Ik heb hier mijn mobo die van t een op t andere moment niet meer wil booten. Hij is nu op het punt dat wanneer ik hem aanzet, alle fans gaan draaien maar het mobo wil bios niet booten. Alleen lange pieptoon... volgens het boekje zou dit een dram probleem zijn, maar het bankje wat erin zit is prima. Heb het ook getest met 2 nieuwe reepjes maar geen effect.
Ik heb echt geen enkel idee wat er nog aan gefixed kan worden....dit is er allemaal geprobeerd
- Bios jumper reset
- Bios battery reset
- Alle componenten los behalve proc, voeding en ram
- Andere ram, ook per bankje getest
Zou het eventueel nog de voeding kunnen zijn die dit veroorzaakt? De proc is altijd wel goed gebleven, niet over geklokt o.i.d en altijd steevast onder de 35gr. Ik heb hier ook geen s754 om te testen maar k denk niet dat het probleem hier ligt. Zou het wel de proc wezen dan zou volgens het boekje het mobo heel snel continu moeten piepen, maar in plaats daarvan is het een hele lange piep.
Wordt het terug naar de winkel, of mis ik nog iets ?
/indirect ontopic/ Ik heb een RAID-0 array die verder nog wel prima in staat verkeerd, als ik een nieuw mobo heb en deze weer aan de s-ata hang gaat alle data op mn raid-0 dan verloren, of kan ik de array behouden zoals deze nu is ingericht??? ZO ja is er nog enige mogelijkheid om in ieder geval resterende data van de schijven uit te kunnen lezen (desnoods als base benaderen i.p.v raid) ???? /indirect ontopic/
Ik heb echt geen enkel idee wat er nog aan gefixed kan worden....dit is er allemaal geprobeerd
- Bios jumper reset
- Bios battery reset
- Alle componenten los behalve proc, voeding en ram
- Andere ram, ook per bankje getest
Zou het eventueel nog de voeding kunnen zijn die dit veroorzaakt? De proc is altijd wel goed gebleven, niet over geklokt o.i.d en altijd steevast onder de 35gr. Ik heb hier ook geen s754 om te testen maar k denk niet dat het probleem hier ligt. Zou het wel de proc wezen dan zou volgens het boekje het mobo heel snel continu moeten piepen, maar in plaats daarvan is het een hele lange piep.
Wordt het terug naar de winkel, of mis ik nog iets ?
/indirect ontopic/ Ik heb een RAID-0 array die verder nog wel prima in staat verkeerd, als ik een nieuw mobo heb en deze weer aan de s-ata hang gaat alle data op mn raid-0 dan verloren, of kan ik de array behouden zoals deze nu is ingericht??? ZO ja is er nog enige mogelijkheid om in ieder geval resterende data van de schijven uit te kunnen lezen (desnoods als base benaderen i.p.v raid) ???? /indirect ontopic/
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||