Search the web als homepage, hoe voorkom ik dit ?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:11
Beste tweakers,

Ik heb al meerdere malen last gehad van search the web, deze pagina
stelt zich automatisch in als homepage en een balk met verschillende links verschijnt bovenin mijn browser. Tevens voegt search the web een aantal links toe aan mijn bureablad en mijn favorieten. Het lukt mij wel om alles weg te halen maar telkens komt het weer terug.

Ik heb windows XP met service pack 2, Norton Internet Security 2003 inclusief alle updates, een Athlon64 3200, Radeon 9800XT, Audigy 2 ZS, 1000MB Ram.

Ik heb gezocht op tweakers en met google en vind wel oplossingen om het weg te halen maar niet om het te voorkomen. Mijn vraag is dus.

Hoe kan ik dit probleem voorkomen ?

Alvast bedankt

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 19:17

bonzz.netninja

Niente baffi

firefox gebruiken als browser... Veel van dit soort ellende is helaas te danken aan IE

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
Niet perse IE maar activeX

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] en/of idd een andere browser.

• michielvz
Dit is mij dus al gelukt, het vinden en opruimen van de spyware, nu het voorkomen nog. Ik zit elke week weer met hetzelfde, ben het nu wel een beetje zat.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 19:17

bonzz.netninja

Niente baffi

en dus IE ;)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 15:26

E-Rick

I love it :7

Heb je toevallig msnPLUS geinstalleerd? Zo ja, dr af gooien!
als je het er per se op wilt hebben, opnieuw installeren en dan alle "sponsor"-dingen uitvinken bij het installeren.

Choose life

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
oke oke, maar idd. Met firefox als browser heb je nergens meer last van.

• michielvz
E-Rick schreef op 01 november 2004 @ 11:27:
Heb je toevallig msnPLUS geinstalleerd? Zo ja, dr af gooien!
als je het er per se op wilt hebben, opnieuw installeren en dan alle "sponsor"-dingen uitvinken bij het installeren.
Yep, heb het er nu afgegooid, ook heb ik nu het programma Spysweeper erop gezet en zo ingesteld dat hij automatisch spyware (die ik heb aangevinkt) mag weghalen en de homepage mag instellen wanneer deze door een 3e veranderd is.
Ben benieuwd of het helpt.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:39
Anders Spybot S&D intstalleren (en SDHelper en Teatimer activeren) of anders Spywareguard.

[ Voor 16% gewijzigd door Sassie op 01-11-2004 12:32 ]

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
michielvz schreef op 01 november 2004 @ 11:24:
[...]

Ik zit elke week weer met hetzelfde, ben het nu wel een beetje zat.
Elke week... dan heeft 't ook wel wat met je surfgedrag te maken.
Tegen bekende slechte ActiveX-en helpt mogelijk SpywareBlaster.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 20:31
Ik heb net ff expres de spyware bij msn plus erbij bij geïnstalleerd... maar verwijderen van die spyware is een eitje:

1. Download http://lop.com/new_uninstall.exe, dit is de officieële uninstaller van de spyware (op de site te vinden die je krijgt als die spyware is geïnstalleerd onder help).
2. Sluit Internet Explorer en sluit dan via de Task Manager het proces van Msn plus (MsgPlus.exe).
3. Open new_uninstall.exe en doe wat er gezegd wordt, toen was alles bij mij weer weg.

Good luck!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 13:11
BonzO schreef op 01 november 2004 @ 19:05:
Ik heb net ff expres de spyware bij msn plus erbij bij geïnstalleerd... maar verwijderen van die spyware is een eitje:

1. Download http://lop.com/new_uninstall.exe, dit is de officieële uninstaller van de spyware (op de site te vinden die je krijgt als die spyware is geïnstalleerd onder help).
2. Sluit Internet Explorer en sluit dan via de Task Manager het proces van Msn plus (MsgPlus.exe).
3. Open new_uninstall.exe en doe wat er gezegd wordt, toen was alles bij mij weer weg.

Good luck!
Dit tooltje wordt ook opgestart tijdens de de-installatie van MSNPlus. :) Dus in het geval van MSNPlus is een de-install en herinstall (en dan zonder sponsor-zooi) de oplossing.
Pagina: 1