Toon posts:

Firewall met laag RAM verbruik

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb onder het stof op zolder nog een oude pentium II laptop gevonden en na wat proberen heb ik er Win2k opgekregen met Antivir als antivirus. Nu zoek ik ook nog een goede firewall die zo weinig mogelijk RAM verbruikt. Heb al de klassieke firewalls geprobeerd die bekend staan om hun compactheid (Kerio en Tiny) maar vreemdgenoeg nemen zij rond de 14 Mb RAM in. En bij Kerio zie ik zelfs 2 keer kpf4gui.exe staan in de processenlijst. Kent er nog iemand een goede, compacte firewall. Liefst zo eenvoudig mogelijk te configureren.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wellicht kun je atguard nog ergens vinden. (werkt niet meer onder xp, en niet meer onderstuend onder w-2000, maar is uitstekend)

Maar windows zelf heeft ook "tcp-ip filtering" ingebouwd. (netwerk verbinding ->tcpip-> proporties -> advanced -> tcp_ip filtering"

kun je niet veel aan instellen maar zeker weten dat het niet veel geheugen kost.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Kerio 2.1.5 staat bekend om zijn compactheid, v4 volgens mij niet meer.
Heb je al eens gezocht met google, volgens mij meer dan genoeg over dit onderwerp te vinden namelijk. :)

Atguard lijkt me trouwens niet meer helemaal van deze tijd, van je securityproducts wil je normaal gesproken altijd de laatste versie, omdat daar belangrijke bugfixes inzitten. :)

Maar aangezien we hier meer al een centraal topic over hebben lopen - Welke firewall is het beste (onder Windows XP)? - sluit ik dit topic. :)

Ik stel voor dat je daar eens een kijkje in gaat nemen.

Dicht. :)

Dit topic is gesloten.