Toon posts:

antieke voeding kapot - nog te koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
daag mensen,

ik heb een antieke pc die ik iemand cadeau wou doen voor te textverwerken, nu lag de pc helemaal uit elkaar en heb ik hem weer in elkaar gezet maar een probleem met de voeding, vanuit de voeding loopt naar de aan en uitknop een rechtstreekse kabel met 4 draaden er in! aan het uiteinde zitten 4 dingen die je op 4 schuifjes kunt zetten. Ik had ze verkeerd in elkaar gezet dus de voeding kort gesloten }:O Nu is mijn vraag, waar krijg ik nog zo een antieke voeding of is er nog een andere weg om mijn probleem uit de wereld te helpen.

alsvast bedankt,

Paul

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat is een "antieke" voeding? Bedoel je een gewone AT voeding? Die kan je best nog wel bij de meeste computerzaken op de kop tikken, en anders wel op marktplaats ofzo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
de voeding is uit 97. de voeding wat je tegenwoordig koopt zit niet direct op de aan en uit knop. deze wel!! dus hij is niet via het moederbord aan en uit te zetten.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 12:00:
de voeding is uit 97. de voeding wat je tegenwoordig koopt zit niet direct op de aan en uit knop. deze wel!! dus hij is niet via het moederbord aan en uit te zetten.
Dat is dus een gewone AT voeding zo te horen. Die zijn nog wel te vinden her en der, kijk even in de Pricewatch :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Dat is hoogstwaarschijnlijk een AT voeding.. en hoe dan ook hebben at voedingen van die schakelaars. Het is onwaarschijnlijk dat je alles hebt opgeblazen, dus ik zo nog maar eens proberen na te gaan hoe de draadjes zouden moeten zitten. Eventuele zekeringen controleren. Anders zijn AT voedingen nog wel ruimschoots verkrijgbaar op 2ehands zaken als marktplaats of bijv voor een euro op de HCC as weekend :)

Verwijderd

In een AT voeding zit meestal gewoon een zekering. Check die even - vervangen door eenzelfde type, verkrijgbaar bij je lokale electronicashop.

Wat betreft de 230V schakelaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcguide.com/ref/power/sup/z_k_psswitch.jpg

Verwijderd

Hoi,

Heb je misschien hier iets aan http://www.thetechboard.com/tutorials/atx.php

Zo heb ik zelf ook eens iets in elkaar geknutseld.

Suc6

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 06:42 ]

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb nog wel een AT-voeding liggen hoor, mocht je interesse hebben, laat maar even weten.

Verwijderd

Topicstarter
ZeilDude schreef op 02 november 2004 @ 07:02:
Ik heb nog wel een AT-voeding liggen hoor, mocht je interesse hebben, laat maar even weten.
is goed kunnen we een deal maken!! vind je mailadres niet!!! Mail me maar op puil@msn.com voor wat je voor de voeding moet hebben en hoe we hem gaan verzenden!!

Groetjes Paul
Pagina: 1