Toon posts:

[XP/2k] Wintertijd - bestand oude tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu de klok een uur terug is gegaan, heb ik een raar verschijnsel. Misschien is het wel normaal maar dat lijkt me niet. Als ik met mijn Windows XP machine op onze Windows 2000 Server in een directory kijk met allemaal excel bestanden, dan staat de tijd dat het bestand gemaakt is een uur terug.
Zo heb ik afgelopen vrijdag om 17:32 een bestand aangemaakt. Als ik nu naar de gegevens van dat bestand kijk, dan staat er dat hij gemaakt is om 16:32.

??

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 23:24

Just_I

What did you just say?

Is dit een groot probleem of wil je ons nu gewoon even daarop attent maken? Het lijkt mij namelijk niet echt iets om je zorgen over te maken.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op 01 november 2004 @ 10:07:
Is dit een groot probleem of wil je ons nu gewoon even daarop attent maken? Het lijkt mij namelijk niet echt iets om je zorgen over te maken.
Dat is een groot probleem. Dat zijn namelijk onze facturen.
Heb jij ook met dit verschijnsel te maken?

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:08
Als ik met mijn Windows XP machine op onze Windows 2000 Server in een directory kijk met allemaal excel bestanden, dan staat de tijd dat het bestand gemaakt is een uur terug.
En als je op de Win2k server zelf kijkt? Als de tijden dan wel kloppen dan zal het wel om een serversetting gaan. ... just a thought..

oisd.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft alles met het OS te maken; ik zet even je OS in de titel

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
DapinododiadeaL schreef op 01 november 2004 @ 10:20:
[...]
En als je op de Win2k server zelf kijkt? Als de tijden dan wel kloppen dan zal het wel om een serversetting gaan. ... just a thought..
De server heeft hetzelfde "probleem". Daar zijn de tijden ook -1 uur.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat de tijd zone van je Windows 2000 server wel volledig juist? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 01 november 2004 @ 20:55:
Staat de tijd zone van je Windows 2000 server wel volledig juist? :)
Tijdzone is goed ingesteld...helaas...

Verwijderd

Gelukkig, ik sta er niet alleen voor! Ik gaf eerst de Novell server de schuld, maar het probleem zit in Windows (XP ?).
edit:
In Windows 98 gebeurt dit niet (getest in VMWare)

edit:
Oh, het komt door NTFS!!! = XP + NT + W2k (zie link onderaan)

Het volgende kan iedereen met Win XP uitproberen:
- open verkenner en observeer de datum/tijd van bestanden en directories;
- maak (puur voor controle) een leeg tekst bestand aan en geef dat bestand als naam de tijd van dat bestand, bv. "03-11-2004 09-20-14.txt" (check met ALT+ENTER de seconden);
- ga naar de Windows datum/tijd instelling en ga eens 1 maand terug (bv. van november naar oktober) en Apply (ik gebruik Timezone "GMT+1 Amsterdam" en heb vinkje "Summertime adjust" aan staan);
- refresh de verkenner (F5) en neem waar:
alle bestands en directory tijden worden 1 uur verzet!!! :'(

Ik had het bestand ook naar een Novell 5 share gekopieerd en aldaar wordt geen tijd aangepast!!! :?

Heel vervelend voor mijn Directory Sync programma die mijn HD bestanden naar de Novell server synchroniseerd op basis van time/size veranderingen.

edit:
Ohh... dit is een bekend 'probleem':http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;129574 |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 10:40 . Reden: testje in W98 gedaan ]

• klie2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 22:02
Heeft iemand hiervoor een oplossing.
Zodat de tijd van bestanden niet aangepast worden?
Pagina: 1