Cardbus/pcmcia TV capture kaartjes en notebook snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Hi,

Mijn Pa wil een notebook gaan kopen en wil daar TV op kunnen kijken. Nou heb ik een aantal van dit soort kaartjes gevonden:

De AverMedia AverTV Cardbus: http://www.averm.co.uk/av...tuner_AVerTV_Cardbus.html.

De Terratec 400XE Cardbus: http://productsen.terrate...de=thread&order=0&thold=0

Alleen bij alle System Requirements' staat zo'n beetje 'Intel Pentium III 1GHz or better'. Dat lijkt me een beetje veel, is het niet? Cardbus is in feite een PCI bus, en voor mijn PCI based tv kaartje heb ik al zat aan een Pentium 1 166MHz.

Kent iemand dit kaartje, en kan iemand mij vertellen wat de werkelijke performance is die nodig is? Het komt er natuurlijk op neer dat mijn Pa niet het geld voor een 1GHz of snellere laptop wil neerleggen als het niet nodig is. En deze kaartjes zijn nou ook niet bepaald goedkoop.

Macbook Pro

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

RetepV schreef op 01 november 2004 @ 13:24:
Het komt er natuurlijk op neer dat mijn Pa niet het geld voor een 1GHz of snellere laptop wil neerleggen als het niet nodig is. En deze kaartjes zijn nou ook niet bepaald goedkoop.
Ik vind het knap als je een goekoop notebook kunt krijgen met een CPU die minder da 1 Ghz heeft! De meeste < 1 Ghz laptops zijn zakelijke kleine laptops met en een low power PIII ofzo.

Maak je daar dus geen zorgen over :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
deepspace schreef op 01 november 2004 @ 13:53:
Ik vind het knap als je een goekoop notebook kunt krijgen met een CPU die minder da 1 Ghz heeft! De meeste < 1 Ghz laptops zijn zakelijke kleine laptops met en een low power PIII ofzo.

Maak je daar dus geen zorgen over :)
Hmm, misschien even duidelijker zeggen dat mijn Pa een 2ehandse laptop wil kopen. Vanwege dat hij met pensioen is en zijn geld voor andere dingen nodig heeft. Hij kwam bij mij aan zetten met een budget van 200 euro, maar ik heb hem al aan het verstand gebracht dat je daar vrijwel niks voor kunt krijgen :).

Daarom vroeg ik me af of die kaartjes het ook doen op een wat mindere notebook.

Binnenkort de HCC dagen, vandaar dat deze vraag nu actueel is.

[ Voor 12% gewijzigd door RetepV op 01-11-2004 14:09 ]

Macbook Pro

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Als ie alleen TV wil kijken, zou ik gewoon voor 350 euro een LCD TV kopen.

Voor 200 euro zul je in ieder geval niet al te veel vinden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Nee, hij wil niet alleen TV kijken. Hij wil een laptop voor op zijn boot, zodat hij zijn GPS erop aan kan sluiten, zodat hij kan internetten wanneer hij dat wil (via b.v. GSM, of war-varen voor een wlan acces point :)), en er TV op kan kijken wanneer hij dat wil. Anders had ik hem wel zo'n draagbare DVD speler aangeraden, die kun je ook prima als monitor gebruiken.

Mijn vader is dan wel al wat ouder (66), maar hij heeft sinds begin jaren '70 altijd aan en met computers gewerkt. Het ontbreekt hem aan budget, niet aan computerkennis, verstandelijke vermogens of angst voor knopjes. Ja, hij kon daadwerkelijk zijn videorecorder programmeren toen hij er eentje kocht :+.

Ok, nu we dat allemaal uit de weg hebben gaan we gewoon weer on-topic. De vraag was imo duidelijk:

Heb je voor zo'n PCMCIA TV kaartje nu echt een 1GHz laptop nodig, of zijn die specificaties gewoon bogus, zoals zo vaak, en kun je er ook tv mee kijken op een 500MHz laptopje? Alternatieven hoef ik niet aangedragen te krijgen, hoe aardig het ook bedoeld is :D. Alternatieven kan ik zelf ook heel goed bedenken :).

Merci!

Edit:

Bij Flectiondirect.com is nu een notebook in de aanbieding, een PIII 650 voor 399 euro. Zoiets zoekt hij, maar doet zo'n kaartje het nog wel in zo'n laptop?

[ Voor 8% gewijzigd door RetepV op 01-11-2004 14:38 ]

Macbook Pro

Verwijderd

De genoemde specificaties zijn volgens mij nodig om op te nemen en te timeshiften in mpeg2.

Als het alleen om te kijken gaat moet het geen probleem zijn.
Desnoods gebruik je dscaler als programma. Even googlen.
Pagina: 1