Toon posts:

[speedtouch 510(i)] LowID(e-mule) -> forwarden probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: wanneer ik e-mule (0.44b) gebruik krijg ik een LowID, waardoor ik een heel aantal downloads misloop.

Ik heb mij in dit probleem ingelezen d.m.v. een aantal topics op dit forum erbij te pakken. Ik ben er achtergekomen dat dit probleem op te lossen is door het juist forwarden van de ports die e-mule gebruikt (4662, 4672).

Ik gebruik een speedtouch 510(i) met de laatste firmware (4.2.7). Wanneer ik een napt-entry wil toevoegen die een udp-protocol heeft, krijg ik een foutmelding. In de rode letters wordt mij vervolgens gemeld dat het niet mogelijk is om die entry toe te voegen.

Ook heeft mijn modem de neiging om deze napt-entries uit zichzelf te verwijderen/toe te voegen.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. *wat* is die foutmelding dan :?
Je zou ook eens kunnen proberen om de NAT settings via Telnet te doen, al zou dat met de laatste firmware niet meer hoeven.

In principe heeft dat hele eMule verhaal er niets mee te maken, dat is het gevolg.
De oorzaal is dat je geen portforward kunt opzetten.
Dus nogmaals *wat* voor meldingen krijg je precies ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• leuk_he
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 10:31:
Ook heeft mijn modem de neiging om deze napt-entries uit zichzelf te verwijderen/toe te voegen.
Uit zich zelf doet hij echt niet. Echter als je een regel wijzigt springt dat terug naar tcp. (UI foutje in modem, niet echt erg)

Druk je op save all?
Probeer ipv 4662 ook eens "14662" in je modem & emule. Dan zit de oude regel niet in de weg. En vergeet niet dat je in emule de optie "test ports" kunt gebruiken om te kijken of je het goed hebt toegevoegd.
Gebruik je emule 0.44b morph 5.10? Die voegt ze inderdaad zelf toe via Upnp. Zet dat maar (tijdelijk) uit voor de zekerheid in de modem.
-Half toegevoegde regels kunnen in de weg zitten:
oplossen: (alle geforwarde poorten helemaal clearen)
code:
1
2
3
telnet  10.0.0.138
(e.v.t inloggen op modem)
nat clear

/Edit: IsItalker denkt hieronder dat het nat flush is. kan ook, doe dit namelijk uit mijn hoofd.

En regels opnieuw toevoegen.

(of reboot modem en dan 2 uur wachten)

En je hebt toch geen lokale personal firewall op je pc die ook in de weg zet (*kuch* xp sp2 *kuch* )

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 01-11-2004 12:23 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de foutmelding die ik krijg wanneer ik een udp-entry wil toevoegen:

ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!

Ik heb de optie "test ports" in e-mule gebruikt, maar op de website faalde beide tests.

Ik gebruik Windows 2000prof, dus een firewall is niet aanwezig. Wel geeft Kademlia mij de status: firewalled (is te zien in het server-window).

Ik gebruik geen mod, gewoon standaard e-mule(0.44b).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 11:18 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 11:15:

.
http://www.portforward.com/alcatel/st510-portforwarding.htm

extern adress op 0.0.0.0 gelaten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 19:49

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Om het je wat makkelijker te maken, download ADSL NAT Manager. Hiermee kun je heel eenvoudig poorten openzetten, het is me ook al eens overkomen dat ik bij iemand niet via de webinterface bepaalde poorten open kon zetten maar met het programmaatje lukte dat wel.
(Als het niet helemaal duidelijk is hoe het werkt, hier de handleiding (tis een PDFje..).)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Koffie
  • Laatst online: 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 11:15:

Ik heb de optie "test ports" in e-mule gebruikt, maar op de website faalde beide tests.

Ik gebruik Windows 2000prof, dus een firewall is niet aanwezig. Wel geeft Kademlia mij de status: firewalled (is te zien in het server-window).

Ik gebruik geen mod, gewoon standaard e-mule(0.44b).
Nogmaals, vergeet heel dat eMule, het gevolg van je probleem is dat eMule niet goed werkt; dat heeft echter niets met je modem ansich te maken.

Je probleem is dat je NAT entrys niet onthouden worden.
Om te beginnen zou ik de NAT entrys via Telnet aanmaken, dan zal hij ze iig onthouden en kun je verder werken en ondertussen je probleem op lossen.

Ik heb niet op de diverse pagina's gekeken, maar weet je zeker dat je de allerlaatste firmware versie hebt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 22:26

lSltAlKeR

Time destroys everything!

edit:

Er is gewoon al een regel idd zoals al eerder vermeld in die speedtouch die ermee bots. DIe door UPNP aangemaakt is en niet netjes verwijderd. Doe het volgende! Ga naar start > uitvoeren tik in command

Tik in telnet 10.0.0.138
Username password invullen
Tik in NAT
Tik in FLUSH
accepteer
Tik in EXIT

Ga opnieuw naar de webinterface en voeg het opnieuw toe! Problem fixed!'

Overbodig post sorry niet goed topic gelezen stond er dus al in maar dit is de oplossing!

[ Voor 14% gewijzigd door lSltAlKeR op 01-11-2004 12:10 ]

Speedtouch freak

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Jij hebt het beste punt in dit draadje ;) Hij heeft zn port forwarding verkeerd ingevuld, dan krijg je nl die error. Het zou voor ons dus wel handig zijn als de topic starter verteld welke gegevens ie wil invoeren(met bv screenshotje).

Verwijderd

Topicstarter
Het is zijn gelukt om beide nat-entries toe te voegen. Bij outside adress had ik inderdaad mijn eigen ip-adres ingevuld in plaats van 0.0.0.0 te laten staan.

http://home.wanadoo.nl/joeriwijker/nat.jpg

De status van de nat-entries staan op NONE, hoort dat?

Daarna heb ik meteen op de knop "test port" geklikt om te kijken of mijn porten nu wel in orde waren. De tcp-test was in orde maar mijn udp-test helaas niet:

http://home.wanadoo.nl/joeriwijker/port_test.jpg

Hebben jullie enig idee wat er fout gaat?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zo zie je maar weer dat het loont de foutmelding over te typen ipv "hij geeft een fout".

Dat extern ip adres invullen heeft alleen zin als je meerdere ip adressen hebt (de speedtouch kan blijkbaar zelfs voor 1 ip adres NAT regelen, en een ander adres spoofen, maar dat kun je niet goed met de webinterface regelen)
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 14:02:
Daarna heb ik meteen op de knop "test port" geklikt om te kijken of mijn porten nu wel in orde waren. De tcp-test was in orde maar mijn udp-test helaas niet:
Nee. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Na een poosje lukte het wel. Probeer ook eens met telnet je nat tabel een keer schoon te maken (nat clear / nat flush ofzo). Ook zonder UDP werkt emule heel aardig gelukkig. Of dat tooltje van flip fluitketel van kpnadsl.nl .

In het voorbeeld van "portforward.com(link ergens hierboven) staat de state ook op None. Dat lijkt dus wel te kloppen.

[ Voor 19% gewijzigd door leuk_he op 01-11-2004 15:19 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 14:02:
Het is zijn gelukt om beide nat-entries toe te voegen. Bij outside adress had ik inderdaad mijn eigen ip-adres ingevuld in plaats van 0.0.0.0 te laten staan.

http://home.wanadoo.nl/joeriwijker/nat.jpg

De status van de nat-entries staan op NONE, hoort dat?

http://home.wanadoo.nl/joeriwijker/port_test.jpg

Hebben jullie enig idee wat er fout gaat?
Werkt kademlia niet op poort UDP 4673? Volgens mij is UDP 4672 alleen voor het uitwisselen van bronnen tussen clients onderling/

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
leuk_he schreef op 01 november 2004 @ 14:40:
Dat extern ip adres invullen heeft alleen zin als je meerdere ip adressen hebt (de speedtouch kan blijkbaar zelfs voor 1 ip adres NAT regelen, en een ander adres spoofen, maar dat kun je niet goed met de webinterface regelen)
Nee, mensen interpreteren dat veld extern adres vaak verkeerd. Daar wordt gewoon puur de bron van het pakketje mee bedoeld. Dus als je een service host die enkel voor 1 bepaald ip bereikbaar moet zijn, dan vul je daar iets anders in.

{signature}

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SSH schreef op 01 november 2004 @ 14:56:
[...]
Werkt kademlia niet op poort UDP 4673? Volgens mij is UDP 4672 alleen voor het uitwisselen van bronnen tussen clients onderling/
0.44b gebruikt dezelfde poort voor kad verkeer als ander udp verkeer. Kun je wel instellen (ik weet niet of het werkelijk ook werkt) in preferences.ini Maar evengoed zo 4672 open moeten staan.

(in bepaalde mods, en oudere versies had kad een andere poort)

Welke poort kad gebruikt toont hij ook in het "servers" scherm aan de zijkant.

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van jullie tips heb ik eerst geprobeerd via telnet mijn nat-lijst leeg te halen, maar mijn paswoord werd niet herkend.

Vervolgens heb ik nat_manager gedownload en met dat programma eerst mijn nat-lijst leeggehaald en daarna opnieuw de nat-entries toegevoegd.

Helaas heeft dat niets geholpen.

Is het mogelijk dat bijvoorbeeld mijn Internet provider (wanadoo) de poorten die e-mule gebruikt op de één of andere manier blokt?

Zijn er soms nog andere functies van mijn modem, die mijn probleem kunnen veroorzaken?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

leuk_he schreef op 01 november 2004 @ 10:56:
[...]

Probeer ipv 4662 ook eens "14662" in je modem & emule. Dan zit de oude regel niet in de weg.
Gebruik dan eens een ander udp poort 14672. Kun je instellen in emule. EERST speedtouch instellen, dan emule.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom heb ik jouw (leuk_he) advies niet meteen opgevolgd?

Het probleem is opgelost, ik heb momenteel een HighID en mijn status bij Kad is "open".

Iedereen bedankt in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 16:01 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 16:00:
Waarom heb ik jouw (leuk_he) advies niet meteen opgevolgd?
Omdat je dan nog steeds een ip nummer had ingevuld in het external adres. 8)

Maar dat vroeg ik me ook af. :?

Pagina: 1