar kan je in mce het rf kanaal kiezen?

• jvanderkroon
weet iemand misschien waar ik het rf kanaal kan weizigen en hoeveel MHz kanaal 38 is?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00
Zijn er al mensen die Digitale TV van KPN smooth hebben werken volgens de oplossing die Microsoft aangeeft op de website?

Website:

http://www.microsoft.com/.../gebruiken/settopbox.aspx

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Ik heb deze setup ook niet aan de praat gekregen.

Krijg alleen de gratis zenders, Ned1, 2, 3, TV Utrecht, etc. En wat radio kanalen.

Weet iemand hoe ik opnieuw kan instellen dat het signaal van S-Video moet worden opgepakt? Ik heb dit 1 keer gezien tijdens een setup cyclus... daarna nooit meer.

Algemene vraag: Heeft iemand anders ook problemen met het ontvangen van de zenders uit het betaalpakket op een Windows Media Center?

(ik heb een samsung twintuner + Fujitsu Siemens Scaleo E)
(overigens heb ik de setup volgens de site van microsoft helemaal uitgevoerd, echter in Stap 5 kon ik direct "Digitenne van KPN" kiezen (hoefde dus geen Antenne + DVB-t terrestrial te kiezen)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 08:54 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00
Jumpman schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:12:
Zijn er al mensen die Digitale TV van KPN smooth hebben werken volgens de oplossing die Microsoft aangeeft op de website?

Website:

http://www.microsoft.com/.../gebruiken/settopbox.aspx
Deze week alle apparatuur gekocht, na de link gevolgd te hebben, werkt het. De kwaliteit is nog niet "je van het", maar hier ga ik nog wel wat aan tunen.

Het vervelende is dat ik nu nog dubbele informatiebalken heb, tot nog niet gevonden hoe deze in de SamSung SMT-1000T uit te schakelen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1