Zoals de titel al zegt, kan ik mijn xp home pc niet automatisch verbinden met een linkssys nslu2.
Mijn configuratie is als volgt: 1 router met daaraan 1pc en 1 linksys nsl2u*
xp home staat op DHCP
nsl2u heeft 192.168.1.111 subn. 255.255.255.0
De nsl2u heeft verder een servernaam en een werkgroepnaam.
Als ik nu een netwerkverbinding wil maken vanuit home naar de nsl2u dan zie ik in mijn explorer geen werkgroep dan wel server die overeenkomt met de namen zoals ik die heb gegeven aan de nsl2u.
Wel kan ik op basis van ip adres een netwerkverbinding maken.
Ik laat dan ook "opnieuw verbinden" bij aanmelden aangevinkt staan.
Na voltooien krijg ik netjes een share die verder ook te benaderen is.
Echter zodra ik xp home opnieuw opstart is de verbinding verbroken en moet ik opnieuw mijn wachtwoord geven.
Zelf ben ik geneigd om het probleem in de WINS sfeer te zoeken maar ik heb in mijn huidige configuratie geen WINS server draaien. (Op de NSL2u valt een verwijzing te maken naar een WINS server)
Of schiet XP home zoals ik o.a. hier gelezen heb toch te kort en moet ik over naar XP Pro.
*De linksys NSL2U staat voor network storage link. Dit is verder een klein kastje (met MAC adres) dat het mogelijk maakt om een externe harde schijf via een router te benaderen.
Mijn configuratie is als volgt: 1 router met daaraan 1pc en 1 linksys nsl2u*
xp home staat op DHCP
nsl2u heeft 192.168.1.111 subn. 255.255.255.0
De nsl2u heeft verder een servernaam en een werkgroepnaam.
Als ik nu een netwerkverbinding wil maken vanuit home naar de nsl2u dan zie ik in mijn explorer geen werkgroep dan wel server die overeenkomt met de namen zoals ik die heb gegeven aan de nsl2u.
Wel kan ik op basis van ip adres een netwerkverbinding maken.
Ik laat dan ook "opnieuw verbinden" bij aanmelden aangevinkt staan.
Na voltooien krijg ik netjes een share die verder ook te benaderen is.
Echter zodra ik xp home opnieuw opstart is de verbinding verbroken en moet ik opnieuw mijn wachtwoord geven.
Zelf ben ik geneigd om het probleem in de WINS sfeer te zoeken maar ik heb in mijn huidige configuratie geen WINS server draaien. (Op de NSL2u valt een verwijzing te maken naar een WINS server)
Of schiet XP home zoals ik o.a. hier gelezen heb toch te kort en moet ik over naar XP Pro.
*De linksys NSL2U staat voor network storage link. Dit is verder een klein kastje (met MAC adres) dat het mogelijk maakt om een externe harde schijf via een router te benaderen.