Ik weet niet zeker of dit hier hoort omdat het probleem waarschijnlijk niet met het script te maken heeft.. Ik hoop dat dit bericht niet gelocked word...
Ik heb een eigen webserver geinstalleerd en werk met IIS... (A.U.B. geen commentaar als "NIET MET IIS Werken")
Nou heb ik hier een SMTP server ingesteld om met een Formulier gegevens te versturen
Het probleem is dat onze mail-server deze mail niet krijgt. Het komt gewoon niet aan.. Terwijl bijvoorbeeld mijn chello adres wel werkt. En de mailserver die ik thuis gebruik werkt ook niet...
Ons netwerk:
ISA Server (192.168.3.100)
IIS 6 (IP 192.168.3.210)
Domein-server (IP 192.168.3.50)
De webserver mailt dus door een ISA Proxy heen! Op de domein-server is een gelijknamig domein gemaakt waar de webserver en Proxy-server op aangemeld zijn.
De mail-server staat buiten ons netwerk!! Iemand enig idee waarom de mail niet aankomt ? Ik krijg geen blokkeringmeldingen…
Ik heb een eigen webserver geinstalleerd en werk met IIS... (A.U.B. geen commentaar als "NIET MET IIS Werken")
Nou heb ik hier een SMTP server ingesteld om met een Formulier gegevens te versturen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <%
Set Mailer = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
Onderwerp = "Reactie via de website"
VerstuurNaar = "email@adres.nl"
email = request("email")
if email = "" then
email = "afkomstig@van.nl"
end if
Mailer.From = email
Mailer.To = VerstuurNaar
Mailer.Subject = Onderwerp
for each whatever in request.form
Bericht = Bericht & whatever & " = " & vbcrlf
Bericht = Bericht & request.form(whatever) & vbcrlf & vbcrlf
next
Mailer.Body = Bericht
Mailer.Send
Set Mailer = nothing
' response.redirect "bedankt.htm"
response.write "Bedankt voor het invullen van het formulier."
response.write "<a href='reunie.htm'>Ga terug.</a>"
%> |
Het probleem is dat onze mail-server deze mail niet krijgt. Het komt gewoon niet aan.. Terwijl bijvoorbeeld mijn chello adres wel werkt. En de mailserver die ik thuis gebruik werkt ook niet...
Ons netwerk:
ISA Server (192.168.3.100)
IIS 6 (IP 192.168.3.210)
Domein-server (IP 192.168.3.50)
De webserver mailt dus door een ISA Proxy heen! Op de domein-server is een gelijknamig domein gemaakt waar de webserver en Proxy-server op aangemeld zijn.
De mail-server staat buiten ons netwerk!! Iemand enig idee waarom de mail niet aankomt ? Ik krijg geen blokkeringmeldingen…