Toon posts:

piep uit mn mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond mijn nieuwe pc gekregen. Het volgende zat erin:
Antec kast met 350 watt
ASUS K8N-E deluxe
AMD 64 3200+
nec ND-3500
corsair 512 mb

Ik moest alleen nog zelf mn videokaart enharde schijf erin zetten. Toen dat was gebeurd en ik zette mn pc aan kwa er 1 hoge lange piep uit wat neit stopt. Toen heb ik mn videokaart eruit gehaald en toen ik de pc daarna weer aanzette piepte hij niet meer. Dus probleem ligt bij videokaart denk ik. Ik heb niet zoveel ervaring hiermee dus weet iemand wat het kan zijn?

Videokaart xfx 6800le
Harde schijf Maxtor 160 gig 7200RPM (ATA)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dit heb je wel eens als je de vidkaart niet goed aandrukt. Steek de kaart er nog eens in, durk hem stevig aan en druk het witte palletje naar beneden. als het goed is zit ie dan goed vast en piept de mobo niet meer.

offtopic:
Maar dit had je zelf toch ook kunnen proberen ?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gedaan. Naar mijn weten zit die er goed in want als ik de pc aanzet draait de fan van de videokaart wel

Verwijderd

Heb je de molex er in zitten, en als hij er in zit probeer hem dan eens andersom, misschien dat hij verkeerd om zit.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 11:28
dat wil helemaal niks zeggen, als die videokaart spanning heeft (en dat hoeven maar de twee juiste pinnen te zijn die daarvoor contact moeten hebben) draait die fan al.

Probeer eens zonder harde schijf, zonder geheugen (krijg je dan andere piep?), een lange piep is namelijk NIET videokaart normaal, dat is normaal 1 lange piep en dan 3 korte.

Geef eens wat meer info, hier kunnen we niet veel mee.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Er staat in de handleiding van je Mobo wat zo'n piep betekent.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
nou zonder videokaart piept er niks dus dan moet et tog wel aan de videokaart liggen. Mar ik heb aan het uiteinde van mn kaart ook een aansluiting voor zon wit plugje.. In het boekje staat er niks over in dat ik aar wat in moet doen..

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik lees in de manual van mijn Asus A7N8X: "long beeps in an endless loop = No DRAM installed or detected ".
Nu heb je wel een nieuwer type moederbord, maar daar zit volgens mij eenzelfde Award-BIOS in.
M.a.w. druk je geheugen eens aan: door transport kan dat - als het nooit perfect geplaatst is - wat los gaan zitten.

Zonder videokaart: one long beep followed by three short beeps .....

[ Voor 18% gewijzigd door Brothar op 01-11-2004 09:03 ]

eagle

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 11:28
*zucht* lees je handleidingen... dat is dus die molex waar vorige poster het ook over had. Daarmee wordt je videokaart van extra stroom voorzien omdat je AGP slot niet voldoende kan leveren. M.A.W. uit je voeding komen een aantal stekkertjes waarvan je er een daarop kan prikken. Past maar op een manier...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 08:57:
Mar ik heb aan het uiteinde van mn kaart ook een aansluiting voor zon wit plugje.. In het boekje staat er niks over in dat ik aar wat in moet doen..
Een molexstekker misschien? Kop op dude, een beetje zelfredzaamheid mag ook wel. Kijk met je eigen ogen naar de stekkerhuis en kijk aan de voeding wat voor stekkertjes er beschikbaar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 01-11-2004 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm frappant hij doet et al

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En wat was het dan? Wat heb je uiteindelijk gedaan om het op te lossen. Dan hebben de mensen die dit topic ooit nog vinden er ook nog wat aan...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Ja mijn XFX GeForce 6800LE 128MB piepte ook toen ik de molex stroomstekker er niet in had. ;)

Het is ook een ander soort piep dan dat uit je PC speakertje komt, veel harder dat kun je wel horen. En de fan gaat niet draaien dan ook, en dus ook geen beeld.

Verwijderd

Ik zei het je ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ok :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.