Probleem na instellen user accounts( word docs weg/ email we

Pagina: 1
Acties:

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Ik heb XP in gebruik zonder dat ik gebruik maakte van meerdere accounts. Nu hebben mijn vriendin en ik beide een aparte email. Ik had Outlook zo ingesteld dat de mail in een eigen folder terecht kwam. Met zenden en ontvangen haalde hij wel beide accounts op. Nu werk ik in het buitenland en om mijn mail online te lezen moet hij wel online blijven nu heb ik 2 accounts aangemaakt zodat mijn vriendin op haar account alleen haar mail krijgt. Nu het probleem;

Als ik nu inlog kan ik word mijn oude docs niet meer ophalen en als ik Outlook start moet ik een nieuwe account aanmaken en ik kan mijn oude mail niet meer lezen. Ik kan hem wel handmatig terug vinden (ook mijn docs) Hoe kan ik de oude situatie herstellen. Als ik nu inlog(ik heb de accounts verwijderd ) krijg ik mijn oude situatie niet meer terug.

Hopenlijk is mijn verhaal een beetje duidelijk (ik zou dus eigenlijk naar de oude situatie / zonder accounts.

Ik kan dmv ctrl/alt/del tijdens het inlogscherm wel inloggen als admin en dan krijg ik de oude situatie. Ik kan alleen een nieuw gemaakte account niet verwijderen(deze heeft admin rights) als ik de computer dus opstart moet ik steeds met ctrl/alt/del naar het admin profief gaan. Zelf mijn toetsenbord instelling is weg met het andere profiel.

Ik weet hoe je een shared folder kan maken, mijn vraag is hoe ga ik naar de originele situatie terug.. |:(

[ Voor 20% gewijzigd door AI0003 op 01-11-2004 08:34 ]

Imac, PS3, HP Pavillion

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Logisch he, als je een nieuwe user + bijbehorend userprofiel aanmaakt is dat een schone omgeving en zul je ook van tevoren de documenten en mail die je gescheiden wil hebben moeten backuppen om die vervolgens in je eigen userprofile te kunnen kopieren.

Het hele idee van users + profiles is juist dat je de boel gaat scheiden.
Je kan natuurlijk wel een gemeenschappelijke documenten-map inrichten waar je allebei in kan, alleen moet je die dan niet in een van beide gebruikersprofielen laten staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BackSlash32 schreef op 01 november 2004 @ 00:17:
Je kan natuurlijk wel een gemeenschappelijke documenten-map inrichten waar je allebei in kan, alleen moet je die dan niet in een van beide gebruikersprofielen laten staan.
C:\Documents and Settings\All Users\Shared Documents :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bijvoorbeeld :)

alleen heb ik dat hier disabled met een policy, en moet ik dat op een andere manier doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BackSlash32 schreef op 01 november 2004 @ 00:23:
Bijvoorbeeld :)

alleen heb ik dat hier disabled met een policy, en moet ik dat op een andere manier doen ;)
Professioneel zou ik het ook anders doen, maar voor thuis een prima optie omdat 'ie standaard opduikt in de explorer :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters