[Photoshop7] Achtergrond transparant maken ?

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 21:09
Ik heb de taak gekregen om van een plaatje met een witte achtergrond, met text en diverse afbeeldingen de achtergrond transparant te maken. Dit omdat dit op een andere afbeelding geplakt moet worden. Nu heb ik al diverse dingen geprobeerd, zoals de background eraser. Dit werkt goed alleen de achtergrond wordt dus wit, maar die was al wit. In principe moet alles wat op dit moment wit is transparant worden. Kan iemand mij hiermee op weg helpen, hoef geen kant en klare oplossing want wil zelf ook wel iets uitzoeken. Heb ook al geprobeerd met andere lagen maar kom er niet echt aan uit.

Ik gebruik trouwens Adobe Photoshop 7 en de afbeelding is een psd.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43
Extracten of masken.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Met de Magic Wand het wit selecteren en dan op del rammen :?

Verwijderd

ik heb het nooit uitgezocht maar heb wel eens dat 'del' de achtergrondkleur geeft maar dan is het (enige) layer een (locked) background layer. Als ik dat layer duplicate en de achtergrond weggooi gedraagt ie zich 'normaal'.

Misschien onzin maar ik weet wel dat ik dat af en toe doe en dat het dingen oplost. :)

Eventueel een ander layertje erachter met de gewenste nieuwe achtergrondkleur of een afwijkende kleur zodat je goed kunt zien wat je al weggemasked hebt.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:32

Exigence

dnkroz

Inderdaad de layer duplicaten, en dan de originele deleten. Vervolgens bij je geduplicate layer met de magic wand selecteren en verwijderen :) Als je bij een locked background layer dingen met selecteren en verwijderen verwijdert krijgt het verwijderde gedeelte de kleur van de geselecteerde achtergrondkleur.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/voorbeeld.png

Verwijderd

Je kan ook een nieuwe layer toevoegen en vervolgens die layer de opacity veranderen ;)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 17:45

Pelle

🚴‍♂️

Select | Color Range
Daarmee kun je in 1 keer alles dat wit is selecteren. Zorg dat je niet met een background-layer te maken hebt (door bijv. even te dubbelklikken op de layernaam en die dan te veranderen) en ros dan op delete. Klaar :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 17:45

Pelle

🚴‍♂️

Omslachting trouwens, zoals iedereen hier van de background afkomt.. dubbelklikken en op enter drukken volstaat prima :)

Verwijderd

Pelle schreef op 01 november 2004 @ 16:40:
Omslachting trouwens, zoals iedereen hier van de background afkomt.. dubbelklikken en op enter drukken volstaat prima :)
hmm, da's idd best een snelle manier om bij een 'normaal' layer uit te komen.

interesting... :)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 17:36

vinnie1908

Appel != peer

Pelle schreef op 01 november 2004 @ 16:39:
Select | Color Range
Daarmee kun je in 1 keer alles dat wit is selecteren. Zorg dat je niet met een background-layer te maken hebt (door bijv. even te dubbelklikken op de layernaam en die dan te veranderen) en ros dan op delete. Klaar :)
* vinnie1908 heeft een nieuwe truc geleerd :)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Pagina: 1