wie heeft het in d ebuurt van delft??..........wat zijn je ervaringen ik heb het aangevraagd moet ik het doen og niet????? bij voorbaat dank aan allen:)
Mijn vader werkt bij de TU in Delft. Daar krijgen werknemers een ADSL aansluiting. Maar dat zal pas in half 2001 komen ofzoiets.
They made me do it.
Uit betrouwbare bron: Cistron maakt beloftes niet waar. Je kunt beter KPN nemen, duurt tenminste niet zo godsgruwelijk lang.
sorry maar dat is echt dom gelul, de mensen die adsl via cistron hebben zijn erg tevreden.Op maandag 01 januari 2001 16:21 schreef havana het volgende:
Uit betrouwbare bron: Cistron maakt beloftes niet waar. Je kunt beter KPN nemen, duurt tenminste niet zo godsgruwelijk lang.
maverick..........kan je aub voorbeelden geven of als het kan een paar uin's posten van mensen die het hebben?
tnx
tnx
Er zijn dan ook erg weinig mensen die echt adsl van Cistron hebben. Dat die tevreden zijn is logisch, de snelheid is extreem hoog. Punt is dat niemand bij Cistron je wil/kan garanderen dat ze je binnen een jaar kunnen aansluiten. Bij MxStream heb je daar wat meer zekerheid over. Dan gaat het wel langzamer ja...Op maandag 01 januari 2001 16:33 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
sorry maar dat is echt dom gelul, de mensen die adsl via cistron hebben zijn erg tevreden.
't Is maar waar je voor kiest.
Toodles,
Erik
Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.
Verwijderd
Het grote probleem denk ik met Cistron is, dat ze met KPN te maken hebben....Op maandag 01 januari 2001 16:21 schreef havana het volgende:
Overigens wil ik nog even tegenspreken dat Cistron haar beloftes niet nakomt!Op maandag 01 januari 2001 21:48 schreef braml het volgende:
[..]
Het grote probleem denk ik met Cistron is, dat ze met KPN te maken hebben....
Beloften die ze mogelijk niet kunnen nakomen doen ze simpelweg niet meer.
Toodles,
Erik
kijk eens op http://www.kieskeurig.nl bij internetproviders, adsl blue voor ervaringen van anderenOp maandag 01 januari 2001 18:21 schreef pakradja het volgende:
maverick..........kan je aub voorbeelden geven of als het kan een paar uin's posten van mensen die het hebben?
tnx
Ho ho, Cistron beloofde mij deze zomer aan te sluiten. Dit werd/wordt keer op keer uitgesteld. Ik woon in een fase 1 gebied. Ik ben dus niet erg tevreden met mijn KPN ISDN, en daarom wou/wil ik ADSL !Op maandag 01 januari 2001 16:33 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
sorry maar dat is echt dom gelul, de mensen die adsl via cistron hebben zijn erg tevreden.
Ergo het is *geen* dom gelul want Cistron doet inderdaad niet wat ze beloven (mij aansluiten)
Hier http://www.cistron-telecom.nl/ kan je zien wanneer jouw postcodegebied gereed is voor Cistron ADSL
Verwijderd
Ik woon in Delft en heb Cistron ADSL
In een woord WERELDS. Internet zoals het bedoeld is.
Ik download met 800KB per seconde, server afhankelijk natuurlijk, en heb een ping van 24 of lager.
Laatst met Napster mp3's gedownload met 860KB per seconde !!! En dat thuis.
Pagina's zijn er meteen, vriendelijke helpdesk. En het is maar 19,- meer als KPN MxStream basis wat maar max 64KB heeft.
Verder bel ik nu via Ritstele.com, gratis dus.
Cistron for life.
In een woord WERELDS. Internet zoals het bedoeld is.
Ik download met 800KB per seconde, server afhankelijk natuurlijk, en heb een ping van 24 of lager.
Laatst met Napster mp3's gedownload met 860KB per seconde !!! En dat thuis.
Pagina's zijn er meteen, vriendelijke helpdesk. En het is maar 19,- meer als KPN MxStream basis wat maar max 64KB heeft.
Verder bel ik nu via Ritstele.com, gratis dus.
Cistron for life.
* DSmarty moet voor het eerst in zijn leven toegeven dat hij schandelijk jaloers is op mensen met Cistron ADSL [img=15,15]i/s/devil.gif[/img]
Okee, leg mij eens uit hoe Cistron jou dat beloofd heeft? Dan verklap ik vast dat als ze een streefdatum op hun site zetten voor jouw postcode, het geen belofte is hoor.Op dinsdag 02 januari 2001 07:11 schreef zeef het volgende:
[..]
Ho ho, Cistron beloofde mij deze zomer aan te sluiten. Dit werd/wordt keer op keer uitgesteld. Ik woon in een fase 1 gebied. Ik ben dus niet erg tevreden met mijn KPN ISDN, en daarom wou/wil ik ADSL !
Ergo het is *geen* dom gelul want Cistron doet inderdaad niet wat ze beloven (mij aansluiten)
Als jij ze een briefje hebt gestuurd met het verzoek om een dergelijke belofte en jij hebt op papier het antwoord dat zij jouw specifieke huisadres deze zomer zouden komen aansluiten, DAN is het een belofte. Anders is het een indicatie en is beweren dat ze hun beloftes niet nakomen dus ... precies: dom gelul.
Ik ken iemand die bij Cistron werkte. Hij is weggegaan omdat hij van mening was dat Cistron haar klanten voorliegt. De ADSL investeringen zijn namelijk momenteel stil gelegd wegens gebrek aan geld. Ze zoeken nu grote investeerders. En in de tussentijd gebruiken ze als excuus dat ze stelselmatig worden tegengewerkt door de KPN, wat niet altijd waar is.
Dom gelul is het dus ZEKER niet. Betrouwbare bron = betrouwbare bron
Dom gelul is het dus ZEKER niet. Betrouwbare bron = betrouwbare bron
Okee havana, thanx voor de opheldering 
Ik heb in de nieuwsgroepen inderdaad iets meegekregen over zo'n medewerker (niet toevallig Erik o.i.d.?), dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Ach, ik hou er wel vertrouwen in hoor. Tot nu toe hebben ze het allemaal goed aangepakt vind ik.
Overigens geven ze toe dat ze dringend op zoek zijn naar investeerders EN dat tegenwerking van KPN niet het enige probleem is. Maar ik kan me voorstellen dat het voor de PR-afdeling makkelijker is om het daar maar bij te houden (zo van, dat spreekt tenminste tot de verbeelding, andere factoren begrijpen de mensen toch niet). Het zou alleen inderdaad niet zo netjes zijn.
Overigens kan ik me nog steeds niet voorstellen dat Cistron aan zeef beloofd heeft dat hij afgelopen zomer zou worden aangesloten...
Ik heb in de nieuwsgroepen inderdaad iets meegekregen over zo'n medewerker (niet toevallig Erik o.i.d.?), dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Ach, ik hou er wel vertrouwen in hoor. Tot nu toe hebben ze het allemaal goed aangepakt vind ik.
Overigens geven ze toe dat ze dringend op zoek zijn naar investeerders EN dat tegenwerking van KPN niet het enige probleem is. Maar ik kan me voorstellen dat het voor de PR-afdeling makkelijker is om het daar maar bij te houden (zo van, dat spreekt tenminste tot de verbeelding, andere factoren begrijpen de mensen toch niet). Het zou alleen inderdaad niet zo netjes zijn.
Overigens kan ik me nog steeds niet voorstellen dat Cistron aan zeef beloofd heeft dat hij afgelopen zomer zou worden aangesloten...
Dat kan ook niet. Want aan mij hebben ze ook alleen een streefdatum gegeven, er stond duidelijk bij dat het af kon wijken. Ik heb overigens wel opgezegd omdat ik het te lang vind duren.
Op dit moment is Cistron bezig met de uitrol van ADSL in Delft-Zuid. Er zijn al een aantal mensen aangesloten en die zijn (naar eigen zeggen) zeer tevreden. De uitrol voor de mensen die via de TU Delft een Cistron aansluiting krijgen zou deze maand moeten beginnen. Bekijk voor meer informatie de nieuwsgroep cistron.telecom maar eens.
Ik raad Havana aan deze nieuwsgroep ook eens te bekijken, de (positieve) ervaringen van de Cistron klanten spreken de beweringen van z'n 'betrouwbare' bron sterk tegen.
De website van Johan Piek, http://www.jhps.net/adsl bevat ook een berg relevante informatie.
Ik raad Havana aan deze nieuwsgroep ook eens te bekijken, de (positieve) ervaringen van de Cistron klanten spreken de beweringen van z'n 'betrouwbare' bron sterk tegen.
De website van Johan Piek, http://www.jhps.net/adsl bevat ook een berg relevante informatie.
Bedoel je deze Erik? Ik heb idd bij Cistron gewerkt maar was weg vlak voordat ze ADSL gingen leveren. En van voorliegen kan ik me niks voorstellen. Als er echter 'streefdata' worden genoemd en die constant verschoven worden, zullen klanten gaan roepen dat er afspraken niet worden nagekomen. Dat kun je op je vingers natellen.Op dinsdag 02 januari 2001 16:59 schreef Marger het volgende:
Okee havana, thanx voor de opheldering
Wat ik wel weet (uit de nieuwsgroepen, dus 'publieke' info) is dat er inderdaad veel geld nodig is voor de uitrol en dat er geen beloftes meer worden gedaan over aansluitdata. Dat nu ook nog de directeur opstapt vind ik *erg* slecht nieuws.
Als ik geen ADSL had, zou ik niet meer op Cistron gaan wachten, maar gewoon MxStream nemen, hoe beroerd KPN ook bekend staat. Die leveren heus wel als ze dat beloven.
Wat is er nou zo slecht aan MxStream?
- Is het niet snel genoeg? Ach, ik maak het niet vaak mee dat ik vanaf het web sneller dan 50KB/s kan downloaden, maar wanneer is dat nou echt nodig? De server aan de andere kan is kennelijk een belangrijker bottleneck dan de snelheid van mijn lijntje.
- Is MxStream te duur? Nou, volgens mij is het vergelijkbaar met kabel, maar de pingtijden zijn weer een stukje lager dan kabel. En je bent minder afhankelijk van het aantal abonnees bij jou in de straat.
- Is de service van KPN zo slecht? Dat argument hoor je onwijs vaak in de nieuwsgroepen. Zo vaak dat je het zowat als waarheid gaat aannemen. Maar volgens mij ben je voor het grootste deel afhankelijk van je ISP en niet van KPN. Dus wat doet de service van KPN er nou toe?
Iemand reacties?
Erik
LOL, was me niet eens opgevallen dat er in deze thread ook een Erik postteOp woensdag 03 januari 2001 01:33 schreef bigtree het volgende:
[..]
Bedoel je deze Erik? Ik heb idd bij Cistron gewerkt maar was weg vlak voordat ze ADSL gingen leveren.
Absoluut gezien is mxstream inderdaad niet zo duur, maar als je kijkt wat je ervoor krijgt: ik noem een @home waar je voor 90 piek een max. snelheid krijgt die 6 tot 8 keer zo hoog ligt. Cistron kost goed bekeken maar 15 piek meer dan mxstream Basic en biedt de 16-voudige max. snelheid. Realtief is het dus wel duur ja.Wat is er nou zo slecht aan MxStream?
- Is het niet snel genoeg? Ach, ik maak het niet vaak mee dat ik vanaf het web sneller dan 50KB/s kan downloaden, maar wanneer is dat nou echt nodig? De server aan de andere kan is kennelijk een belangrijker bottleneck dan de snelheid van mijn lijntje.
- Is MxStream te duur? Nou, volgens mij is het vergelijkbaar met kabel, maar de pingtijden zijn weer een stukje lager dan kabel. En je bent minder afhankelijk van het aantal abonnees bij jou in de straat.
- Is de service van KPN zo slecht? Dat argument hoor je onwijs vaak in de nieuwsgroepen. Zo vaak dat je het zowat als waarheid gaat aannemen. Maar volgens mij ben je voor het grootste deel afhankelijk van je ISP en niet van KPN. Dus wat doet de service van KPN er nou toe?
Zelfs al kun je maar met max 50 K/s van alle servers downloaden, dan kan ik bij Cistron straks toch mooi 16 downloads naast elkaar aanzetten
Voor de service om de verbinding heen val je inderdaad terug op de ISP, daar heb je zelf de hand in. Ik geloof ook zeker dan XS4all of Planet die fatsoenlijk kunnen bieden. Maar voor de onderliggende techniek zijn zij toch afhankelijk van KPN. Neem als voorbeeld een paar maanden geleden toen een weekend lang mxstream eruit lag. XS4all besloot de klanten een deel van het abo-geld terug te geven. Goede service van hun kant natuurlijk, maar ik had als klant dan liever het hele weekend verbinding gehad. Ik heb dus meer vertrouwen in het netwerk en de experts van Cistron.
Dit zijn allemaal persoonlijke overwegingen van mij, iedereen kan hier anders over denken.
Verwijderd
Ik ben het daarmee eens. 19 meer voor 800KB is toch een stuk beter dan die lullige 50KB van KPN.
Verder heb ik echt een fantastische ping en is de helpdesk zeer vriendelijk.
En genoeg sites waarmee je grote snelheden kan halen.
En ik woon inderdaad in Delft Zuid
Verder heb ik echt een fantastische ping en is de helpdesk zeer vriendelijk.
En genoeg sites waarmee je grote snelheden kan halen.
En ik woon inderdaad in Delft Zuid
Mijn betrouwbare bron is dus niet Erik. Natuurlijk zijn er veel positieve berichten over mensen die NU al aangesloten zijn en ja, ik lees ook de nieuwsgroepen. Het gaat meer om de investeringen die nog moeten komen. Ik geloof heus wel dat de verbindingen echt top zijn: maar wat ik ook begrepen heb is dat het geld toch echt wel een groot probleem is: een supersnelle verbinding aanbieden voor thuisgebruik voor die prijs is natuurlijk ook niet goedkoop voor zo'n bedrijf!
huh???? je heb 2 lijnen open???? maar....Op woensdag 31 januari 2001 00:31 schreef alchemist het volgende:
Ik denk dat dit plaatje alles zegt...
http://www.valantis.mbit.nl/speed.jpg
i want it, i want it,.... ik woon dus in alphen aan den rijn, en zit in fase 1
en zeker de helpdesk is lekker vriendlijker dan mxtroep
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
Verwijderd
Eentje is voor het internet en de andere voor het lokale netwerk. En ja de helpdesk is SUPER, geen gezeik en als er iets mis gaat, komen de monteurs dezelfde dag.....
En let op dat deze meting van het lokale Cistron netwerk is!
Verwijderd
dat maakt niets uit. ik heb zulke snelheden gehaald met bestanden buiten het lokale netwerk van ciston. Bij download.com haal ik soms 400 kbyte. Bij freedrive 140-150. Het punt is dat je verbinding de capaciteit heeft (vanaf thuis tot de provider) om met 820 kbytes te kunnen downloaden.
Verwijderd
Ik heb genoeg plaatjes van FTP's waar ik 850 vandaan trek . Mijn record staat met Napster waar ik 860 heb gehaald
http://www.dto.tudelft.nl/thuisw/adsl/nb.htm
Op bovenstaande link lees ik het volgende:
Inventarisatie Cistron
In een derde brief van Cistron is een inventarisatie formulier bijgesloten, waarin gevraagd wordt aan te geven wat u zou willen:
*Cistron ADSL behouden en afzien van een voicedienst (u heeft dan op andere wijze uw voicedienst, bijvoorbeeld mobiel of u beschikt over een reeds bestaande extra KPN lijn)
*Cistron ADSL behouden en daarnaast een voicedienst van KPN (in de brief aangeduid met EXTRA telefoonlijn)
*Geen Cistron ADSL en via de huidige lijn terug naar de KPN voicedienst.
betekent dit dat CistroN doorgaat met het aanbieden van ADSL?
Op bovenstaande link lees ik het volgende:
Inventarisatie Cistron
In een derde brief van Cistron is een inventarisatie formulier bijgesloten, waarin gevraagd wordt aan te geven wat u zou willen:
*Cistron ADSL behouden en afzien van een voicedienst (u heeft dan op andere wijze uw voicedienst, bijvoorbeeld mobiel of u beschikt over een reeds bestaande extra KPN lijn)
*Cistron ADSL behouden en daarnaast een voicedienst van KPN (in de brief aangeduid met EXTRA telefoonlijn)
*Geen Cistron ADSL en via de huidige lijn terug naar de KPN voicedienst.
betekent dit dat CistroN doorgaat met het aanbieden van ADSL?
Misschien even iets verder kijken?
[topic=211727/1/25]
[topic=211727/1/25]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()