[XP] Na installatie SP2 op sys met SP1 foutmelding explorer

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Na de installatie van SP2 op een systeem met SP1 krijg ik het schermpje van het beveiligingscentrum, daar klik ik het een en ander aan, Windows gaat verder (inloggen standaard gebruiker), maar dan krijg ik de foutmelding dat Explorer.exe een ongeldige bewerking heeft uitgevoerd. Dan kan ik alleen nog een taak starten door met Ctr-Alt-Del een task manager op te starten. De gebruiker is nog wel ingelogd.
Ook in Veilige Modus gaat dit zo.

Specs:

XP NL pro SP1
AMD Duron 1200
512 MB DDR-3200
ECS M811 mobo

Software:
Avast antivirus
Firefox

Heeft iemand dit eerder gezien? Zonder SP2 draait het systeem 100% foutloos.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je dan vervolgens handmatig 'Explorer' start - is je probleem er dan nog steeds?
Heb je toevallig een AVI / MPG / ... ander soort media bestand op je desktop staan? :)

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Hey ik heb hier ook last van gekregen sinds ik sp2 heb upgedate het is erg irritant

want verkenner kan je niet starten, deze computer niet of hij komt al explorer heeft ongeldige bewerking uit gevoerd..

ik hoop dat iemand hier een oploassing voor heeft

trouwens in veiligheid modus werkt het wel gewoon goed

kan wel overige programma's tarten zoals internet explorer enzo maar voor de rest msn en kan fifa 2005 spelen van mijn desktop maar kan niet verder de pc op :(

ik hoop dat iemand het weer alvast bedankt

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
voor een tijdelijk probleem heb ik de oplossing gevonden

als de pc opstart ga je naar taak beheer en dan explorer.exe sluiten en dan nieuwe taak starten explorer.exe en dan lukt het allemaal wel

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Bikkel-Rulez schreef op 06 november 2004 @ 11:55:
voor een tijdelijk probleem heb ik de oplossing gevonden

als de pc opstart ga je naar taak beheer en dan explorer.exe sluiten en dan nieuwe taak starten explorer.exe en dan lukt het allemaal wel
Inderdaad een tijdelijke oplossing.... helaas heb ik niet meer gelegenheid gehad het nog eens te proberen (bijv. eerst wat programma's verwijderen of zo). Zodra ik het weer probeer meld ik het ff.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.