Toon posts:

Vrije ruimte op harde schijf klopt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik dit in het goeie forum zet;

Ik gebruik sinds een tijdje Azureus dat voordat het begint met downloaden de ruimte 'allocate' van de bestanden die worden gedownload. Meestal gaat het gewoon goed, maar nou heb ik al meerdere keren het volgende meegemaakt:
  • Download was niet goed, dus ik doe remove > .. and data en voeg hem erna weer toe. De download was ~200 mb, na dit drie keer gedaan te hebben ben ik 600 Mb vrije ruimte kwijt.
  • Tussentijds wil ik de download verwijderen, dus ik stop en doe Remove > Both, weer blijft de vrije ruimte gelijk terwijl ik toch echt een bestand van 700 Mb heb verwijderd. (bijv.)
  • Tot nog toe dacht ik dat het enkel aan Azureus lag, maar vandaag verwijderde ik een DVD iso (backup gemaakt met DVD Shrink) van 4Gb, zegt Windows dat ie het bestand niet in de prullenbak kan zetten omdat het te groot is, dus ik verwijder het bestand gewoon. Resultaat: nog steeds even veel/weinig vrije ruimte.
Nu ik View Hidden Files & folders aan heb gezet en gekeken heb hoe groot het totaal is van alle bestanden op mijn schijf, en dat vergelijk met de gebruikte ruimte zie ik dat zowaar dat ik 6,3 Gb aan vrije ruimte mis! (zie http://www.rszdesign.com/temp/free_space_problem.jpg)

Ik heb Google gezocht en de GoT search, maar geen oplossing gevonden. Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem alleen met Azureus, toen heb ik Disc Error Check gedaan en gedefragmenteerd. Volgens mij heeft toen het defragmenteren het probleem opgelost.
Het probleem is nu dat ik niet genoeg ruimte vrij heb om de schijf te defragmenteren...

Heeft iemand een oplossing hoe ik mijn vrije schijfruimte weer goed kan krijgen?

Alvast bedankt!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je toevallig dit doorgenomen : Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?
en dit ook: Een paar handige freeware tooltjes

* Outerspace is er net achter gekomen, dat men het niet altijd goed doorleest. Ik hoop dat jij dat wel doet ;)

:w alweer Guardian Angel :)

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 01-11-2004 02:39 ]

Wauw, een sig!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

^ with stupid ^

Heb je Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?
doorgenomen?

Spuit 11

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 01-11-2004 02:39 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

misschien staat system restore aan staat als je winxp runt :P

dan moet je dat ff uitzetten, veel van mijn klanten hadden ook last van dit probleem

de bestanden staan dan verborgen in

station:/system volume information

moet je ff eigenschappen deze computer
system herstel uitschakelen of de quota instllen van 200 MB ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp! Het lag dus aan Norton Protected Files...
Empty Norton Protected Files > Purge Yours did the trick.

Nou heb ik opeens weer 6Gb meer vrij! yesss! Bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met een beetje moeite was dit dus wel in de FAQ te vinden (staat - ondanks wat de heren hierboven zeggen ook in de veel mooiere Windows Operating Systems FAQ hoor :+ )

Verder - probeer zelf even moeite te doen, dit had je echt wel terug kunnen vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.