verschil subwoofer out en pre- out

Pagina: 1
Acties:
  • 1.301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op mijn pioneer 409 reciever zitten twee subwoofer uitgangen, namelijk één gewone en een pre-out. Nou heb ik lopen zoeken hier op GoT, op google en in de handleiding, maar ik kan niet vinden wat het verschil is. Zijn ze hetzelfde of is de een misschien versterkt (lijkt me niet) of misschien doorgelust via je volumecontrol ofzo...

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een pre-out is een volumegeregelde uitgang die voor zover ik weet altijd via tulp-aansluitingen gaat. De goedkope receivers hebben alleen een subwoofer pre-out, de duurdere hebben zelfs 5.1 (of hogere) pre-outs. Allemaal volumegeregeld, voor de eindversterkers bijvoorbeeld.

Een subwoofer uitgang is dus een pre-out, lijkt me. Hoe ziet die subwoofer uitgang van jou eruit dan? Ik kan me niet anders voorstellen dat hij volumegeregeld moet zijn en onversterkt, maar het kan zijn dat hij ook een aansluiting heeft voor een passieve subwoofer, een versterkte uitgang die er net zo uit ziet als je speakeruitgangen.

Is het echt niet stiekem een onderdeel van je 5.1 ingang?

Laat ik het dan zo zeggen: die pre-out is sowieso goed, die andere zou je ff een pic van moeten posten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 01-11-2004 02:33 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
8)7 8)7 8)7

shit, ik ben dus net echt een uur aan het googlen geweest naar iets wat inderdaad gewoon een onderdeel van 't input gedeelte is...

8)7 8)7

't is laat zullen we maar zeggen...

bedankt in ieder geval

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Nou ik denk dat het gewoon het aparte sub-woofer kanaal is voor de LFE van de DVD.

Want zoals je waarschijnlijk wel weet heb je 5.1 of wat anders .1 en dat is je sub-kanaal. (LFE = Low Frequentie Effects)

Ik kan het ook mis hebben maar ik denk dat het zó zit :)

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)