mail van admin-rtfm design

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Kom ik vanmorgen op mijn werk zie ik het volgende mailtje staan
subject Twiekers gezocht
Hoi,

Voor ons nieuwe forum zijn we op zoek naar gasten met veel ervaring op soft en hardware gebied.

Misschien iets voor jou?

Kom en langs en zoek het uit.

Mvgr,

The_Replicator
mail@adres.nl
website

P.s. laat je door de relatieve rust niet ontmoedigen, het forum bestaat uit een open en gesloten gedeelte de mensen van het gesloten gedeelte komen meestal ’s nachts pas aan posten toe.
Ik weet dat tweakers de mail niet verstuurd heeft ik denk echter wel dat het mail adres van tweakers komt.
Ik heb nu 2 vragen.
1. Zijn er meer mensen die dit mailtje gehad hebben
2. Hoe kan het dat de mailadressen bekend zijn geworden? Heeft iemand een slim progje gemaakt wat de adressen uit het plaatje in je profile haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

Of hij/zij heeft jouw adres gewoon hard overgenomen :) Wat een typefouten trouwens, en tweakers met ie? Lijkt me meer een poging van een snotjong om wat mensen voor zijn forum te werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Stuur een mailtje terug met de vraag waar hij jou email-adres vandaan heeft, dan weet je het snel genoeg :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
zou ook kunnen. Overigens op mijn verzoek om dit niet meer te doen kreeg ik wel een geautomatiseerd antwoord op terug.
Daarom mijn vrag of er meer mensen zijn lastig gevallen.
[arrogant]
Uiteraard wil iedereen mij op zijn forum hebben dus het zou best kunnen dat uitgenodigd wordt :p
[/arrogant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is intern al een tijdje bekend en er wordt al aan gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Wat is er dan bekend ??
je bedoelt dat iemand de adressen kopieert uit de plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Nu online

André

Analytics dude

BalusC schreef op 01 november 2004 @ 08:24:
Dat is intern al een tijdje bekend en er wordt al aan gewerkt :)
Ban The_Replicator, hij heeft toch maar 0 posts. Kan hij direct de emailadressen niet meer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hij is nooit op het forum geweest ;) Althans niet na de installatie van React.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

André schreef op 01 november 2004 @ 08:31:
[...]

Ban The_Replicator, hij heeft toch maar 0 posts. Kan hij direct de emailadressen niet meer lezen.
Ik betwijfel of dit hem is. Immers:

Laatste bezoek: donderdag 01 januari 1970 01:00

:)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Nu online

André

Analytics dude

:X oke, dat had ik zelf ook kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 01 november 2004 @ 08:32:
[...]

Ik betwijfel of dit hem is. Immers:

Laatste bezoek: donderdag 01 januari 1970 01:00

Dat staat er bij mij ook, maar ik ben er nadien nog wel geweest. AFAIK is dit afhankelijk van de setting 'toon online status'

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

P_de_B schreef op 01 november 2004 @ 08:38:
[...]

Dat staat er bij mij ook, maar ik ben er nadien nog wel geweest. AFAIK is dit afhankelijk van de setting 'toon online status'
In de admin staat er bij jou:
Laatste bezoek 01-11-2004 08:40 - 40 seconds geleden

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 01 november 2004 @ 08:41:
[...]

In de admin staat er bij jou:

[...]

aha, dat schermpje heb ik niet :) ik dacht het gewone profiel.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Lol, ik heb dit mailtje (gister) ook gehad en keek direct in LA of er al zo'n topic als dit was, en dat was er toen nog niet :)
Nu dus wel; mooi zo, anpakken die hap, volgens mij tikt ie gewoon handmatig de e-mailadresjes over en dan lekker spammen maar... Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/nooo.gif

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

TrailBlazer schreef op 01 november 2004 @ 07:51:
2. Hoe kan het dat de mailadressen bekend zijn geworden? Heeft iemand een slim progje gemaakt wat de adressen uit het plaatje in je profile haalt.
Dat programmaatje is al 2 jaar geleden geschreven helaas. Mailadressen als plaatjes zijn een goede bescherming tegen algemene harvesters, en bij ons kun je een profiel (evenals het mailplaatje) alleen inzien als je ingelogd bent.

Dit houdt echter nog steeds de deur open voor iemand die ingelogd is en alle plaatjes gaat downloaden en er OCR overheen gooit. Daar bescherm je helaas nooit tegen: als je mailadres voor een mede-gebruiker leesbaar is is er (met veel moeite) ook iets aan te automatiseren :/

We zijn er overigens mee bezig dus.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

GoT zou random-ttf aan kunnen zetten waardoor elke letter dmv een random gekozen TTF font wordt gegenereerd.

Dat zou het al... tijdrovender maken om het script te maken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sowieso triest als je op die manier je bezoekers moet vergaren, een goede website trekt vanzelf bezoekers he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Nu online

André

Analytics dude

Kun je het niet zo maken dat je op het email-adres moet klikken en dat er dan een nieuw schermpje komt met het emailadres? Dan kun je op de profiel pagina een id aanmaken die doorgegeven word aan dat schermpje met het emailadres, op het moment dat je dus rechtstreeks gaat harvesten heb je dat id niet en krijg je ook het emailadres plaatje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Is voor een custom-written harvester ook alleen maar een kwestie van een extra HTTP-GET uitvoeren he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 14:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Even voor de duidelijkheid is dit ook bij mij aangekomen..... :(

Kunnen we hem niet massaal aangeven als spammer ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

laten we eerst eens even kijken hoeveel van die mails verstuurd zijn.
ik denk dat het om iemand gaat die kijkt naar je postings en dan naar welk emailadres.
om van iedere poster hier het emailadres te achterhalen lijkt mij een ondoenelijke zaak op het grootste forum van nederland :P

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Edwin van Cleef schreef op 01 november 2004 @ 14:00:
laten we eerst eens even kijken hoeveel van die mails verstuurd zijn.
ik denk dat het om iemand gaat die kijkt naar je postings en dan naar welk emailadres.
om van iedere poster hier het emailadres te achterhalen lijkt mij een ondoenelijke zaak op het grootste forum van nederland :P
Ik heb het scriptje in ~3 minuten geschreven dat ze allemaal als plaatje ophaalt en onder mekaar op je scherm zet. Hoef je ze alleen nog maar over te typen.

Hang er een stukje OCR software achter en zelfs dat hoeft niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

We zijn op onderzoek geweest en er is niemand geweest die geautomatiseerd op een schaal van betekenis mailadressen heeft zitten harvesten. Oftewel dat laat de volgende mogelijkheden:
• De adressen komen niet bij ons vandaan.
• De verzender heeft handmatig een aantal regulars uitgepikt en de adressen over geschreven.

Ik ga zelf uit van optie 2, omdat ook (typisch) niemand van de crew de mail zelf gehad heeft maar de paar bekende ontvangers allemaal enkele duizenden posts hebben in de HW en SW fora hier.

Hier kunnen wij dus helaas niets tegen beginnen, dit moeten individuele gebruikers naar wens met de abuse-desk aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

curry684 schreef op 01 november 2004 @ 14:44:
We zijn op onderzoek geweest en er is niemand geweest die geautomatiseerd op een schaal van betekenis mailadressen heeft zitten harvesten. Oftewel dat laat de volgende mogelijkheden:
• De adressen komen niet bij ons vandaan.
• De verzender heeft handmatig een aantal regulars uitgepikt en de adressen over geschreven.

Ik ga zelf uit van optie 2, omdat ook (typisch) niemand van de crew de mail zelf gehad heeft maar de paar bekende ontvangers allemaal enkele duizenden posts hebben in de HW en SW fora hier.

Hier kunnen wij dus helaas niets tegen beginnen, dit moeten individuele gebruikers naar wens met de abuse-desk aankaarten.
En wat betreft optie 2?
het emailadres wat ik hier gebruik heb ik hoofdzakelijk voor prive,werk en GoT.
Je kan een abusemail sturen maar zoals je zelf ook weet is de afzendermail ook prima te faken zelfs ik kan uit naam van jou of bijvoorbeeld Femme een mail sturen naar een medetweaker zonder dat ze het kunnen merken.
Niet iedereen gaat ipadressen nalopen en ik denk ook niet dat het het veel uit zal halen.
Zou trouwens wel graag zien dat dit topic open blijft om eens te kijken om hoeveel adressen het gaat als het een stuk of 10 zijn kan je ze zaak naar een prullenbak verhuizen.
Worden het er meer dan zou er eventueel aktie ondernomen kunnen worden.
Tot op heden heb ik niets gehad.
BTW. gezien hoe de mail geformuleerd is denk ik niet dat die site een lang leven beschoren is :+ maar goed ik heb daar mijn eigen ideeen over

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Edwin van Cleef schreef op 01 november 2004 @ 15:13:
[...]

En wat betreft optie 2?
het emailadres wat ik hier gebruik heb ik hoofdzakelijk voor prive,werk en GoT.
Als jij het publiek zet mogen medegebruikers van het forum jou er blijkbaar op mailen, en daar kunnen wij dus niets tegen doen, je kiest daar zelf voor :) Als het om harvesten gaat kunnen we wel wat doen, maar daar is in de logs van de webservers niets van terug te vinden. Het is dus echt iemand die handmatig een paar behulpzame mensen uit Active Topics heeft gepikt oid.
Je kan een abusemail sturen maar zoals je zelf ook weet is de afzendermail ook prima te faken zelfs ik kan uit naam van jou of bijvoorbeeld Femme een mail sturen naar een medetweaker zonder dat ze het kunnen merken.
Niet iedereen gaat ipadressen nalopen en ik denk ook niet dat het het veel uit zal halen.
Gewoon doorsturen met alle headers, abusedesks zoeken het dan wel uit.
BTW. gezien hoe de mail geformuleerd is denk ik niet dat die site een lang leven beschoren is :+ maar goed ik heb daar mijn eigen ideeen over
De site zelf is slechter geformatteerd maar dat laten we maar even buiten beschouwing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Beste Renko,

Ik heb idd de adressen opgezocht via tweakers.net
Maar niet dat dat nou zo moeilijk was. Je kunt in
Je profiel gewoon je adres laten zien. Heel veel
mensen willen dat niet en verbergen hun adres. Jij
en anderen hebben er voor gekozen om dat niet te doen.

Ik maak daar uit op dat ik gewoon een informatief mailtje naar je mag
sturen. Als je dat niet op prijs stelt sorry, maar verberg dan ook
Gewoon je adres voor me.

Mvgr,

The_Replicator
admin@rtfm-design.com
http://www.jalajaala.com
Graag een feature "Verberg mailadres voor spammerts" ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 14:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hmmm..... Hij heeft het dus van hier geplukt en probeert op een harde manier concurentie te worden door Tweakers naar zijn Twiekers te krijgen....

Hij heeft dus duidelijk de Spammethode gekozen en zou bij een massale klacht van de Tweakers bij een antie-spam organisatie een statement naar zijn site geuit kunnen worden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je dat niet op prijs stelt sorry, maar verberg dan ook
Hmja, omgekeerde wereld :X
Sinclair schreef op 01 november 2004 @ 16:47:
Hij heeft dus duidelijk de Spammethode gekozen en zou bij een massale klacht van de Tweakers bij een antie-spam organisatie een statement naar zijn site geuit kunnen worden.
Een anti-spam organisatie heeft weinig zin zolang we de hele ISP niet willen blocken :P Ik denk dat in dit geval juist iedereen individueel naar de ISP van de verzender zou moeten klagen (even aangenomen dat ondertussen niet iedereen al een excuus mail heeft gehad :D )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dat is in mijn ogen een beetje onevenredig veel werk voor zoiets onbenulligs. Die jongen heeft een paar mailadressen handmatig opgezocht en er wat naar verstuurd, so what. Van die twee mailtjes zullen weinigen last hebben imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
echt wel de hele mailserver hier van ondersteboven :p

heb trouwens geen antwoord van hem gehad. Ik ben al blij dat hi jn iet alle tweakers een spam bericht heeft gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Noujazeg, mijn mailadres databeest (a) virtual-life.net heb ik afaik enkel hier op GoT ingevult, krijg ik er vandaag weer spam op: headers.txt. Hebben meer dit ontvangen of is mijn meeladres ergens anders uitgelekt?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 13:57
Ik geloof niet dat ik het heb gehad, maar ik krijg toch zat spam binnen om dat niet op te laten vallen...
Ik gok er trouwens op dat het door een gewone harvester is gedaan ofzo? Of misschien iemand die je mailadres ergens heeft ingevuld... :/

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
cryforhelp schreef op 02 november 2004 @ 13:23:
Ik geloof niet dat ik het heb gehad, maar ik krijg toch zat spam binnen om dat niet op te laten vallen...
Ik gok er trouwens op dat het door een gewone harvester is gedaan ofzo? Of misschien iemand die je mailadres ergens heeft ingevuld... :/
Misschien was het m'n vriendin, kan ze nog langer doorgaan. Pfft :P

🌞🍃

Pagina: 1