Toon posts:

[Laptop]Beeld gaat steeds op zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop liggen(Toshiba Satelite 1800-100), en deze draaide tot voorkort altijd perfect. Maar zodra windows XP gestart is dan gaat na een halve minuut het beeld op zwart en kan ik er principe niets meer mee. De computer staat nog wel aan. Wanneer ik op het knopje boven de power knop druk, (Zo'n knopje die ingedrukt word wanneer de laptop dichtgeklap word zodat het lcd scherm uitgeschakelt word.) dan gaat het beeld weer aan(en zie je het beeld weer van waar je gebleven was) maar even later gaat het beeld weer uit.

Weet iemand hoe dit kan en hoe dit evt. op te lossen is?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Eigenschappen van stroomverbruik of zo?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 22:56

PcDealer

HP ftw \o/

Aansturing scherm (Inverter Board) kapot?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 01-11-2004 12:59 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

behalve naar je energie instellingen kijken
kan je ook ff de driver van je VGA kaart ff verwijderen en dan je pc opnieuw opstarten
dit wil nog wel is helpen

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Klinkt alsof dat knopje gewoon stuk is. Openschroeven en nader bestuderen wellicht? Je kan als het goed is ergens instellen wat er moet gebeuren als je dat knopje indrukt. Daar kun je ook 'nothing' invullen. Nadeel is dan dus dat je scherm aanblijft als je hem dicht klapt.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

DaCoTa schreef op 01 november 2004 @ 13:07:
Klinkt alsof dat knopje gewoon stuk is. Openschroeven en nader bestuderen wellicht? Je kan als het goed is ergens instellen wat er moet gebeuren als je dat knopje indrukt. Daar kun je ook 'nothing' invullen. Nadeel is dan dus dat je scherm aanblijft als je hem dicht klapt.
Nee dat kan niet met die laptop, je kan wel instellen of hij wel of niet uit moet gaan door het scherm dicht te klappen maar de backlight zal altijd uit gaan.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu inmiddels de gehele middag aan..zonder problemen..maar zodra je het scherm heen en weer doet..dan gaat ie uit..

Openschroeven is me tot nu toe nog niet gelukt..ik dacht dat ik alle schroefjes eruit gedraait had..maar wou niet los. Dus heb ze er maar weer ingedraaid voordat ik iets stuk maak:P

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wat doet een extern scherm?

• stievus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2025
heb hetzelfde gehad met mijn Dell 5100.
Deze is nu voor reparatie opgestuurd naar Dell omdat gewoon "simpelweg" de monitor naar de klote was. Externe monitor werkte er wel op. dus sluit die eens aan en kijk eens of dat werkt. zo niet... nieuw beeldscherm (vast nog wel garantie)

Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]

Verwijderd

Topicstarter
stievus schreef op 02 november 2004 @ 10:18:
heb hetzelfde gehad met mijn Dell 5100.
Deze is nu voor reparatie opgestuurd naar Dell omdat gewoon "simpelweg" de monitor naar de klote was. Externe monitor werkte er wel op. dus sluit die eens aan en kijk eens of dat werkt. zo niet... nieuw beeldscherm (vast nog wel garantie)
Oké zal vanmiddag ff een externe monitor proberen. Ben nu op school..ik laat het nog wel weten..:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gecheckt met externe monitor.Echter dan is het beeld wel 100% in orde. Maar dat zou dus betekenen óf het beeldscherm is stuk of de verbinding tussen mobo van laptop en scherm stuk?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 15:08:
Ik heb even gecheckt met externe monitor.Echter dan is het beeld wel 100% in orde. Maar dat zou dus betekenen óf het beeldscherm is stuk of de verbinding tussen mobo van laptop en scherm stuk?
Optie 3:
PcDealer schreef op 01 november 2004 @ 12:59:
Aansturing scherm (Inverter Board) kapot?

Verwijderd

Topicstarter
hmz ik heb deze laptop 2e hands gekocht zonder boekjes,bonnetjes etc..dus die garantie kan ik wel vergeten?

Heb zelf geen ervaring met laptops uitelkaar schroeven en onderdelen vervangen:(

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 16:58:
hmz ik heb deze laptop 2e hands gekocht zonder boekjes,bonnetjes etc..dus die garantie kan ik wel vergeten?

Heb zelf geen ervaring met laptops uitelkaar schroeven en onderdelen vervangen:(
Dat hangt er vanaf. Als de laptop nog binnen de garantieperiode zit zal Toshiba hem gewoon repareren. Kijk op www.toshiba.nl voor meer informatie over reparaties.
Pagina: 1