15 min opstarten met een AMD64 3500+?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ik heb sind een paar dagen een nieuwe pc:

AMD64 3500+ 939
MSI K8N NFORCE3 NEO2 PLAT 939
Corsair 1024MB DDR 400 2X64MX64
200 gb Maxtor SATA hdd - 7200 rpm
16x 48x LG - Standaard ide
NEC 3500 16x Dual layer DVD-/+R(W)
Windows XP home

Mijn probleem is dat het opstarten heel lang duurt. Het scherm blijft heel lang hangen bij het checken van de drives die op de IDE kabels zitten. Als hij daarna na +-5 minuten doorheen is heeft mijn pc heel veel moeite om te scannen of er een bootable cd-rom in de drive zit. en als dat allemaal klaar is blijft het windows laatscherm hangen. soms krijg ik dan na 10/15 minuten wachten een blauw scherm met een algemene foutmelding of ik kom in windows. als ik dan in windows zit is mijn dvd-brander in een verwisselbare schijf veranderd.
Veilige modus werkt wel en loopt maar heel soms vast.

Na 20 keer rebooten achter elkaar bestaat er een kans dat ik af en toe goed in windows kom. dan draait mijn pc als een zonnetje en mijn dvd-rw doet het ook perfect.

Wat ik geprobeerd heb:
- Heel veel GoT forums door gelezen
- Windwos XP opnieuw installeren
- Alle IDE drives eruit halen en kaal opstarten
- Ander OS (linux - knoppux werkt wel)
- Memtest86 (14 uur testen 0 errors)
- Bios flashen
- nieuwe IDE drivers installeren (windows en msi versies)

Ik snap er nu heel niks meer van. Dus kan iemand mij hier helpen naar het zoeken van een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je ide controller brak is, gezien een bios update geen uitkomst bied.

(Overigens kan je de boot sequence gewoon aanpassen zodat ie niet gaat zoeken naar een bootable cd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 00:40
wat gebeurd er als je alleen met je Windows schijf opstart?

en dus de rest disconnected

[ Voor 21% gewijzigd door DTorro op 01-11-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 12:02:
Denk dat je ide controller brak is, gezien een bios update geen uitkomst bied.

(Overigens kan je de boot sequence gewoon aanpassen zodat ie niet gaat zoeken naar een bootable cd)
Dit heb ik ook gedaan zodat hij niet meer naar bootable cd's zoekt. maar dit lost het probleem niet op. want hij blijft nog altijd moeite hebben met het zoeken naar alles wat aan een IDE kabel hangt.

Maar jou conclusie is dus: nieuw mobo erin...
DTorro schreef op 01 november 2004 @ 12:04:
wat gebeurd er als je alleen met je Windows schijf opstart?

en dus de rest disconnected
precies het zelfde. start heel traag.

[ Voor 56% gewijzigd door LoeiOrdinair op 01-11-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41
Probeer eens een andere ata kabel.

En het klinkt misschien gek, maar doe je cd-spelers open vanaf het moment dat je pc aangezet wordt totdat hij geboot is.Dus meteen op het eject knopje duwen als hij begint met het detectieproces. Dit wil in sommige gevallen wel eens helpen.

[ Voor 85% gewijzigd door Dekaasboer op 01-11-2004 12:14 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
En als je opstart zonder IDE devices aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Dekaasboer schreef op 01 november 2004 @ 12:12:
Probeer eens een andere ata kabel.

En het klinkt misschien gek, maar doe je cd-spelers open vanaf het moment dat je pc aangezet wordt totdat hij geboot is.
Dus meteen op het eject knopje duwen als hij begint met het detectieproces.
De cd-rom speler open tijdens het booten heb ik ook gedaan. maar hij blijft er alsnog op hangen.
En de ata kabel vervangen zal ik vanavond proberen. maar vraag me af of dit de oplossing zal zijn aangezien het volgens mij niks met mijn hdd te maken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
WimB schreef op 01 november 2004 @ 12:14:
En als je opstart zonder IDE devices aangesloten?
Wat ik geprobeerd heb:
- Heel veel GoT forums door gelezen
- Windwos XP opnieuw installeren
- Alle IDE drives eruit halen en kaal opstarten
- Ander OS (linux - knoppux werkt wel)
- Memtest86 (14 uur testen 0 errors)
- Bios flashen
- nieuwe IDE drivers installeren (windows en msi versies)
Ook al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Mijn pc had eerst ook altijd moeite met het detecteren van m'n dvd speler... soms wilde hij niet eens opstarten :r . Nieuwe IDE kabel erin werkte ook niet , nadat ik terug naar de winkel was gegaan en een andere dvd speler kreeg deed hij het weer als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Waypoint schreef op 01 november 2004 @ 12:18:
Mijn pc had eerst ook altijd moeite met het detecteren van m'n dvd speler... soms wilde hij niet eens opstarten :r . Nieuwe IDE kabel erin werkte ook niet , nadat ik terug naar de winkel was gegaan en een andere dvd speler kreeg deed hij het weer als een zonnetje :)
Daarom heb ik het ook zonder cd-rom / dvd-rw geprobeerd. maar het wil gewoon niet lukken.

Denk dat ik de pc maar naar de winkel ga terug sturen. volgens mij is het mobo de grote boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

cable select aan? gewoon instellen, scheelde bij mij 5 min tijdens opstarten.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm.. kan je de waardes die je voeding levert aflezen? Staat daar wat raars tussen soms?
En wat voor voeding heb je (vermogen en merk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45

nhanssen

QVL is non-tweakers

Kijk eens in je windows XP apparaat beheer, bij controllers, en kijk een bij overdracht snelheid. Staat vast iets niet goed. bijvoorbeeld ata33 (door windows bepaald) moet je zetten naar BIOS setting. Bij mij heeft hij dat ook eens een keertje gedaan. Toen was mijn schijf brak aan het worden. Heeft hij hem automatisch op ATA 33 gezet i.p.v 133.

Test dat eerst.

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
MadMurdock schreef op 01 november 2004 @ 12:22:
Hmm.. kan je de waardes die je voeding levert aflezen? Staat daar wat raars tussen soms?
En wat voor voeding heb je (vermogen en merk)?
Zal ik vanavond ook proberen.
Ik heb een Aopen 350 watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

nhanssen schreef op 01 november 2004 @ 12:29:
Kijk eens in je windows XP apparaat beheer, bij controllers, en kijk een bij overdracht snelheid. Staat vast iets niet goed. bijvoorbeeld ata33 (door windows bepaald) moet je zetten naar BIOS setting. Bij mij heeft hij dat ook eens een keertje gedaan. Toen was mijn schijf brak aan het worden. Heeft hij hem automatisch op ATA 33 gezet i.p.v 133.

Test dat eerst.
Je hebt het hier over Windows, maar volgens mij is het probleem al voor het opstarten ervan ontstaan:
Het scherm blijft heel lang hangen bij het checken van de drives die op de IDE kabels zitten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
PcDealer schreef op 01 november 2004 @ 13:02:
[...]

Je hebt het hier over Windows, maar volgens mij is het probleem al voor het opstarten ervan ontstaan:

[...]
Precies, ik had trouwens ook dat mijn pc de eerste keer niet lekker opstartte. dat was voordat windows erop stond en tijdens het formatteren is hij de eerste keer op 79% vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je de HD al gechecked op fouten? Maxtor heeft een proggie op hun site staan met een diagnostic tool voor hun HD's. Misschien dat je hd zoveel fouten heeft dat alles traag gaat :?

Edit:

Als je nog een gewone ata HD heb, probeer deze er dan eens in te hangen en je s-ata eruit te halen.

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 01-11-2004 13:07 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Notna schreef op 01 november 2004 @ 13:06:
Heb je de HD al gechecked op fouten? Maxtor heeft een proggie op hun site staan met een diagnostic tool voor hun HD's. Misschien dat je hd zoveel fouten heeft dat alles traag gaat :?

Edit:

Als je nog een gewone ata HD heb, probeer deze er dan eens in te hangen en je s-ata eruit te halen.
Maar wat ik me afvraag is is of het eerste scherm dat je ziet als je je pc aanzet (checken van je geheugen, processor en ide drives) of die van je HDD wordt gelezen. want daar gaat het al helemaal fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:14
Jumper setting ok? Dit had ik bij een kennis ook, maar nadat ik ze goed had gezet was het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

LoeiOrdinair schreef op 01 november 2004 @ 12:20:
[...]

Daarom heb ik het ook zonder cd-rom / dvd-rw geprobeerd. maar het wil gewoon niet lukken.

Denk dat ik de pc maar naar de winkel ga terug sturen. volgens mij is het mobo de grote boosdoener.
Oeps sorry niet goed gelezen |:( ...

Het probleem ligt volgens mij ook niet aan de software (qua windows dan) lijkt mij. Als hij al moeite heeft bij het POST scherm ligt er toch iets daaraan. Iets met je MB lijkt mij. Doet hij over alle ide drives laden even lang of blijft hij bij bijvb NEC langer hangen als de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
SneakyD3ad schreef op 01 november 2004 @ 13:15:
Jumper setting ok? Dit had ik bij een kennis ook, maar nadat ik ze goed had gezet was het probleem opgelost
Daar mag ik wel vanuitgaan. Heb mijn pc laten bouwen bij www.cool-prices.nl. Maar het kan geen kwaat om het te controleren dus zal dat vanavond ook zeker doen.

[ Voor 4% gewijzigd door LoeiOrdinair op 01-11-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

LoeiOrdinair schreef op 01 november 2004 @ 13:17:
[...]

Daar mag ik wel vanuitgaan. Heb mijn pc laten bouwen bij www.cool-prices.nl. Maar het kan geen kwaat om het te controleren dus zal dat vanavond ook zeker doen.
Ook amateurs kunnen pc´s verkopen hoor;) Maar ik zou even het mobo resetten, als dat niet werkt gewoon terug naar de winkel gaan. Aan je devices lijkt het niet te liggen. (al heb ik niet gelezen of je ook andere mem/cpu getest hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Zet die schijf anders eens op master (staat nu waarschijnlijk op cable select). Zelfde met CD-rom.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Waypoint schreef op 01 november 2004 @ 13:17:
[...]

Oeps sorry niet goed gelezen |:( ...

Het probleem ligt volgens mij ook niet aan de software (qua windows dan) lijkt mij. Als hij al moeite heeft bij het POST scherm ligt er toch iets daaraan. Iets met je MB lijkt mij. Doet hij over alle ide drives laden even lang of blijft hij bij bijvb NEC langer hangen als de andere?
Hij blijft in het post ;) scherm hangen bij checking IDE drives. na een tijdje krijg ik mijn DVD-rw te zien er de rest volgt meteen. ik heb het dus ook zonder alle ide drives gedaan. dan gaat hij dus op normale snelheid door het post scherm heen en hangt hij ook niet bij het kijken naar bootable cds (logisch). maar blijft hij hangen bij het windows opstartscherm (windows logo met blauwe balkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Schaapje_BlaaT schreef op 01 november 2004 @ 13:26:
Zet die schijf anders eens op master (staat nu waarschijnlijk op cable select). Zelfde met CD-rom.
Maar zonder IDE drives doet mijn pc ook zo vreemd. Dus daar zal het niet aan liggen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ander geheugen geprobeerd/andere bank?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
PcDealer schreef op 01 november 2004 @ 13:29:
Ander geheugen geprobeerd/andere bank?
Heb nog geen ander geheugen geprobeerd, wel een andere bank. Maar na 14 uur memtest86 met 0 errors mag ik er wel vanuitgaan dat het daar niet aan ligt.
Heb het trouwens ook met 2x 1 reepje geprobeerd. hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn dat je ergens in de BIOS per ongeluk de CPU cache hebt uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:38:
Kan het zijn dat je ergens in de BIOS per ongeluk de CPU cache hebt uitgeschakeld?
Nee, heb de nieuwst bios versie erop gezet en niks aan de instelling aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Maar als je hem hebt laten bouwen door een winkel waarom zit je dan zelf te prutsen? Lijkt mij makkelijkst dat je waar je hem hebt gekocht het laat uitzoeken wat het probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 10:45
Bij de PC van mijn ouders duurt het zoeken naar de IDE drives ook lang. Het lijkt een bios feature voor auto detect ofzo.

Hij doet het ALLEEN snel als de HD op 1 kabel zit, en de CDR op de andere IDE kabel. Zitten ze allebei op 1 dan duurt het +-1 a 2 minuten en als er niks aan hangt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer je harddisk-settings eens in te voeren in je BIOS ipv de settings te laten detecteren tijdens de POST.

edit:
Kan dit eigenlijk wel met S-ATA-schijven? :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mad Marty op 01-11-2004 16:02 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
12_0_13 schreef op 01 november 2004 @ 15:51:
Bij de PC van mijn ouders duurt het zoeken naar de IDE drives ook lang. Het lijkt een bios feature voor auto detect ofzo.

Hij doet het ALLEEN snel als de HD op 1 kabel zit, en de CDR op de andere IDE kabel. Zitten ze allebei op 1 dan duurt het +-1 a 2 minuten en als er niks aan hangt ook.
Ik heb een SATA HDD dus die zit niet op die IDE kabel
eppie schreef op 01 november 2004 @ 15:47:
Maar als je hem hebt laten bouwen door een winkel waarom zit je dan zelf te prutsen? Lijkt mij makkelijkst dat je waar je hem hebt gekocht het laat uitzoeken wat het probleem is :)
Ik ga mijn pc ook terug sturen als ik er met jullie tips niet uitkom. Maar ik zie dit meer als een uitdaging dan een probleem. Vind het leuk om dit op te lossen.
Mad Marty schreef op 01 november 2004 @ 15:57:
Probeer je harddisk-settings eens in te voeren in je BIOS ipv de settings te laten detecteren tijdens de POST.
Maar hij blijft juist hangen op alles wat aan een IDE kabel zit. en die settings staan ingevoerd in de bios.
Ik heb een s-ata HDD
edit:
Kan dit eigenlijk wel met S-ATA-schijven? :)
volgens mij niet

[ Voor 56% gewijzigd door LoeiOrdinair op 01-11-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dan heb ik niks gezegd... :X

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Mensen bedankt voor jullie hulp. Ik ben er helaas niet achter gekomen wat het probleem nou precies was. Ik denk dat mijn IDE controller niet helemaal lekker werkt.
Dus zal ik mijn pc zo snel mogelijk retour sturen zodat de mensen van de webwinkel het defect kunnen oplossen.
Jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Voor de mensen die dit probleem ooit nog eens tegen gaan komen of gewoon willen weten wat er aan de hand was.

De MAXTOR 200 GB SATA werkt gewoon niet met deze combinatie. Deze is nu vervangen door een WD 200 GB SATA. En dat werkt tot nu tot probleemloos.

Het is raar maar waar.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
LoeiOrdinair schreef op 09 november 2004 @ 21:41:
Voor de mensen die dit probleem ooit nog eens tegen gaan komen of gewoon willen weten wat er aan de hand was.

De MAXTOR 200 GB SATA werkt gewoon niet met deze combinatie. Deze is nu vervangen door een WD 200 GB SATA. En dat werkt tot nu tot probleemloos.

Het is raar maar waar.... 8)7
Tnx voor de oplossing nog! Ik zou ook a.s. vrijdag de MSI K8N Neo2 icm de Maxtor 200 GB gaan kopen (op de HCC :)), maar ik begon al te twijfelen omdat ik de laatste week in veel fora problemen las over deze combinatie. Nu dus definitief geen Maxtor (DM-10) voor mij!
Is de WD niet veel geluidruchtiger, of valt dat wel mee?

Anders maar iets meer geluid/minder performance in ruil voor een stabiel systeem :)

Zijn er overigens mensen die geen problemen hebben met de Maxtor DM-10 200 GB op dit moederbord, ook in Raid-0? Of zijn er al oplossingen voor? Ik ben ze helaas nog niet tegengekomen, maar ik had deze schijf (zeker vanwege de performance) graag willen hebben in Raid-0 opstelling...

[ Voor 16% gewijzigd door Chris10 op 09-11-2004 23:10 ]

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMatthew
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 09:48
Hoi,
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd, geheugen, bios instellingen etc. Heel onregelmatige freezes op dezelfde momenten als jij beschrijft.

Uiteindelijk coolprices gebeld. Zij bleken iemand te kennen (jij dus ;-) die dus dit ook had en daarbij hebben ze de Maxtor schijf vervangen door een andere (WD of zo). Dat scheen te werken.

Mijn setup is precies hetzelfde, alleen heb ik:
- een Raptor 36Gb als systeemschijf
- dezelfde MAXTOR 200Gb schijf
- een IDE 160Gb HD en een IDE DVD-writer

Ik heb dus direct mijn Maxtor 200GB losgekoppeld en het LIJKT nu verholpen, maar ik blijf testen.

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
MrMatthew schreef op 10 november 2004 @ 16:06:
Hoi,
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd, geheugen, bios instellingen etc. Heel onregelmatige freezes op dezelfde momenten als jij beschrijft.

Uiteindelijk coolprices gebeld. Zij bleken iemand te kennen (jij dus ;-) die dus dit ook had en daarbij hebben ze de Maxtor schijf vervangen door een andere (WD of zo). Dat scheen te werken.

Mijn setup is precies hetzelfde, alleen heb ik:
- een Raptor 36Gb als systeemschijf
- dezelfde MAXTOR 200Gb schijf
- een IDE 160Gb HD en een IDE DVD-writer

Ik heb dus direct mijn Maxtor 200GB losgekoppeld en het LIJKT nu verholpen, maar ik blijf testen.
Grappig, hopen dat het zo is opgelost he! ;)
Ik krijg mijn pc vandaag terug. Ze hebben hem daar een dag getest zonder problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door LoeiOrdinair op 11-11-2004 13:11 ]

• Caspern
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03 10:24
Ik zou als ik jou was ook eens kijken of je RAM wel goed is. Mijn ervaring is dat fouten die eigenlijk niet te verklaren zijn uiteindelijk nog wel eens met brak geheugen te maken kunnen hebben.

Heb je 1 x 1024 of 2 x 512?

als je 2 x 512 heb, even allebei een keertje eruitlaten of ff omwisselen van bank. dan check je zowel je bank als strip.

bij 1 x 1024 moet je even ander geheugen erin hangen, om te testen dan.

Bij mij heeft kapot geheugen enorm rare problemen opgelevert zoals het feit dat bij installeren van xp er elke keer problemen waren met bestanden vinden op de cd. Dit was elke keer een ander bestand en dus op verschillende percentages. ging het installeren bij jou wel goed?

nou ja suc6 iig

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Caspern schreef op 11 november 2004 @ 13:19:
Ik zou als ik jou was ook eens kijken of je RAM wel goed is. Mijn ervaring is dat fouten die eigenlijk niet te verklaren zijn uiteindelijk nog wel eens met brak geheugen te maken kunnen hebben.

als je 2 x 512 heb, even allebei een keertje eruitlaten of ff omwisselen van bank. dan check je zowel je bank als strip.

Bij mij heeft kapot geheugen enorm rare problemen opgelevert zoals het feit dat bij installeren van xp er elke keer problemen waren met bestanden vinden op de cd. Dit was elke keer een ander bestand en dus op verschillende percentages. ging het installeren bij jou wel goed?

nou ja suc6 iig
Nee, dit is wel degelijk een probleem bij de (nieuwe) Maxtor schijven! Je komt dit probleem ineens overal tegen, het MSI forum staat er ook vol van, dit is bv 1 topic:
Maxtor 16Mb Cache HDDs & Neo2 Problems

Wanneer de Maxtor schijf (of schijven) vervangen wordt door een ander merk dan zijn ineens de problemen voorbij! :?
Ik was er heilig van overtuigd om morgen 2 Maxtor DM-10 200GB schijven te kopen icm dit bord, maar nu durf ik dat dus niet meer. Dan maar WD ofzo, terwijl ik het liefst deze nieuwe Maxtor serie wil hebben.
Als er nou meer een oplossing voor was of een teken dat er een oplossing aan komt...

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

• LoeiOrdinair
  • Nu online

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Caspern schreef op 11 november 2004 @ 13:19:

nou ja suc6 iig
Bij mij werkte dat perfect. Mijn geheugen ook. (14uur memtest86 0 errors). Het was iets waar ik niet uit kwam, vandaar dat ik mijn pc had terug gestuurd. En toen bleek het dus mijn HDD te zijn die de rest van mijn hardware niet accepteerde.
Pagina: 1