[MS SQL Server] exe aanroepen via sp

Pagina: 1
Acties:

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 16:28
Ik ben op zoek naar een methode om vanuit een stored procedure een externe executable aan te roepen. In MS SQL wil ik een job toevoegen (of iets anders) die een executable aanroept als aan een bepaalde voorwaarde wordt voldaan. Als aan deze voorwaarde wordt voldaan moet een programmaatje aangeroepen worden die een mail verstuurd. Ik heb zitten zoeken in SQL help maar kan het niet vinden en weet ook niet of het kan. Ook weet ik niet of dit een goeie/nette methode is. Wellicht hebben jullie suggesties.

stp - PSN ID: stp_4

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kijk eens naar de 'extendend stored procedures'

xp_cmdshell is wat je nodig hebt

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:49

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

xp_cmdshell ?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
P_de_B schreef op 01 november 2004 @ 11:42:
Kijk eens naar de 'extendend stored procedures'

xp_cmdshell is wat je nodig hebt
En je kunt vanuit SQL zelf ook mailen (xp_sendmail), scheelt weer een externe executable :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 01-11-2004 11:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
RobIII schreef op 01 november 2004 @ 11:43:
[...]

En je kunt vanuit SQL zelf ook mailen, scheelt weer een externe executable :Y)
Moet je wel een email client hebben geinstalleerd hebben op de server, of een ander tooltje dat een MAPI profiel maakt. :X

Hier zit ik nog steeds tegen aan te rotzooien.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 16:28
P_de_B schreef op 01 november 2004 @ 11:45:
[...]

Moet je wel een email client hebben geinstalleerd hebben op de server, of een ander tooltje dat een MAPI profiel maakt. :X

Hier zit ik nog steeds tegen aan te rotzooien.
klopt dat SQL Mail heb ik al eens wat mee gedaan. Alleen is het nadeel dat ik hiermee geen HTML kan versturen en dat ik dynamisch gebruik wil maken van verschillende templates. (Via outlook kun je een emailprofiel maken en deze gebruiken als mailprofiel in SQL Server)

[ Voor 10% gewijzigd door stp_4 op 01-11-2004 11:48 ]

stp - PSN ID: stp_4

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
stp_4 schreef op 01 november 2004 @ 11:46:
[...]

klopt dat SQL Mail heb ik al eens wat mee gedaan. Alleen is het nadeel dat ik hiermee geen HTML kan versturen en dat ik dynamisch gebruik wil maken van verschillende templates.
Dan kan je dus nog altijd tegen een losse .exe aan schoppen inderdaad... xp_cmdShell dus ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1