Ik heb sind een paar dagen een nieuwe pc:
AMD64 3500+ 939
MSI K8N NFORCE3 NEO2 PLAT 939
Corsair 1024MB DDR 400 2X64MX64
200 gb Maxtor SATA hdd - 7200 rpm
16x 48x LG - Standaard ide
NEC 3500 16x Dual layer DVD-/+R(W)
Windows XP home
Mijn probleem is dat het opstarten heel lang duurt. Het scherm blijft heel lang hangen bij het checken van de drives die op de IDE kabels zitten. Als hij daarna na +-5 minuten doorheen is heeft mijn pc heel veel moeite om te scannen of er een bootable cd-rom in de drive zit. en als dat allemaal klaar is blijft het windows laatscherm hangen. soms krijg ik dan na 10/15 minuten wachten een blauw scherm met een algemene foutmelding of ik kom in windows. als ik dan in windows zit is mijn dvd-brander in een verwisselbare schijf veranderd.
Veilige modus werkt wel en loopt maar heel soms vast.
Na 20 keer rebooten achter elkaar bestaat er een kans dat ik af en toe goed in windows kom. dan draait mijn pc als een zonnetje en mijn dvd-rw doet het ook perfect.
Wat ik geprobeerd heb:
- Heel veel GoT forums door gelezen
- Windwos XP opnieuw installeren
- Alle IDE drives eruit halen en kaal opstarten
- Ander OS (linux - knoppux werkt wel)
- Memtest86 (14 uur testen 0 errors)
- Bios flashen
- nieuwe IDE drivers installeren (windows en msi versies)
Ik snap er nu heel niks meer van. Dus kan iemand mij hier helpen naar het zoeken van een oplossing?
AMD64 3500+ 939
MSI K8N NFORCE3 NEO2 PLAT 939
Corsair 1024MB DDR 400 2X64MX64
200 gb Maxtor SATA hdd - 7200 rpm
16x 48x LG - Standaard ide
NEC 3500 16x Dual layer DVD-/+R(W)
Windows XP home
Mijn probleem is dat het opstarten heel lang duurt. Het scherm blijft heel lang hangen bij het checken van de drives die op de IDE kabels zitten. Als hij daarna na +-5 minuten doorheen is heeft mijn pc heel veel moeite om te scannen of er een bootable cd-rom in de drive zit. en als dat allemaal klaar is blijft het windows laatscherm hangen. soms krijg ik dan na 10/15 minuten wachten een blauw scherm met een algemene foutmelding of ik kom in windows. als ik dan in windows zit is mijn dvd-brander in een verwisselbare schijf veranderd.
Veilige modus werkt wel en loopt maar heel soms vast.
Na 20 keer rebooten achter elkaar bestaat er een kans dat ik af en toe goed in windows kom. dan draait mijn pc als een zonnetje en mijn dvd-rw doet het ook perfect.
Wat ik geprobeerd heb:
- Heel veel GoT forums door gelezen
- Windwos XP opnieuw installeren
- Alle IDE drives eruit halen en kaal opstarten
- Ander OS (linux - knoppux werkt wel)
- Memtest86 (14 uur testen 0 errors)
- Bios flashen
- nieuwe IDE drivers installeren (windows en msi versies)
Ik snap er nu heel niks meer van. Dus kan iemand mij hier helpen naar het zoeken van een oplossing?