fedora 2: install aborted

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Ik heb zonet de fedora core 2 gedownload, nu als k deze wil installeren gaat het mis, eerst werd mijn gforce 2 mx niet herkend en kreeg ik geen beeld, met een radeon 9200se gaat het dan weer wel goed, nu is het probleem dat ik zowel bij de fedora core 2 als 1 een error krijg zodra hij begint met het installatie, dus na het ingeven van de info, formateren van de hdd, hij leest het packet, begint eraan maar voor hij 1% heeft valt de install uit, error: install aborted abnormally, en dan killt hij de resterende tasks, ... ... .... , you can now reboot your system :-s
Versie: i386 gedownload, niet de SPRMS i386, voor een:
AMD 2400+
ati 9200se
40Gb maxtor
256Mb DDR 400Mhz RAM
52X LG cd brander/speler

Wat zou deze fout nu kunnen veroorzaken?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 19:49
Zoals je zelf vast ook wel kunt zien kost het nog steeds erg veel moeite om dit bericht te lezen. Probeer het eens in logische zinnen te verdelen enzo, en hier en daar een nieuwe alinea te beginnen. Je bent hier niet op MSN aan het chatten namelijk.

Maar goed, wat betreft het probleem: heb je de MD5sums gecheckt voor je de ISO op CD hebt gebrand? Via het topic: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 kun je zien hoe dat moet (in de startpost wordt het genoemd).

Als de installatie met zo'n foutmelding afbreekt is er meestal iets mis met de installatie-CD's.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 18:14

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat heel misschien ook kan helpen is starten vanaf de bootflop. Ik heb ook eens geprobeerd een RedHat te installeren vanaf CD wat fout ging (soortgelijke error). Daarna vanaf bootflop geboot met dezelfde CD en de installatie ging vlekkeloos.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Probeer het eens in tekstmodus te installeren ipv met de GUI (X).

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb ook weleens zoiets gehad bij een andere distro. Mijn probleem zat hem in het gebruik van CD-RW. Een uitgebreide format van de schijf deed het hem :)

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Ga dadelijk de schijf eens formateren, redhat 9 fedora 1&2 text of grafische mode, geven allemaal dezelfde fout, alleen geeft redhat er een aantal meer :-p

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 19:49
fromalk schreef op 01 november 2004 @ 14:15:
Ga dadelijk de schijf eens formateren, redhat 9 fedora 1&2 text of grafische mode, geven allemaal dezelfde fout, alleen geeft redhat er een aantal meer :-p
De schijf formatteren gaat niets helpen. Ik stelde de vraag of je de MD5sums gecheckt hebt (zo nee dan moet je dat natuurlijk doen), maar daar ga je niet op in. Als je een of andere download accellerator gebruikt gaan bestanden vaak stuk.

Een andere mogelijke oorzaak is de hardware. Probeer memtest eens te draaien; verder moet je systeem niet overgeklokt zijn, want dit geeft vaak problemen.

Anyway, je mag zelf ook wel wat meer proberen voor je hier een vraag komt stellen, als je geen verdere informatie geeft kunnen wij er verder ook weinig zinvols over zeggen.

Aangezien dit een lang verhaal kan worden als je gewoon random wat gaat proberen (bv. de harddisk formatteren) in plaats van naar tips te luisteren en te proberen, gaat ook dit topic dicht.

Ik verzoek je daarbij nogmaals de NOS policy - updated 22/09/2004 eens goed door te lezen voordat je nog een topic opent, want weliswaar bevat de topicstart nu geen twintig typfouten (je kunt het dus wel - dat je het eerst niet deed moet dus haast wel luiheid zijn), maar het is nog steeds een grote letterbrij.

Kortom, als jij te lui bent om je probleem op een fatsoenlijke manier te beschrijven, zijn wij zowel te lui als niet in staat om je te helpen.

En als dit de eerste keer was dat je daar op gewezen werd zouden we het allicht door de vingers zien, maar als ik naar je posthistory kijk is dit de zoveelste keer dat dit gezegd wordt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.