[Apple-wannabee] iMac G3 kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb Imac's altijd al leuk gevonden om te zien en ook het alles-in-1 concept is best leuk. Weet er helaas maar heel weinig van.

Nu zijn de G3's best betaalbaar te worden, de 233 versie zie ik vaker te koop staan voor 100 euro maar ik heb het idee dat je hier niet zo heel veel mee kan.

Ik denk er over om een Imac aan te schaffen voor internetten, downloads en om OSX (Panther) te verkennen. Nu zie ik de G3-400 DV en deze lijkt mij wel wat. Maar wat kan ik hier allemaal mee? Wat heb ik aan de firewire-poort? Is daar mijn digitale camera aan te hangen en kan ik daar mijn homevideo's mee knippen/plakken (geen ingewikkelde toestanden dus) en op dvd zetten?

Even voor de duidelijkheid; ik hou er dus gewoon een pc naast. De Imac is voor de leuk!

Maar wat zou zo'n G3-400 mogen kosten? Ik zie ze op Tweedehandsmac staan van € 260-300, terwijl mij een G3-350 (dus zonder DV/firewire) werd aangeboden voor € 109.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

chem

Reist de wereld rond

Ten eerste heet het een iMac, geen Imac.

Ten tweede; heb je al gezocht? Al gekeken naar de specs zoals Apple die geeft, reviews van het apparaat, reviews van opvolger om het in perspectief te zien?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Voor de doeleinden die jij noemt is een G3 iMac best leuk. Houd er alleen rekening mee dat OS X op een G3 totaal niet lekker loopt en dat bijv. videobewerking op een 350 MHz machine nou ook al niet bepaald je-van-het is ;) (uiteraard ook nog afhankelijk van de hoeveelheid geheugen)
Maar mogelijk is het wel ja ;)

En zoals chem al zegt is het zoeken naar reviews van de G4 iMac ook een leuke, om dat ze daar vaak de G4 met de G3 vergelijken en dus de verschillen opsommen :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Vergelijking met G4 was ik nog niet opgekomen, vooral omdat deze absoluut buiten budget is. Maar als jullie links hebben naar sites waar het voor de Apple-n00b begrijpelijk wordt uitgelegd, graag! Wat zoeken betreft: dan moet je wel weten waar je naar moet zoeken...

Waarom draait OS X niet goed op een G3? Ik heb diverse keren gelezen dat dit juist wel prima werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door neanderthaler op 01-11-2004 10:18 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

chem

Reist de wereld rond

Geen poging om te zoeken betekent een slotje. Deze info is gewoon te vinden; als je een concrete vraag hebt ben je van harte welkom - maar dit is geen helpdesk.

FAQ Apple Talk (APL) (Updated 23 mei 2004)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.