[ATI AIW] Unable to initialise TV, no Radeon installed.

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Vandaag ook weer tegen een irritant probleem aangelopen waar ik niet uitkomen.
Gisteren mijn bakkie geformatteerd dus weer gezellig alles opnieuw moeten installeren. Alles leek te werken zonder problemen, totdat ik de AIW functionaliteit van mijn Radeon wilde gaan gebruiken.

Ik had de standaard driver geintstalleerd die op de cd stond (versie 7.96) en MMC 8.6. Probleem was dat ik geen beeld kreeg en enkel composite en s-video kon kiezen. De tuner stond niet tussen de input devices. Nu wist ik dat dit eerder een probleem was met mijn Matrox kaart die ernaast steekt. Dus dat ding eruit gehaald en opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds niets. Daarop de nieuwste catalyst van ati.com gehaald en de nieuwste mmc 9.02.

Als ik MMC startte kreeg ik weer geen mogelijkheid om de tuner te selecteren en gaf de software aan dat deze niet geinstalleerd was. Daarop maar weer mijn hdd geformatteerd en opnieuw begonnen zonder de matrox kaart erin (die heb ik er nog steeds niet inzitten, dus dat probleem is uitgesloten). Na installatie van de nieuwste catalyst en mmc krijg ik het volgende probleem.

"Not A radeon installed"

als ik de test laat doorlopen. Daaronder staat bij zowel de primairy als de secundairy display dat er een 9800SE staat geintstalleerd, dus dat lijkt op zich allemaal goed. Nu heb ik een aantal verschillende drivers geinstalleerd, maar allemaal lopen ze te zeuren dat er geen radeon is geinstalleerd, terwijl ik toch echt de nieuwste drivers van ati.com gehaald heb.

De vorige keer ging de install vlekkeloos, maar toen gebruikte ik versie 9.0 van de MMC ipv 9.02. Die 9.0 versie is echter niet meer te vinden en heb hem zelf niet meer op mijn hdd staan, dus kan het er helaas niet mee proberen.

Inmiddels ook mijn DX geupdate, evenals het laatste servicepack, maar niets mag baten. Iemand enig idee hoe ik de TV tuner aan de praat krijg. Hij staat wel gewoon in device manager geinstalleerd als een ATI TV tuner, net zoals dat normaal het geval is.

tot slot de specs.
Gigabyte GA7DPXDW-P
2x AMD Athlon 2600+ MP
2x 512MB PC3200
een 6tal hdds (lijkt me weinig met het probleem te maken te hebben)
Plextor fikker en mitsumi DVD speler
Radeon 9800SE AIW 128MB
SB live 5.1 oem dingetje
ALI USB2.0 6 poorts controller
(Matrox G200 8MB PCI)
dat alles aan een 430watt truepower, dus daar zal het probleem niet liggen.
Draai windows 2000 met servicepack 4 en DirectX 9B (de versie waarmee het altijd eerder gewerkt heeft).

De kaart op zich werkt goed, vanmiddag nog gewoon Vice City ermee zitten spelen, zonder vreemde problemen. Enkel de Tuner doet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk DirectX 9.0c gaan installeren, maar het lijkt me niet dat dat de oplossing is.

Hier kan je versie 9.0 van MMC halen, er is echter ook alweer een nieuwere versie dan de 9.02 die jij installed hebt, nl de 9.1.

Probeer deze twee anders ff, misschien is het met een ervan opgelost :)

Die 9.0 kon je trouwens wel makkelijk zelf vinden, kostte me 2 minuten googlen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Tnx voor de link, had wel iets gevonden, maar kwam via de ati site toch weer op die 9.02 uit :(

heb nu de 9.0 geinstalleerd, die heeft door dat er toch echt wel een radeon in zit, maar geeft ook niet de mogelijkheid om TV te kunnen kijken. Ik blijf overigens gewoon lekker bij de 9.0 die blijft het tenminste doen..

Ook het installeeren van die 9.0 werkt dus niet. Hij weigert gewoon die kaart te herkennen. Denk zelf dat het ding kapot is, dus breng hem maar terug naar de winkel, mogen ze het lekker daar uitzoeken.

[ Voor 25% gewijzigd door TERW_DAN op 01-11-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem lijkt erg veel op de PAL-bug in DirectX9.0b. Er is een patch voor te krijgen. Heb je die al geïnstalleerd? Anders zou ik ff DirectX 9.0c halen.
Je hebt toch niet toevallig ook ATITool geïnstalleerd? Die gaf bij mij ook een probleem met TV-kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Heb je de originele driver-cd nog ergens? Ik zou die nog eens proberen aangezien die alle drivers automatisch een voor een installeert.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met het creeren van overlay. Dé-activeer je secondairy scherm eens (zowel bij je display properties als bij je TV instellingen) en probeer het dan nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 00:13:
Het probleem lijkt erg veel op de PAL-bug in DirectX9.0b. Er is een patch voor te krijgen. Heb je die al geïnstalleerd? Anders zou ik ff DirectX 9.0c halen.
Je hebt toch niet toevallig ook ATITool geïnstalleerd? Die gaf bij mij ook een probleem met TV-kijken...
Ik heb dx9c heb ik ook geprobeerd, maar die werkte net zo hard niet. en ATI tool heb ik niet geinstalleerd naar mijn weten. Ik heb enkel de drivers geinstalleerd voor zowel de kaart als de tuner die erop zit.
psy schreef op 02 november 2004 @ 08:36:
Heb je de originele driver-cd nog ergens? Ik zou die nog eens proberen aangezien die alle drivers automatisch een voor een installeert.
Die heb ik ook geprobeerd, maar die zit te zeuren dat er geen tuner op die kaart zit. Dus daar kan ik dus ook niets mee.
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 09:45:
Problemen met het creeren van overlay. Dé-activeer je secondairy scherm eens (zowel bij je display properties als bij je TV instellingen) en probeer het dan nog eens
Ik heb geen secundair scherm (want mijn matrox ligt er uit). Heb enkel de Radeon erin zitten.
En bij mijn TV kan ik niets instellen, want hij herkent de tuner niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Terw_Dan schreef op 02 november 2004 @ 11:39:
[...]

Ik heb dx9c heb ik ook geprobeerd, maar die werkte net zo hard niet. en ATI tool heb ik niet geinstalleerd naar mijn weten. Ik heb enkel de drivers geinstalleerd voor zowel de kaart als de tuner die erop zit.

Ik heb geen secundair scherm

En bij mijn TV kan ik niets instellen, want hij herkent de tuner niet.
Kijk eens in je device manager, deinstalleer (audio/vido/etc) drivers waar een ! bij staat en herinstaller dan de wdm driver(s).

Je hebt toch zeker WEL een pal AIW? werkte het voorheen wel?

Ja, je hebt wel een secondaire uitgang hoor. dat heft een AIW altijd.

Zeker weten dat je directx 9c hebt geinstaleerd?

tv tool krijg je kado bij MMC /edit: bij nalezen begin ik aan tvtool te twijfelen, affijn, het maakt niet zoveel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 02-11-2004 12:31 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
leuk_he schreef op 02 november 2004 @ 11:51:
[...]

Kijk eens in je device manager, deinstalleer (audio/vido/etc) drivers waar een ! bij staat en herinstaller dan de wdm driver(s).
* TERW_DAN gaat nog eens proberen

Je hebt toch zeker WEL een pal AIW? werkte het voorheen wel?
hij heeft het van de week nog gedaan

Ja, je hebt wel een secondaire uitgang hoor. dat heft een AIW altijd.
klopt, maar die staat dus uit :P
Zeker weten dat je directx 9c hebt geinstaleerd?
gisteren nog gedownload voor de zekerheid
tv tool krijg je kado bij MMC
maar heb ik niet geinstalleerd, in ieder geval heb ik alleen het TV proggie van de AIW geinstalleerd en voor zover ik weet is niet hetzelfde als die TVtool (ben het trouwens niet in die bewoordingen tegen gekomen).
Pagina: 1